Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 141002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #80 Gepost op: 4 december 2009, 13:55:25
Verklaar u nader ....
Denkweb geeft het goede antwoord:

Kwalijke zaak; zie wel vaker regio op IM-wegen zonder ook maar een retroreflecterend streepje op de kleding... vaak zelf niet door hoe gevaarlijk het kan zijn. Toch begint het door te dringen; zo zit er tegenwoordig ook een module IM in de opleiding bij de politie.
Er is een verhaal bekend over een nachtelijke politiestop die is uitgevoerd door de regiopolitie (ik meen op de A12) waarbij de twee agenten géén gele veiligheidsjas droegen en simpelweg hun blauwe dienstjas aan hadden. Er zijn ook voldoende voorbeelden waarbij gele jas of vest wel gedragen wordt, maar met de rits open. Terwijl overal in de voorschriften staat 'veiligheidskleding altijd gesloten dragen', want anders ben je sterk verminderd zichtbaar. Met dat soort ongein breng je als agent niet alleen jezelf en je maat in gevaar, maar ook de wegwerkers waar je de stop voor uitvoert en het verkeer wat je even tegenhoudt.

Dat was bij bovenstaande afbeelding (ook met regiopolitie, KLPD komt bijna niet in het oosten) overigens niet het geval, daar hadden beide agenten ofwel jas ofwel veiligheidsvest aan. En dat zal ongetwijfeld ook bij andere korpsen vaker het geval zijn. Dus u moet mijn opmerkingen ook niet helemaal alles-generaliserend opvatten ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 4 december 2009, 15:21:19
Denkweb geeft het goede antwoord:
Er is een verhaal bekend over een nachtelijke politiestop die is uitgevoerd door de regiopolitie (ik meen op de A12) waarbij de twee agenten géén gele veiligheidsjas droegen en simpelweg hun blauwe dienstjas aan hadden. Er zijn ook voldoende voorbeelden waarbij gele jas of vest wel gedragen wordt, maar met de rits open.

Dat was bij bovenstaande afbeelding (ook met regiopolitie, KLPD komt bijna niet in het oosten) overigens niet het geval, daar hadden beide agenten ofwel jas ofwel veiligheidsvest aan. En dat zal ongetwijfeld ook bij andere korpsen vaker het geval zijn. Dus u moet mijn opmerkingen ook niet helemaal alles-generaliserend opvatten ;)

Tsja, het gebrek aan een gele jas is vaak geregeld door hoger hand. Dan word hij niet in het kledingpakket gezet en kun je em ook niet bestellen.
I get you're point  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #82 Gepost op: 4 december 2009, 17:14:55
Tsja, het gebrek aan een gele jas is vaak geregeld door hoger hand. Dan word hij niet in het kledingpakket gezet en kun je em ook niet bestellen.
I get you're point  ;)
Inderdaad, bloedirritant. Ik bestel sowieso elk half jaar een nieuw geel zichbaarheidsvestje. Puur omdat deze snel vies worden en ik graag gezien wil worden.
Die gele jas wil ik maar al te graag bestellen maar helaas...


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #83 Gepost op: 4 december 2009, 18:30:40
Liggen er niet standaard in elk noodhulp/surveillance voertuig twee gele vesten of jassen? Lijkt me een kwalijke zaak als de dienstdoende agenten niet de beschikking kunnen hebben over veiligheidskleding als ze 'm zelf niet kunnen of mogen bestellen  :o
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 4 december 2009, 19:43:18
Tja....zo'n gele jas lijkt me ook in de bebouwde kom geen overbodige luxe...

Ik weet nog wel een geldkraantje die dichtgedraaid kan worden. Dat stroompje kan mooi naar de agent op straat stromen.. ;D


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #85 Gepost op: 4 december 2009, 19:58:54
Liggen er niet standaard in elk noodhulp/surveillance voertuig twee gele vesten of jassen? Lijkt me een kwalijke zaak als de dienstdoende agenten niet de beschikking kunnen hebben over veiligheidskleding als ze 'm zelf niet kunnen of mogen bestellen  :o
Nee, juist niet meer. Deze raakten vaak kwijt. Iedere collega van AA heeft zij/haar zichtbaarheidsvest op persoon uitgereikt gekregen en dient deze bij zich te hebben tijdens de dienst.
Bij mij zit alles in m'n K.U.T incl. regenbroek en diverse mappen voor het afhandelen van aanrijdingen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #86 Gepost op: 4 december 2009, 20:01:31
Nee, juist niet meer. Deze raakten vaak kwijt. Iedere collega van AA heeft zij/haar zichtbaarheidsvest op persoon uitgereikt gekregen en dient deze bij zich te hebben tijdens de dienst.
Bij mij zit alles in m'n K.U.T incl. regenbroek en diverse mappen voor het afhandelen van aanrijdingen.

Kan je voor de leek deze buitegewoon creatieve afkorting uitleggen?? ::) Want om dit nou te gaan googlen ;D


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #87 Gepost op: 4 december 2009, 20:16:11
Kan je voor de leek deze buitegewoon creatieve afkorting uitleggen?? ::) Want om dit nou te gaan googlen ;D
Ik zat erop te wachten. Heel simpel:
Korps
Uitruk
Tas
Iets waarvan ik vind dat elke collega moet hebben. Een tas gevuld met oa. beademingsmasker, schadeformulieren, regenbroek, zichtbaarheidsvestje, uitdraai Registratieset (als voorbeeld), concept verhoren, pet, bonennboekje, extra handschoenen, pennen etc.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 4 december 2009, 21:51:06
Liggen er niet standaard in elk noodhulp/surveillance voertuig twee gele vesten of jassen? Lijkt me een kwalijke zaak als de dienstdoende agenten niet de beschikking kunnen hebben over veiligheidskleding als ze 'm zelf niet kunnen of mogen bestellen  :o

De vestjes worden in ieder korps op de man uitgereikt en 9 v/d 10 keer ligt er ook nog wel wat in een auto.
De jassen kosten uit m'n hoofd iets van 245 euro, plus de onderhoudskosten die daar jaarlijks bij komen. In combinatie dat veel collega's hem toch niet gebruiken zijn er korpsen die de gele jassen niet in het kledingpakket hebben zitten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #89 Gepost op: 5 december 2009, 19:59:06
Valse zuinigheid op het punt van veiligheid kunnen we constateren.

Is de kledij voor elke politieregio hetzelfde geregeld of regelt elk korps dit zelf?