Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Radioverkeer waterhulpdiensten op het Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 156414 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #590 Gepost op: 4 augustus 2012, 21:53:30
Of je kent Henk en hebt je oordeel al klaar of je hebt je niet genoeg verdiept in de discussie.... Je kunt ook Henk vragen waarom hij dit stukje nogmaals plaatst. Gezien het feit dat je hierboven voor de eerste keer op dit forum reageert, lijkt me die vraag gerechtvaardigd.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #591 Gepost op: 4 augustus 2012, 22:00:49
Of je kent Henk en hebt je oordeel al klaar of je hebt je niet genoeg verdiept in de discussie.... Je kunt ook Henk vragen waarom hij dit stukje nogmaals plaatst. Gezien het feit dat je hierboven voor de eerste keer op dit forum reageert, lijkt me die vraag gerechtvaardigd.
Nou, ik ben anders blij dat hij me even op de datum wijst, want die had ik ook nog niet gezien.  e050
Dat is even los van de reden waarom Henk het opnieuw plaatst, wel zo netjes om te benoemen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #592 Gepost op: 4 augustus 2012, 22:03:54
Ben ik met je eens, maar gezien de woordkeus (en het feit dat de letters "vetgedrukt" zijn) heb ik het idee dat er meer achter de opmerking zit. Of je het nu met Henk eens bent of niet...... Je kunt ook gewoon vragen wat de reden is van het opnieuw plaatsen van dit bericht....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #593 Gepost op: 5 augustus 2012, 00:47:02
Ik had het stukje ff nodig, in verband met een topic op een ander forum, begonnen door Thor over de vraag of radio verkeer plaatsen wettelijk eigenlijk wel mag, of het strookt met de geheimhoudingsplicht. Indertijd is er een aanklacht tegen mij ingediend over schending van de telegraaf en telefoonwet, en er is een huis (en auto) zoeking geweest. Ik ben daarna echter niet vervolgd. De aanklacht werd geseponeerd. Waaruit je kan concluderen dat het plaatsen van radio verkeer op internet niet strafbaar is, of in ieder geval minstens niet vervolgd wordt.

En als je aan het citeren slaat is zomaar (bij mij athans, handig als ik ben als ik drie dingen tegelijk aan het doen ben) de knop "opslaan" aangeklikt. Vandaar dus, gewoon per ongeluk. Excuses daarvoor. e050

(Maar ik vond sommige dingen wel interessant om terug te lezen, Brinkman: "de vraag is wel of telkens moet willen uitvaren, dat kan best wat minder". Die vraag is na vier jaar nog steeds niet beantwoord.)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #594 Gepost op: 5 augustus 2012, 10:59:00
(Maar ik vond sommige dingen wel interessant om terug te lezen, Brinkman: "de vraag is wel of telkens moet willen uitvaren, dat kan best wat minder". Die vraag is na vier jaar nog steeds niet beantwoord.)
En heb je meneer Brinkman al herinnert aan zijn uitspraak? ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #595 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:04:38
Topic afgesplist

Verdere discussie omtrent de structurering over de waterhulpverlening in de omgeving Gooi- Eem- en IJmeer graag in het volgende topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=66186.140


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #596 Gepost op: 16 augustus 2012, 22:45:54
http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/blaricum/reddingrapporten/?contentID=6AA8B5B2

Mooie en snelle actie van de KNRM Huizen, Blaricum en de reddingsbrigade Naarden. Komen de opnames nog online Henk??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #597 Gepost op: 17 augustus 2012, 00:45:09
Citaat van: mike link=msg=1069696 date=1345149954
http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddingstations/blaricum/reddingrapporten/?contentID=6AA8B5B2

Mooie en snelle actie van de KNRM Huizen, Blaricum en de reddingsbrigade Naarden. Komen de opnames nog online Henk??
Jazeker, ook al worden wij daar niet genoemd, we waren er wel degelijk bij natuurlijk. Goed voorbeeld van miscommunicatie van de Kustwacht. Niet goed in kaart hebben/bijhouden waar de reddingboten boten zich bevinden. Blaricum vanuit Stichtse brug naar een gewonde laten varen, vaartijd 15 minuten en Naarden die er al bijna is terug sturen voor een surfer waar Blaricum langs komt. Ook de Seeker wordt naar een surfer gestuurd, die bij een boei (GM 59) ligt bij de Hollandse brug. Maar het kan natuurlijk ook bij het surfstrandje 7 kilometer verder op zijn naast Almere Haven. Ja, de melder stond op een dijk (lekker nauwkeurig). Later blijkt waarom we de surfer in nood niet konden vinden, hij stond op de kant.
Leuk om te horen, KNRM Huizen meldt twee opstappers overgezet, prompt haalt Blaricum de patiënt uit de zeilboot. Sta je daar zonder patiënt...

Voor de rest ging het lekker.  ;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #598 Gepost op: 18 augustus 2012, 17:48:12
Jazeker, ook al worden wij daar niet genoemd, we waren er wel degelijk bij natuurlijk. Goed voorbeeld van miscommunicatie van de Kustwacht. Niet goed in kaart hebben/bijhouden waar de reddingboten boten zich bevinden. Blaricum vanuit Stichtse brug naar een gewonde laten varen, vaartijd 15 minuten en Naarden die er al bijna is terug sturen voor een surfer waar Blaricum langs komt. Ook de Seeker wordt naar een surfer gestuurd, die bij een boei (GM 59) ligt bij de Hollandse brug. Maar het kan natuurlijk ook bij het surfstrandje 7 kilometer verder op zijn naast Almere Haven. Ja, de melder stond op een dijk (lekker nauwkeurig). Later blijkt waarom we de surfer in nood niet konden vinden, hij stond op de kant.
Leuk om te horen, KNRM Huizen meldt twee opstappers overgezet, prompt haalt Blaricum de patiënt uit de zeilboot. Sta je daar zonder patiënt...

Voor de rest ging het lekker.  ;D

Mooi, verhaal maar nog steeds geen opnames online... 998765


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #599 Gepost op: 4 september 2012, 17:55:11
http://www.youtube.com/watch?v=38IXXj2EyjE

p2kflex
14:26:00 04-09-12GROUP-1Gaarne telefonisch contact RAC
0703450BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD Noord)
p2kflex
14:10:06 04-09-12-ALPHA-Urg A1 MUIDEN PAMPUSWEG 14189
0723089Ambu 14-189 (RAV Gooi en Vechtstreek)
p2kflex
14:08:38 04-09-12GROUP-1Pr 1 Scheepvaartbrand (Inzet: ts) (X) PAMPUSWEG 23 MUIDEN 737 739
0703353BRW Muiden - Muiderberg) (BvD)
0703354BRW Muiden (Muiderberg) (BvD)
0703355BRW Muiden (BvD)
0703362BRW Muiden en Muiderberg (Korpsalarm)
0703910BRW Muiden (Lichtkrant)
0703911BRW Muiden (Muiderberg) (Lichtkrant)


Vanaf de waterzijde hebben de bergers van de Waterhulpdienst.nl hebben het dit keer alleen opgelost.