Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 141018 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #430 Gepost op: 4 augustus 2016, 22:41:57
Ambulances van evenementen organisaties zijn vaak ex rav ambulances waar alles nog op en aan zit. Op eigen terrein mogen deze auto's zwaailicht en sirene voeren (neem ik aan). Op de openbare weg niet. Ze verlenen ook alleen eerste hulp en brengen geen patienten naar de seh. Dit doen de reguliere ambu's van de rav.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #431 Gepost op: 19 augustus 2016, 06:43:53
Heb er even naar gezocht, maar nog niet gevonden...

Hoe zit het met het gebruik van blauw zwaailicht vanaf het moment dat de weginspecteur ter plaatse is en als buffervoertuig fungeert? Net voorbij ongeval met 2 vrachtwagens op de A2 gekomen, waarbij de WIS met blauw aan stond op z'n "normale" plek, maar ook met de DRIP aan, welke overstraald werd door blauw zwaailicht.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #432 Gepost op: 19 augustus 2016, 07:31:26
Im richtlijnen zeggen dat in principe blauw uit en oranje aan gaat ter plekke. Het buffer voertuig mag wel blauw aan houden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #433 Gepost op: 19 augustus 2016, 09:18:48
Im richtlijnen zeggen dat in principe blauw uit en oranje aan gaat ter plekke. Het buffer voertuig mag wel blauw aan houden.
Ik denk dat ze eindelijk de wis autos heel willen houden. En terecht.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #434 Gepost op: 19 augustus 2016, 17:54:28
Citaat van: Defender link=msg=1440741 date=1470343317
Ambulances van evenementen organisaties zijn vaak ex rav ambulances waar alles nog op en aan zit. Op eigen terrein mogen deze auto's zwaailicht en sirene voeren (neem ik aan). Op de openbare weg niet. Ze verlenen ook alleen eerste hulp en brengen geen patienten naar de seh. Dit doen de reguliere ambu's van de rav.

Het feit openbare weg maakt in basis niets uit. Artikel 5.*.65 rege;ing voertuigen stelt" Niet de indruk kunnen wekken tot het voeren van blauw zwaai en/of knipperlicht"
Dat betekent zoveel dat alle niet in de regeling OGS genoemde diensten geen beschikking zouden kunnen hebben over OGS en ik kan me niet voorstellen dat er voor evenementen ambu's 450 ontheffingen per eigenaar worden aangevraagd.
Daaruit volgt dat deze voertuigen dus niet met blauwe kappen op het voertuig gemonteerd van hun standplaats naar het evenement kunnen / mogen rijden.

Strikt kan het op het evenementen terrein wel mits de kappen pas NA de toegang tot het terrein zijn gemonteerd en bij vertrek uit het terrein weer gedemonteerd worden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #435 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:25:06
Ja dat lijkt mij ook...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #436 Gepost op: 25 augustus 2016, 03:10:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1443386 date=1471622068
Het feit openbare weg maakt in basis niets uit. Artikel 5.*.65 rege;ing voertuigen stelt" Niet de indruk kunnen wekken tot het voeren van blauw zwaai en/of knipperlicht"
Dat betekent zoveel dat alle niet in de regeling OGS genoemde diensten geen beschikking zouden kunnen hebben over OGS en ik kan me niet voorstellen dat er voor evenementen ambu's 450 ontheffingen per eigenaar worden aangevraagd.
Daaruit volgt dat deze voertuigen dus niet met blauwe kappen op het voertuig gemonteerd van hun standplaats naar het evenement kunnen / mogen rijden.

Strikt kan het op het evenementen terrein wel mits de kappen pas NA de toegang tot het terrein zijn gemonteerd en bij vertrek uit het terrein weer gedemonteerd worden.

Of je gebruikt clear lenzen icm blauwe of dual color leds  ;)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #437 Gepost op: 25 augustus 2016, 08:02:35
 ;D Ja, da's een goeie... Clear lenzen monteren (die geven immers niet de indruk van een blauw zwaai- of knipperlicht)  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #438 Gepost op: 25 augustus 2016, 09:50:43
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1443386 date=1471622068
Het feit openbare weg maakt in basis niets uit. Artikel 5.*.65 rege;ing voertuigen stelt" Niet de indruk kunnen wekken tot het voeren van blauw zwaai en/of knipperlicht"

Een paar van de vervoerders gevraagd hebbende hadden deze een ontheffing onder de noemer art1 2d met als bijzondere bepaling dat er sprake is van voltallig enzo opgeleid ambulance personeel.

Maar 1 vertelde dat de veilligheidsregio voor sommige evenementen ( waar de aanrijdtijden niet kunnen worden gehaald en de veiligheid in gevaar kan komen ) de ambulance tijdelijk kan opnemen in haar voertuigen waardoor er een automatische ontheffing ontstaat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #439 Gepost op: 25 augustus 2016, 13:26:08
Een paar van de vervoerders gevraagd hebbende hadden deze een ontheffing onder de noemer art1 2d met als bijzondere bepaling dat er sprake is van voltallig enzo opgeleid ambulance personeel.

Maar 1 vertelde dat de veilligheidsregio voor sommige evenementen ( waar de aanrijdtijden niet kunnen worden gehaald en de veiligheid in gevaar kan komen ) de ambulance tijdelijk kan opnemen in haar voertuigen waardoor er een automatische ontheffing ontstaat.
Jaja... vaag verhaal.  ;)