Omstanders vragen vertrek te verlaten bij BHV-inzet

Auteur Topic: Omstanders vragen vertrek te verlaten bij BHV-inzet  (gelezen 9688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 6 juli 2008, 14:27:29
Er zijn geen slachtoffer-afpakkers, er zijn alleen EHBO-ers die slechts ter meerdere eer en glorie van zichzelf werken en denken dat slachtoffers afgepakt kunnen worden. Dus nee, ik zie de topic-starter niet als so-afpakker, maar degene die zo liep te zeuren als een typische ego-EHBO'er.
Arts  www.alphalog.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2008, 16:27:43
Tarie.... ???   Volgens mij kennen wij elkaar....Aan je nick te zien, en je schrijfwijze!  ;D ;D ;D
*denkt aan rapportages die hij maar al te vaak onder ogen heeft gehad*


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2008, 17:56:46
DBV, dat zijn mijn vrienden. Dus ja, ben de Tarie die jij kent. ;) Stuur maar ff een PM dan praten we verder ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2008, 21:59:29
Tarie,

Perfecte hulpverlening.
- je het gedaan, wat je het beste voor het so vond, als je een betere oplossing had gehad, dan had je die gekozen.
- je durft je kwetsbaar op te stellen door jou probleem op tafel te leggen, omdat je daarvan wilt leren.

Het wordt dan ook hoog tijd dat er meer aandacht aan de emotionele kanten van de hulpverlening wordt besteed.
Waarom reageerde die collega zo op jou ? Was het gevoel van so afpakken, of was het de twijfel, dat ze het niet goed gedaan had, tot die reactie leidde.

Ik heb niet zolang geleden ook zoiets aan de hand gehad. een aantal dagen later kwam een collega mij met lood in de schoenen vertellen dat ik het verkeerd aangepakt had. Ik was hartstikke blij dat ze het aangaf zodat ik een gesprek met de betrokkene kon aangaan. De ergste kou was al uit de lucht, maar het was heel goed dat we elkaar onze beleving konden vertellen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2008, 20:50:56
Wat was de reactie van de coördinator  BHV??


bkluivingh

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2008, 13:02:47
Ik heb dit als medewerker van het Rode Kruis ook vaker meegemaakt. Je neemt inderdaad de zorg over het so over. Bij het NRk had je nog het voordeel dat je in herkenbaar pak aan komt lopen, en bijna altijd als duo.

Voor mijn eigen rust zou ik het liefst de mensen eromheen wegsturen, maar die mensen voelen zich op dat moment erg betrokken bij het so... het so is daarnaast een direkte collega.

Zeker als het so weer bij kennis is en de vitale functies werken naar behoren, zou ik de mensen niet direkt wegsturen. Je kunt eventueel aan het so vragen of ze het goed vinden dat de collega's erbij blijven, maar dan wel op de knieën.

Ik denk dat je zelf er altijd bij moet blijven tot de hv is afgerond.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #16 Gepost op: 1 december 2008, 23:33:49
Wat was de reactie van de coördinator  BHV??

Sorry voor de zeer late reactie.  :-[  Maar die had zoiets van 'waar maakt die zich druk om' (de man die boos was dus).
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 6 december 2008, 22:31:56
Sorry voor de zeer late reactie.  :-[  Maar die had zoiets van 'waar maakt die zich druk om' (de man die boos was dus).

Iemand die boos wordt, trekt het zich aan wat er gebeurd is.
Dat moet je niet afdoen met zo'n uitspraak.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2008, 08:43:57
Je moet de verbazing vooral zien tegen de context van de normale/vriendelijke maneir waarop ik had gevraagd of hij de kamer wilde verlaten, afgezet tegen de woedende reactie van deze meneer. Die stond dus niet in verhouding.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2008, 09:16:37
Ik ben het hier met Delta eens. Waarschijnlijk heeft het meer met ego's te maken dan hulpverlenen. Misschien een stuk frustratie van de ex-BHV'er? Waarom is hij ex-, eigenlijk?

Ik maak dit vele malen mee als prof hulpverlener. Ik vraag altijd aan de patiënt wat ze willen: er mag iemand bij blijven, maar niet een hele bühne.

Wel even een tip dus: vraag even wat de patiënt wil!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon