Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 140238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #480 Gepost op: 27 december 2017, 23:15:09
Ik heb afgelopen jaar echt heel regelmatig prodrive door Dommelen/Valkenswaard zien rijden met OGS. Allemaal weginspecteurs toevallig ?

De opleider is pro centrum in Best. Ben zelf ook P1 door Valkenswaard gekomen. Als het een Renault Megane was of een Isizu dan klopt het.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #481 Gepost op: 28 december 2017, 00:30:13
De opleider is pro centrum in Best. Ben zelf ook P1 door Valkenswaard gekomen. Als het een Renault Megane was of een Isizu dan klopt het.

Heel toevallig kwam er vandaag weer een langs :D . Meestal een Renault Megane idd. Had al wel een vermoedde aangezien ik ze begon te zien toen rws ermee begon en ik wist natuurlijk dat het bij pro centrum gedaan werd.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #482 Gepost op: 12 april 2018, 11:53:11
Ben ik de enige of zijn die dual color lichtbalken (met name de kleur blauw)van RWS écht slecht zichtbaar ?
Heb ze meerdere malen zien rijden en ik vind er beroerd weinig licht uitkomen.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #483 Gepost op: 12 april 2018, 16:00:42
Net een zien rijden (pick up rws) en die vond ik ondanks de zon goed zichtbaar. Sirene nog beter, dacht eigenlijk dat er een brandweerwagen langs zou komen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #484 Gepost op: 12 april 2018, 18:41:32
Ben ik de enige of zijn die dual color lichtbalken (met name de kleur blauw)van RWS écht slecht zichtbaar ?
Heb ze meerdere malen zien rijden en ik vind er beroerd weinig licht uitkomen.....

De balk is bij amber volledig in gebruik bij blauw alleen de hoek leds. Dit gaat echter veranderen. In de praktijk krijgen wij ook het gevoel dat het oppervlak blauw te weinig is. Dit gaat echter niet lang meer zo zijn. De komende onderhoudsronde worden de nu nog alleen amber flitsende module aan de voorzijde van de balk in het midden ook dual color. Aan de achterzijde veranderd niets. Hierdoor komt er meer blauw naar voren. Even afwachten wat dit doet. Mijn persoonlijke mening is echter dat er misschien ook spiegel of dashboard flitsers bij moeten. Eerst maar eens afwachten tot na de aanpassing.


ikbenben112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Technicus hoogspanning, Manschap B
Reactie #485 Gepost op: 12 april 2018, 21:54:13
De balk is bij amber volledig in gebruik bij blauw alleen de hoek leds. Dit gaat echter veranderen. In de praktijk krijgen wij ook het gevoel dat het oppervlak blauw te weinig is. Dit gaat echter niet lang meer zo zijn. De komende onderhoudsronde worden de nu nog alleen amber flitsende module aan de voorzijde van de balk in het midden ook dual color. Aan de achterzijde veranderd niets. Hierdoor komt er meer blauw naar voren. Even afwachten wat dit doet. Mijn persoonlijke mening is echter dat er misschien ook spiegel of dashboard flitsers bij moeten. Eerst maar eens afwachten tot na de aanpassing.

Mooi om te zien dat men bij RWS blijkbaar naar de werkvloer luistert!, als ik zo her en der in andere topics berichten van politie mensen lees gaat het er daar anders aan toe.... :-X


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #486 Gepost op: 13 april 2018, 16:31:09
De balk is bij amber volledig in gebruik bij blauw alleen de hoek leds. Dit gaat echter veranderen. In de praktijk krijgen wij ook het gevoel dat het oppervlak blauw te weinig is. Dit gaat echter niet lang meer zo zijn. De komende onderhoudsronde worden de nu nog alleen amber flitsende module aan de voorzijde van de balk in het midden ook dual color. Aan de achterzijde veranderd niets. Hierdoor komt er meer blauw naar voren. Even afwachten wat dit doet. Mijn persoonlijke mening is echter dat er misschien ook spiegel of dashboard flitsers bij moeten. Eerst maar eens afwachten tot na de aanpassing.

Dat zal verklaren waarom ik hem wel duidelijk vond. Ik kijk uit mijn appartement schuin op de weg en zie de auto's precies in die hoek vanaf dat ze "in beeld" komen en er weer uit verdwijnen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #487 Gepost op: 25 april 2018, 15:46:47
Weet dat er laatst op het forum een foto stond van een mobiele drip bij RWS daar mee getest ging worden.
Kan die foto niet vindem maar in regio Rotterdam rijdt er nu één.


https://twitter.com/WIS_Mike/status/989136067021373440
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #488 Gepost op: 26 april 2018, 11:51:57
Weet dat er laatst op het forum een foto stond van een mobiele drip bij RWS daar mee getest ging worden.
Kan die foto niet vindem maar in regio Rotterdam rijdt er nu één.


https://twitter.com/WIS_Mike/status/989136067021373440
Nouja, nú...
Pas al iets meer dan een jaartje  0098
Betreft het TacTic systeem waarbij de drip ipv in de laadruimte, op het dak is gemonteerd.
Rijden er een (beperkt) aantal van rond in het hele land als pilot.

https://twitter.com/WIS_Mike/status/849617631770537985


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #489 Gepost op: 1 mei 2018, 14:01:14
De eerste voertuigen hebben de verbeter onderhoudsronde gehad. Hierdoor hebben ze nu meer blauw naar voren gericht. Deze voertuigen zijn te herkennen aan de stickers op de zijruiten met video inspectie erop.