Vervoer patiënt per traumahelikopter

Auteur Topic: Vervoer patiënt per traumahelikopter  (gelezen 30464 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Gepost op: 14 juli 2008, 16:21:04
Als iemand iets overkomt en moet naar het ziekenhuis mag per ambulance vaak de partner/kind mee...

kan zoiets ook met de heli? of is de ruimte daar te klein voor?




weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2008, 19:29:23
Ik DENK dat er in de heli ruimte is om naast het slachtoffer wel 1 "passagier" mee te nemen, hoewel er vooral bij een instabiele patient waarschijnlijk toch voor gekozen wordt om alleen met het slachtoffer zo snel en zo goed als het gaat, naar het trauma ziekenhuis te gaan...
Dan moeten de familieleden maar met "ander" vervoer...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2008, 22:37:36
Er kan/gaat niemand mee in de heli behalve de patient.
Dit heeft o.a. te maken met veiligheidsredenen
groet
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2008, 11:49:09
Er kan/gaat niemand mee in de heli behalve de patient.
Dit heeft o.a. te maken met veiligheidsredenen
groet


Stagairs tellen denk ik ook wel want die gaan regelmatig mee, op de dinsdagen en donderdagen zowieso op de Lifeliner2


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2008, 17:06:48
Nu krijgen we weer allerei antwoorden in de trant van ´´ik denk het´´. Laat het antwoorden nou gewoon over aan mensen die het zeker weten  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2008, 08:54:06
Nu krijgen we weer allerei antwoorden in de trant van ´´ik denk het´´. Laat het antwoorden nou gewoon over aan mensen die het zeker weten  ::)

Nou ik weet het zeker dat ze meevliegen op dinsdag en donderdag op de ll2! >:D >:D >:D >:D nu goed???????


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2008, 19:50:07
Stagairs tellen denk ik ook wel want die gaan regelmatig mee, op de dinsdagen en donderdagen zowieso op de Lifeliner2

Het ging even om betrokkenen bij het voorval. Stagairs horen bij het personeel O0


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2008, 20:13:53
Ik ga mijn best doen de vraag te beantwoorden, al zit ik zelf ook niet op de eerste hand. Zoals een voorganger al schreef gaat er nooit familie/betrokkenen mee uit veiligheidsredenen, maar ook omdat er inderdaad geen plaats is. Transport per helikopter is zeldzaam en gebeurd vaak alleen als het niet anders kan (transport vanaf de waddeneilanden of naar een ziekenhuis die niet om de hoek is, bijv. brandwondencentrum Beverwijk). Bij transport per helikopter moet het ook mogelijk zijn dat de verpleegkundige, die voorin zit, zich om kan draaien naar de patient toe. Hierbij schuift hij/zij de stoel naar achteren, zodat er dus nog meer ruimte is. Of de tweede stoel, de stoel die achter de arts zit in de Lifeliner en waar stagiares opzitten, er dan uit wordt gehaald of dat de MMT-arts daarop plaatsneemt weet ik niet exact.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2008, 22:31:27
voor alle duidelijkheid, het gebeurd steeds vaker dat een pat per heli wordt vervoerd, als er ook maar enige tijdswinst te behalen valt wordt er steeds vaker voor de heli gekozen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2012, 12:06:12
Het hoort niet in dit topic thuis maar ik heb even een vraag voor de Lifeliners bemanning.

Worden patienten ook voorzien van oordopjes en kan men de patient nog behandelen tijdens de vlucht?

Afgesplitst van On-board filmpjes van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.