Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 140255 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 29 november 2009, 16:14:14
Waarom moet de politie met OGS naar een ongeval toe door een file?  ;D Een WIS en politie hebben waarschijnlijk hetzelfde EHBO diploma... ;D ;)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #41 Gepost op: 29 november 2009, 16:26:19
+ dat de berger als laatst komt, en misschien de WIS als eerste...


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #42 Gepost op: 29 november 2009, 18:21:10
+ dat de berger als laatst komt, en misschien de WIS als eerste...

...en dan zijn we weer het cirkeltje rond!

De berger is alleen voor het afvoeren van de voertuigen. WIS heeft een iets ander takenpakket ;-)

Kantonnier? Bleh, wat een vies woord. Die zijn werknemer bij de provincie  :P
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #43 Gepost op: 29 november 2009, 19:05:36
Berger alleen voor afvoer? Ow....ik heb anders situaties meegemaakt dat de berger met politiebegeleiding ter plaatse kwam omdat er met spoed een kraan nodig was. En dan praat je over levensreddende hulpverlening. Beetje te kort door de bocht vind ik.

En de taken van een weginspecteur? Je werkgever, Rijkswaterstaat heeft dit op z'n site staan:
Citaat
Werkwijze bij ongevallen
Bij verkeersongevallen gaan weginspecteurs van Rijkswaterstaat direct naar de ongevalplek. Als er sprake is van lichamelijk letsel dan komt er altijd politie aan te pas. Bij grote incidenten zijn de weginspecteurs er vaak al voordat de politie is gearriveerd. De weginspecteurs beveiligen dan de plek van het ongeval, regelen het verkeer en maken de rijbaan vrij voor de hulpdiensten. Als de politie er eenmaal is, wordt het ongeval door de politie verder afgehandeld. Door op deze manier samen te werken, komt het verkeer na een ongeval weer sneller op gang.

Niet iets waar ik toeters en bellen voor nodig acht.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 29 november 2009, 19:14:11
Waarom moet de politie met OGS naar een ongeval toe door een file?  ;D Een WIS en politie hebben waarschijnlijk hetzelfde EHBO diploma... ;D ;)

Omdat de politie zowiezo (negen van de tien keer) zorgt voor een veilige werkplek én nog iets aan opsporing doet. Zelfde redenen waarom de VOA ook met toeters en bellen komt ...

Maar er is nog geen antwoord op de vraag. Overigens word CMI in 99% van de gevallen al geregeld nog voor de politie ter plaatse is cq. door de politie die ter plaatse is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 29 november 2009, 19:26:00
Omdat de politie zowiezo (negen van de tien keer) zorgt voor een veilige werkplek én nog iets aan opsporing doet. Zelfde redenen waarom de VOA ook met toeters en bellen komt ...

Maar er is nog geen antwoord op de vraag. Overigens word CMI in 99% van de gevallen al geregeld nog voor de politie ter plaatse is cq. door de politie die ter plaatse is.

Volgens IM gaat RWS toch de afzetting doen zodat dit geen politie capaciteit kost...?  ::) ;) Dus de VOA komt met OGS en de WIS mag dat niet... Als de VOA met OGS nu een fietser plat rijd op een secondaire weg...  ::) ::) :-X Ergens zit er volgens mij iets scheef in je redenering?  ::) ::) Ik zou zeggen geef de WIS ook OGS om snel bij een incident te zijn. En als de VOA OGS mag voeren dan mag van mij ook de berger OGS voeren om te zorgen dat de weg weer snel vrij is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 29 november 2009, 20:02:39
Volgens IM gaat RWS toch de afzetting doen zodat dit geen politie capaciteit kost...?  ::) ;) Dus de VOA komt met OGS en de WIS mag dat niet... Als de VOA met OGS nu een fietser plat rijd op een secondaire weg...  ::) ::) :-X Ergens zit er volgens mij iets scheef in je redenering?  ::) ::) Ik zou zeggen geef de WIS ook OGS om snel bij een incident te zijn. En als de VOA OGS mag voeren dan mag van mij ook de berger OGS voeren om te zorgen dat de weg weer snel vrij is.

Dan moet Rijkswaterstaat wél in de buurt zitten en met een paar auto's in de regio's is dat in mijn werkgebied in ieder geval niet altijd van toepassing ....
VOA heeft een opsporende taak en rijd zodoende met OGS. Ik heb al eerder aangegeven dat je prio1 rijden en prio1 rijden hebt ... Gas en snel / gas en vlot.

De werkzaamheden die RWS uitvoert kan volgens mij prima zonder OGS en ik heb inderdaad (dan) liever een berger met prio1 ter plaatse.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 29 november 2009, 20:34:01
Dan moet Rijkswaterstaat wél in de buurt zitten en met een paar auto's in de regio's is dat in mijn werkgebied in ieder geval niet altijd van toepassing ....
VOA heeft een opsporende taak en rijd zodoende met OGS. Ik heb al eerder aangegeven dat je prio1 rijden en prio1 rijden hebt ... Gas en snel / gas en vlot.

De werkzaamheden die RWS uitvoert kan volgens mij prima zonder OGS en ik heb inderdaad (dan) liever een berger met prio1 ter plaatse.

OGS voor opsporing vind ik nonsens. Wat is de reden om met OGS naar het incident te komen? Wat is het voordeel?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 29 november 2009, 20:50:08
OGS voor opsporing vind ik nonsens. Wat is de reden om met OGS naar het incident te komen? Wat is het voordeel?

Nja, dan hoeven we ook geen prio1 meer te rijden voor een overval of inbraak heterdaad  ::)

De reden dat de VOA met prio1 rijd is ten eerste het (tijdelijke) sporenbeeld vast te leggen (sommige sporen zijn kort zichtbaar) en ergens een stuk verderop het ''snel vrij krijgen van de weg''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #49 Gepost op: 29 november 2009, 20:59:49
Berger alleen voor afvoer? Ow....ik heb anders situaties meegemaakt dat de berger met politiebegeleiding ter plaatse kwam omdat er met spoed een kraan nodig was. En dan praat je over levensreddende hulpverlening.

Yep. Die situaties ken ik maar al te goed; incident met 3 vrachtwagens bij Duiven vorig jaar was nog een knap voorbeeldje van PPS (Publiek Private Samenwerking); Er moest een wrak gestabiliseerd worden welke niet toegankelijk was zonder allerlei halstoeren. De wrakken zijn door de berger met twee zware kranen gefixeerd op aanwijzen van de aanwezige hulpdiensten waarna men geruime tijd heeft getracht het slachtoffer te bevrijden... tevergeefs helaas.
Had men dit niet gedaan dan had men mogen wachten tot alle wrakken opzij gezet waren...