Slachtoffer neemt plaats bij passant of hulpverlener, auto opengeknipt door brandweer

Auteur Topic: Slachtoffer neemt plaats bij passant of hulpverlener, auto opengeknipt door brandweer  (gelezen 33651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Glenn2

  • Gast
Dit is ook de reden waarom de politie volgens mij het protocol heeft om slachtoffers niet te vervoeren en/of in de auto te laten zitten.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Kan je als eigenaar van z'n auto ook weigeren of het verbieden dat de brw aan je auto gaat knippen?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Kan je als eigenaar van z'n auto ook weigeren of het verbieden dat de brw aan je auto gaat knippen?

Nope, dan kan de politie dat alsnog vorderen als ik het me goed herrinner..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Gelukkig zijn er ook nog meedenkende burgers :)

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/kennemerland/article5163501.ece/Hartverwarmende+reacties+en+gratis+auto%27s+voor+Heemskerker
Citaat
HEEMSKERK -

Op onze oproep zaterdag in het Noordhollands Dagblad om de onfortuinlijke Remco Dekkinga en zijn vriend Koen Niesten te helpen, zijn hartverwarmende reacties binnengekomen. Lezers bieden spontaan hun auto of geld aan, advocaten hun diensten En burgemeester Jaap Nawijn van Heemskerk nodigt Remco deze week uit om hem te prijzen met zijn daad en om eventueel te bemiddelen.

Remco bood donderdag een van de slachtoffers van de aanrijding in het centrum van Heemskerk, veroorzaakt door een 96-jarige Heemskerkse, een plekje aan in de auto van zijn vriend die met vakantie was. Tot zijn afgrijzen ging vervolgens het dak eraf. De verzekering dekt de schade niet. De lezersoproep leidde tot veel reacties.

Wilt u de jongens ook helpen? Mail naar: redactie.ken@nhd.nl
[/]


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
O0 Ongelukkige Koen kan ´n auto opkomen halen.

Heemskerk.
Krantenlezers die hun auto afstaan of geld willen storten. Advocaten die soms gratis hun diensten aanbieden. Burgemeester Jaap Nawijn van Heemskerk die wil bemiddelen. En de protestantse kerk in Wieringen die een collecte houdt. Allemaal reageren ze op de oproep om Remco Dekkinga en zijn vriend Koen Niesten te helpen. Remco uit Heemskerk bood donderdag een beduusde bejaarde dame die een aanrijding had veroorzaakt een plekje aan in de auto van zijn vakantievierende vriend Koen. Vervolgens ging het dak eraf om de 96-jarige vrouw er uit te halen.
De brandweer volgde het protocol nadat de vrouw had geklaagd over pijn in haar nek. De verzekering zou de schade niet dekken. Het krantenbericht leidde tot een stortvloed aan reacties. Zo boden maar liefst 3 lezers Koen gratis een auto aan. Veel lezers prezen Remco´s daad. Sommige lezers riepen om een speciaal rekeningnummer waarop ze 10, 50, of 100 euro kunnen storten.
Twee bedrijven schonken elk 500 euro. Advocate Wanda Vervest uit Heemskerk ziet mogelijkheden voor een schadevergoeding door de verzekering van de 96-jarige dame en wil de jongens gratis helpen dit uit te zoeken. Remco en Koen zijn verrast door de hoeveelheid reacties. We zijn blij met alle hulp.

Bron: de Stentor maandag 21 sept. 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!