Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 143198 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #130 Gepost op: 9 september 2014, 21:36:42
Citaat van: Berger link=msg=1294494 date=1410290275
Feit is gewoon dat mensen veel eerder opzij gaan voor blauw, en soms is dat best prettig als een WIS ergens snel moet zijn om een pechgeval of ongeval te beveiligen. Oranje wordt door jan en alleman te pas en te onpas gebruikt, en heeft gewoon een minder hoge attentiewarde.


Hier heb je een heel goed punt. Vroeger zag je maar sporadisch oranje lampjes. Het lijkt nu of er echt een wildgroei is aan oranje lampjes op allerhande voertuigen en dat deze te pas en te onpas gebruikt worden. Vaak snap ik niet eens waarom bijvoorbeeld een vrachtwagen deze voert (kon geen vreemde lading ontdekken).

Ik zal eerlijk bekennen dat oranje lampjes mij door dit te pas en onpas gebruik steeds minder opvallen.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #131 Gepost op: 9 september 2014, 21:44:32
Citaat van: Kolkkie link=msg=1294505 date=1410291402
Vaak snap ik niet eens waarom bijvoorbeeld een vrachtwagen deze voert (kon geen vreemde lading ontdekken).
Heel veel regeltjes.....

En de meesten bedacht door de mensen die ze gebruiken, zoals huisvuilauto's die standaard met amber rijden.....

Maar er zijn ook onzinnige, zoals voertuigen die een bepaalde afmeting overschrijden moeten ook bij een leeg voertuig amber voeren. Een goed voorbeeld hiervan zijn de tropco's van defensie. Ja ze zijn breder dan normaal maar niet breder dan 3.3m, ja ze zijn langer dan normaal maar niet langer dan 25m......

Dan is er ook nog een groep die ze moet hebben voor het rijden in het terrein of op afgesloten tereinen ( om juist op te vallen dat er iemand rijdt ) die hem gewoon vergeet uit te zetten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #132 Gepost op: 12 september 2014, 18:39:02
In deze video zit volgens mij de nieuwe lichtbalk van RWS (zie LED`s aan de onderzijde op de uiteinden) waarin het blauw verwerkt is.

https://www.youtube.com/watch?v=Ta7Pa_8Yv-U


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #133 Gepost op: 12 september 2014, 18:56:49
En dan vind ik de blauwe pit boven op de set weer afbreuk doen aan de set, komt op mij een beetje over als: "omdat je zonder dat het aanstaat ook mag zien dat ik lekker blauw mag hebben" laat die pit er vanaf of laat het blauw in de set uit maar nu lijkt het een kinderset.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #134 Gepost op: 12 september 2014, 19:20:36
Gewoon een pit erop met transparante kap  ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #135 Gepost op: 13 september 2014, 06:36:18
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1294245 date=1410191513
Dus eigenlijk concludeer je dat er steeds meer bedrijven en instellingen met blauw gaan rijden en zeg je 2 berichten later dat 't niet waar is.

Bijzonder verhaal.

Diensten als Met-r, sanquin en transplantatieteams hebben dat blauw keihard nodig. Zij redden echt mensenlevens.

Neem van mij maar aan dat elke keer dat je een voertuig prio 1 ziet rijden dat daar over nagedacht is, dat er studies aan vooral zijn gegaan om te bepalen of dat wel echt nodig is. Vergeleken met alle andere beschaafde landen zal je in Nederland mogelijk het minste aan diensten met blauw zien rijden.

En RWS met blauw. Ja, ze mogen over de vluchtstrook rijden. Maar daar heb je niets aan als je voor het verkeerslicht staat.  ;)
En over het Rode Kruis. Voeren zij een spoedeisende taak uit? Nee. Dus blauw is niet nodig. Van mij mogen ze handhaven op alle afdelingen die alsnog gewoon blauw voeren zonder toestemming.


verkeerslicht midden op een rijksweg???
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #136 Gepost op: 13 september 2014, 06:37:44
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1295159 date=1410541009
En dan vind ik de blauwe pit boven op de set weer afbreuk doen aan de set, komt op mij een beetje over als: "omdat je zonder dat het aanstaat ook mag zien dat ik lekker blauw mag hebben" laat die pit er vanaf of laat het blauw in de set uit maar nu lijkt het een kinderset.

Blauw hoort sowieso zichtbaar te zijn, kinderlijke toestand dat het niet zichtbaar mag zijn, typisch spijkers op laag water zoeken door raamambtenaren die weinig zinnigs te doen blijken te hebben...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #137 Gepost op: 13 september 2014, 06:56:14
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1295225 date=1410582978
verkeerslicht midden op een rijksweg???

Er is inderdaad als ik het goed heb in Brabant 1 rijksweg waar je verkeerslichten hebt. Ik meen de A59.
Vroeger als ik het goed zeg de A2 bij Eindhoven ook.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #138 Gepost op: 13 september 2014, 13:17:01
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1295226 date=1410583064
Blauw hoort sowieso zichtbaar te zijn, kinderlijke toestand dat het niet zichtbaar mag zijn, typisch spijkers op laag water zoeken door raamambtenaren die weinig zinnigs te doen blijken te hebben...

Leuke verklaring maar hoe wil je dat verklaren tegen de huidige generatie daksets met led die pas kleuren als ze in werking zijn en dus mooie transparante kappen.
Daarbij is het mijn MENING en ik vind het niet mooi die ene losse pit op de set terwijl er gewoon ook blauw in de balk zelf zit. Dat heeft niets met raamambtenaar te maken of zinnige dingen maar alles met persoonlijke voorkeur.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #139 Gepost op: 13 september 2014, 13:32:58
Citaat van: enrico1972 link=msg=1295227 date=1410584174
Er is inderdaad als ik het goed heb in Brabant 1 rijksweg waar je verkeerslichten hebt. Ik meen de A59.
Vroeger als ik het goed zeg de A2 bij Eindhoven ook.
Knooppunt Hooipolder bij Raamsdonksveer (kruising A59 met de A27).