Afhandelen OMS bij geen sleutelhouder tp?

Auteur Topic: Afhandelen OMS bij geen sleutelhouder tp?  (gelezen 5401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2008, 20:40:06
Wat mij betreft gewoon die deur open breken (koevoet of spreider) of een ruit intikken. Het OMS systeem is volgens mij ontworpen om zoals al eerder gezegd een mogelijke brand in een vroeg stadium te detecteren. Als je dus zou afwachten als brw zijnde had je beter thuis kunnen blijven en wachten op de mogelijke daadwerkelijke brandmelding. Grote kans dat het dan al direct middelbrand zou zijn geweest.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2008, 22:14:00
Voor een BMI van ++ 10.000 euro wachten we een 1/2 uur en voor een gamma melder van 15 euro breken we de deur open.....

http://www.unityfm.nl/nieuws.php?id=6034

Brandweer rukt uit voor koolmonoxide meting
23-07-2008 19:38:31



LEIDERDORP - De Leiderdorpse brandweer rukte woensdagmiddag ( 14:55 uur ) voor de tweede keer uit. Samen met de politie kregen zij een mogelijke koolmonoxide meting in een woning aan de Havikskruidzoom. De bewoners waren niet thuis, maar het alarm in de woning ging wel af. De deur werd opengebroken en de brandweer deed binnen een onderzoek. Dit leverde niets op. De hulpdiensten keerden hierop weer terug naar eigen posten.

Eerder op de middag ( 12:25 uur ) werd er nog uitgerukt voor een automatische brandmelding op het hoofdkantoor van de politie Hollands-Midden. De oorzaak van de melding is nog onbekend.

Foto + Bron: 112 Nieuws Leiderdorp


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2008, 01:23:17
bij ons was het zeer duidelijk

of je wijst een deur of raam aan

of je neemt een sleutelkluis

de keus was zeer simpel.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2008, 11:27:55
Ik ben benieuwd hoe het juridisch gezien opgelost gaat worden als er onnodige schade wordt veroorzaakt bij een bedrijf.

Wie kan daar meer over vertellen?


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2008, 22:07:17
Ik ben benieuwd hoe het juridisch gezien opgelost gaat worden als er onnodige schade wordt veroorzaakt bij een bedrijf.

Wie kan daar meer over vertellen?

Weet je van tevoren of het onnodig is??


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2008, 23:40:37
Weet je van tevoren of het onnodig is??

Je kan het niet 100% uitsluiten maar dan zie ik dat meer als de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand.


Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:17:39
Bij ons geldt BMC met doormelding = sleutelbuis / -kluis. (anders de grootste ruit en politie tp vragen / in kennis stellen door Ac ivm binnentreding)

Zo niet, dat gaan we na een buitenverkenning waarbij niets wordt aangetroffen terug naar de kazerne.
Zodra de melder afgaat t/m de tijd dat de brandweer tp is en een verkenning heeft gedaan en er zijn nog geen vlammen / rook waarneembaar, zal er ook niet zo snel brand zijn.

Na deze melding contact op laten nemen met de eigenaar en uitleggen hoe en wat.

Als er geen sleutelhouder tp komt, is het hun verantwoording dat er eventuele schade ontstaat.
Bij een BMC met doormelding ben je verplicht te zorgen dat brw binnen kan komen