Politieagente komt om door schietincident - Amstelveen 10-07-2008

Auteur Topic: Politieagente komt om door schietincident - Amstelveen 10-07-2008  (gelezen 36868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2008, 11:39:50
POLITIEAGENTE OVERLEDEN NA SCHIETINCIDENT
Een 28-jarige hoofdagente van politie is woensdagavond 9 juli omstreeks kwart voor twaalf, na een schietincident aan de Piet de Winterlaan in Amstelveen, in een ziekenhuis aan haar verwondingen overleden. De politie heeft intussen een verdachte gearresteerd. Het gaat om een man.

Vlak voor het incident werd er elders in Amstelveen een ander geweldsincident gepleegd, waarbij niemand gewond raakte. Een man reed vervolgens in een BMW weg. De politievrouw was onderweg naar het politiebureau in Amstelveen-Noord om daar haar nachtdienst te gaan verrichten. Zij heeft vermoedelijk gezien dat de bestuurder van de BMW uitzonderlijk rijgedrag vertoonde. Zij meldde dit telefonisch aan de meldkamer van de politie. Niet lang daarna kreeg de meldkamer telefoontjes van omwonenden van de Piet de Winterlaan van een confrontatie waarbij geschoten was.

Agenten die snel naar de locatie reden troffen daar hun ernstig gewonde collega op de grond aan. De vermoedelijke schutter heeft zijn auto achtergelaten en is er vandoor gegaan. Politiemensen en ambulancepersoneel zijn onmiddellijk met reanimatie begonnen. Al reanimerend is het slachtoffer naar het ziekenhuis overgebracht en daar aan haar verwondingen overleden.

Om 10.00 uur wordt tijdens een persconferentie meer bekend gemaakt.


bron : www.politie-amsterdam-amstelland.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2008, 16:59:25
Moet dat hier... :|

Nee dat moet hier niet  >:(
Betreffende berichten staan in het moderatorhok
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 juli 2008, 17:33:14
Bij deze:









Het weer hielp niet mee, maar het gaat om het idee...

Wat ik mooi vond is dat er al bloemen lagen op plaats delict, terwijl men nog bezig was met het sporenonderzoek.

Sam


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 10 juli 2008, 18:40:53
Nederlandse Politiebond


Verslagenheid in Amsterdam-Amstelland na gewelddadige dood collega Cevat


De NPB-afdeling Amsterdam-Amstelland heeft met verslagenheid gereageerd op het overlijden van collega Gabriëlle Cevat (28), die rond middernacht werd doodgeschoten in Amstelveen. Afdelingsvoorzitter Gerard de Rouw heeft vanochtend via diverse media zijn ontzetting en medeleven met de familie en directe collega´s uitgesproken.

Onvermijdelijk roept het dramatische voorval in Amstelveen herinneringen op aan de laatste keer dat een Nederlandse politiecollega op gewelddadige wijze het leven verloor: dat was in 2004 in Enschede. Op 30 september om precies te zijn, twee dagen voor de grote vakbondsdemonstratie op het Museumplein.

Gepubliceerd op 10 juli 2008 door Dick Harte.

Overname van dit nieuwsbericht is toegestaan, mits met bronvermelding: Nederlandse Politiebond - www.politiebond.nl ©2008.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2008, 22:05:05

Wat ik mooi vond is dat er al bloemen lagen op plaats delict, terwijl men nog bezig was met het sporenonderzoek.

Sam

En ik ga er vanuit dat daar nog heel wat bossen bloemen bij zullen komen......... :|


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2008, 22:41:02
En ik ga er vanuit dat daar nog heel wat bossen bloemen bij zullen komen......... :|

Ik ga morgen weer even kijken ;)

Sam


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2008, 04:20:04
De Nederlandse politie heeft personeelsgebrek,doet gevaarlijk werk
als wij hulp nodig hebben zijn ze er
hoe haalt iemand het in zijn idiote hoofd om een agent m/v zomaar dood te schieten
dat is te verschikkelijk voor woorden :'(


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2008, 12:27:00
Duizenden condoleances voor doodgeschoten agente
Uitgegeven op vrijdag 11 juli 2008 om 11:00:16  

(Novum) - Het online condoleanceregister van het politiekorps Amsterdam-Amstelland voor de woensdag doodgeschoten agente Gabriëlle Cevat is tot vrijdagochtend ruim zestienhonderd keer getekend. De reacties lopen uiteen van uitingen van woede tot waardering voor haar moed. Ook op de website condoleance.nl betoonden zo'n zestienhonderd mensen hun medeleven aan de familie en collega's van Cevat.

In verschillende ochtendkranten stonden vrijdag rouwadvertenties voor de agente. In De Telegraaf, Trouw en de Volkskrant plaatsten onder anderen haar collega's een advertentie.

De 28-jarige Gabriëlle Cevat werd woensdagavond neergeschoten toen ze een auto aanhield. De hoofdagente overleed later die avond in het ziekenhuis aan haar verwondingen. De vermoedelijke dader, een bekende van de politie, is gearresteerd.


[Copyright 2008, Novum]


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2008, 20:29:12
Vandaag weer even met Oberon langsgeweest, we gaan maandag weer even. We hebben zelf ook even een boeket neegezet. Toen we weggingen na ongeveer 1-1,5 uur lagen er al weer veel meer bloemen.







Sam


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2008, 20:26:25
Gabrielle rust zacht !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....