Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 140254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #490 Gepost op: 10 mei 2018, 20:06:50
De eerste voertuigen hebben de verbeter onderhoudsronde gehad. Hierdoor hebben ze nu meer blauw naar voren gericht. Deze voertuigen zijn te herkennen aan de stickers op de zijruiten met video inspectie erop.
Te zien in dit filmpje vanaf 1:21.



cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #491 Gepost op: 10 mei 2018, 21:38:24
Wel slecht dat RWS in stilstand ook nog blauw voert. Dat was toch nou juist niet de bedoeling.
Het verkeer rijdt al kruipend/stapvoets...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #492 Gepost op: 10 mei 2018, 22:25:41
Die discussie hebben we vroeger eindeloos gevoerd, wij voeren blauw bij fend-off en zij wilden amber. Sinds ze zelf over blauw beschikken is het ineens andersom.  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #493 Gepost op: 10 mei 2018, 23:45:19
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn?

Citaat van: RVV1990
Artikel 30
1. Bestuurders van motorvoertuigen die voor nader aan te geven werkzaamheden worden gebruikt, voeren onder nader aan te geven omstandigheden geel of groen zwaai-, flits- of knipperlicht. De in artikel 29, eerste lid, genoemde bestuurders voeren in die gevallen geel of groen zwaai-, flits- of knipperlicht in plaats van blauw zwaai-, flits- of knipperlicht. De bestuurder van het motorvoertuig die als eerste of enige de plek bereikt om de daar aan hem opgedragen taak uit te voeren, mag in plaats van dat licht, blauw zwaai-, flits- of knipperlicht voeren.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #494 Gepost op: 26 mei 2018, 23:15:55
"mag" (betekend dat iets toegestaan is, maar niet gewenst)

Deze passage in de RVW staat er omdat voorheen Politie (maar ook andere diensten) geen oranje had. Echter in de richtlijn staat dat als men stil staat, oranje gevoerd moet worden. Blauw kan geinterpreteerd worden als "Ik ga rijden en ik wil voorrang hebben" terwijl oranje  "Ik doe iets 'raars', maar ik verwacht geen voorrang". Deze discussie ook al gehad met Politie NHN (Basisteam Hoorn).
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #495 Gepost op: 26 mei 2018, 23:27:59
Staat RWS niet vaak als fend off en de rest er voorbij? Is het dan niet zo dat hun juist het enige voertuig met blauwe mogen zijn?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #496 Gepost op: 27 mei 2018, 00:17:54
Staat RWS niet vaak als fend off en de rest er voorbij? Is het dan niet zo dat hun juist het enige voertuig met blauwe mogen zijn?
De brandweer, politie, ambulance en RWS hebben allemaal een andere opgedragen taak...
Zwart-wit is het dus niet helemaal.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #497 Gepost op: 27 mei 2018, 13:46:50
Staat RWS niet vaak als fend off en de rest er voorbij? Is het dan niet zo dat hun juist het enige voertuig met blauwe mogen zijn?

Vaak wel ja, totdat er weer een pitauto dwars voor de auto van RWS gaat staan.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #498 Gepost op: 27 mei 2018, 17:50:56
Net zo erg als een RWS auto aan de buisnessside van en botsabsorber 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.