Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 30534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 17 januari 2004, 12:44:56
Is ook niemand die gezegd heeft dat aitorijden een makkie is.... ;)
Maarre, 83 waar je 80 mag en toch een bekeuring?
Als je even eerdere posts leest in dit draadje dan zul je lezen dat dit strijdig is met de regels die het Openbaar Ministerie hiervoor hanteerd, dus of je heb harder gereden, of je kunt succesvol bezwaar aantekenen.

Daar is de kern van de zaak, autorijden is gevaarlijk en dat blijft het. Zelfs met 20 km per uur kan je iemand dood rijden (er gebeuren dodelijke ongelukken met tractoren die niet harder rijden dan 16 km), mijn vroegere buurman reed in z'n eigen achtertuin z'n kind dood bij het wegrijden uit de steeg. Afschaffen van de auto is nog het veiligst. Met dezelfde argumenten waarmee je iemand 50 wil laten rijden op een bepaalde weg kan je ook onderbouwen dat er maar 30 of 10 gereden mag worden. Zodra een auto in beweging komt wordt ie gevaarlijk, het moment waarop je zegt: nu is de balans bereikt tussen gevaar en gemak ligt voor een ieder anders. Maar dan zal die balans wel gelijk getrokken moeten zijn, en rekening gehouden moeten worden met omstandigheden. De gemeente Huizen heeft laserguns gesponsord om controle met name bij scholen mogelijk te maken. Die worden nu om 23.00 uur gebruikt op een buitenweg langs het industrieterrein om te scoren op papier.

Controle bij de school heeft echter mijn voorkeur.


Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 17 januari 2004, 14:51:01
JA, stond inderdaad 83, maar is al een half jaar terug denk ik, en allang betaald :'(,

Dat is dan al de gecorrigeerde snelheid?????


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #42 Gepost op: 17 januari 2004, 16:05:42
Citaat
Dat is dan al de gecorrigeerde snelheid?????
dat weet ik niet...maar ik denk wel dat ze dan een fout hebben gemaakt...
waar je 80 mag,staat een flitspaal/auto op 87 afgesteld.....daat gaat een corectie van 3 km. af..
dan kom ik toch op 84 uit.....

dus had je protest aan moeten tekkenen...
maar als je op 87 gemeten wordt...dan heb je ongeveer
90 op de teller staan...

dus je hebt al bijna een marge van 10 km...
......................................................................................
maar ik zie dat er best nog wel veel zijn die het onzin vinden...
firemanR...jij zit bij de brandweer...als jij nou een uitruk heb...voor een verkeers ongeval 1 zijdig...
dan zie je denk ik ook wel eens een auto helemaal uit elkaar liggen tegen een boom, zodat je niet eens meer weet wat voor merk auto het is...op een weg waar je 80 mag...op een zaterdag nacht rond 02:00

er was geen kip op de weg,dus kon ik ook wel 130 hier rijden,zegt de bestuurde tegen onze lieve heer


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #43 Gepost op: 17 januari 2004, 16:12:40
ik denk dat de heren van de brandweer ook wel weten wat de risico`s van veel te hardt rijden is....

maar hoe moet dan volgens jullie de verkeershandhaving er uit zien????
nooit meer flitsen....of alleen staande houden...
of een marge van 15 km.....
vertel het maar eens....ben benieuwd ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 17 januari 2004, 16:18:04
ik denk dat de heren van de brandweer ook wel weten wat de risico`s van veel te hardt rijden is....

maar hoe moet dan volgens jullie de verkeershandhaving er uit zien????
nooit meer flitsen....of alleen staande houden...
of een marge van 15 km.....
vertel het maar eens....ben benieuwd ;D
de heren van de brandweer weten maar al te goed wat de gevaren zijn van te hard rijden ;)
Maar er is in de voorgaande discussie al meer gezegt, dat er wel heel snel wordt geschreven voor maar 4 kilometer te hard.Laat inderdaad maar een marge van 10 kilometer te hard zijn,maar dan ook alles daarboven meteen beboeten
 ;)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #45 Gepost op: 17 januari 2004, 16:32:50
maar dan gaat dus ook echt iedereen 60 rijden in de beboude kom,of 65...
of 90 waar je 80 mag...

en dan wordt je waar je b.v...50 mag...en 62 rijd...
op 62 geflitst....
maar dat is maar 2 km te hard.....wat een onzin...om voor 2 km gepakt te worden....dan ben je weer voor af aan....

maar wel een verschuiving van 10 km....die weer extra veel risico met zich mee brenkt...
en de overlevings kans weer veel verminderdt

ik denk niet dat het een oplossing is.....

maar waarom moet er altijd harder worden gereden
waar 50 geld mag je ook 45 rijden hoor....
en het is altijd sneller dan de fiets of een rolstoel....
het is een vervoers middel........en openbare weg...

en geen race auto...op een racebaan


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 17 januari 2004, 16:35:32
nee dat zei ik niet ;)de nu geldende snelheden dus 50,80 enz handhaven,maar niet met een overschrijding van 4 kilometer schrijven.Maar rij je 10 kilometer te hard ook meteen een fikse prent


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #47 Gepost op: 17 januari 2004, 16:40:52
maar je wordt pas bij 57km geflitst in de bebouwde kom...
dan heb je op je teller al bijna 60 staan...
dan heb je je marge van 10 km al ja ???


Thijs

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 17 januari 2004, 16:43:25
Nederland heeft zich ontwikkeld tot een land van haast. Men is altijd druk,druk,druk. Daardoor hebben wij Nederlanders een rijstijl ontwikkeld die niet past binnen de regeltjes van de overheid. Als ik om 15:00 uur ergens moet wezen bijv in Leeuwarden dan ga ik ruim op tijd weg (14:15). Dit heeft zijn voordelen. Ik hoef mij niet te haasten. Ik kom niet geergerd opmijn afspraak en ik hoef niet te hard te rijden.
Iedereen weet dat het niet mag, dus is het kiezen of delen.
En de 2 of 3 kilometerverhalen ach die moet je maar met een korreltje nemen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #49 Gepost op: 17 januari 2004, 16:45:44
maar je wordt pas bij 57km geflitst in de bebouwde kom...
dan heb je op je teller al bijna 60 staan...
dan heb je je marge van 10 km al ja ???
ik denk dat welke oplossing je ook aandraagt,er wel weer andere problemen onstaan.Ik denk dat de nederlander zich meer bewust moet zijn van zijn of haar gedragingen in het verkeer,en dus ook moet zien welke gevolgen het te hard rijden kunnen hebben