Vrijwilligers moeten per 2004 wijken

Auteur Topic: Vrijwilligers moeten per 2004 wijken  (gelezen 23167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Davidstraub

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 29 november 2003, 21:10:05
ik denk als je betaalde krachten op het stand zet dan zijn ze meer met het geld bezig dan het doel waar voor ze daar staan (lopen) , ik bewaak zelf op texel wij worden betaald in natura namelijk warm eten en een gezellige slaapplaats en dat vind ik belangrijker als een uurloon want je bent bezig met je hobby.
Groetjes David


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #21 Gepost op: 29 november 2003, 23:28:20
Daar ben ik het niet mee eens, tuurlijk lopen die mensen rond maar als die vrijwillig rond lopen dan zijn ze er ook niet om te werken maar om te feesten. Een week Texel is voor die mensen feest en zullen de volgende ochtend geen zak uitvoeren. Ze lopen altijd rond de mensen die er niet alleen voor het bewaken zijn. Een student moet in de zomer geld verdienen om zijn studie te kunnen betalen, dit houdt in dat ze niet de hele zomer op het strand kunnen zitten hierdoor komen ze wel als ze betaald worden. Iedere week  van bezetting wisselen lijkt mij niet bevordelijk.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 november 2003, 23:46:43
Ik ben het met je eens 991001, dat soort mensen lopen overal.

Waar ik aan zat te denken, is dat ze ook rekening moeten houden aan de arbowet! En dat kan in de praktijk best lastig uitpakken...


Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 30 november 2003, 00:11:13
ik denk als je betaalde krachten op het stand zet dan zijn ze meer met het geld bezig dan het doel waar voor ze daar staan (lopen) , ik bewaak zelf op texel wij worden betaald in natura namelijk warm eten en een gezellige slaapplaats en dat vind ik belangrijker als een uurloon want je bent bezig met je hobby.
Groetjes David

Is er dan zoveel veranderd op texel? Toen wij er waren liepen er zeer gemotiveerde vrijwilligers, die met beperkte middelen bergen verzetten.

Henk

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #24 Gepost op: 30 november 2003, 13:29:38
De arbowet geld natuurlijk ook voor vrijwilligers, he moet gewoon aan de zelfde voorwaarden voldoen. Het probleem is dat je ze zo nu en dan van af moet wijken. Een dikke duitser moet jew met twee man aan boord tillen, maar van de arbo mag ik maar 25kg tillen, nu laten liggen??  ;D ;D ;D ;D. Natuurlijk niet maaar dit zijn wel problemen die je tegen kan komen. Ze zijn er meer voorwaarden waar je aan moet voldoen wat niet altijd makelijk is.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 30 november 2003, 13:41:57
Dat is nou precies het probleem... tuurlijk laat je zo'n dikke Duitser niet liggen (mwa...) maar  als vrijwilliger is de arbowet minder te controleren, dan wanneer je in loondienst werkt. Ben benieuwd hoe dit benaderd wordt. wanneer er pennelikkers zich er mee gaan bemoeien, zal alles volgens de regels moeten  ;D

Dave


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 1 december 2003, 21:24:55
Als je het hebt over betaalde krachten,
Als ik een week in Domburg loop krijg ik onderdak en moet ik zelf voor m'n maaltijden zorgen. Er zit wel een kleine vergoeding aan het strandwacht lopen vast,maar die is als gastbrigade niet echt de moeite waard...Ik zou net zo lief lopen zonder er geld voor te ontvangen,want voor mij is het ook een klein beetje eruit en vakantie die week,want in de avonduren maak je het toch gezellig met z'n allen...
  Ta


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #27 Gepost op: 2 december 2003, 00:29:38
Het aanstellen van betaalde krachten maakt het mogelijk om meer als ploeg te draaien om omdat iedereen meerdere weken aan het werk is (zeker 4 weken) Hierdoor ontstaat er meer een ploeg waardoor er beter op elkaar ingespeelt kan worden. Verder zal het niet mogelijk zijn om de gehele kust te bewaken met vrijwilligers omdat er gewoon te weinig zijn.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 december 2003, 11:51:46
Daar zeg je wat, 9910001. Maar wat als iedere vrijwilliger van jou brigade bij een buur brigade de betaalde vakanties gaat draaien? Hoe gaat het bij jullie? Je zal toch de post open moeten gooien, toch?

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2003, 18:38:54
Dat zal niet gebeuren, dit omdat je als betaalde kracht meerdere weken moet zitten. Mensen vanuit eigen brigade gaan voor bij sollicitatie mits ze geschikt zijn. Je krijgt vooral krachten welke anders ergens anders aan het werk zijn. Liever goede mensen op het strand aan het werk dan in de supermarkt. Al zitten ze bij een buurtbrigade op het strand en hebben ze daar een goede bijdrage aan de bewaking dan ben ik daar ook gelukkig mee omdat er toch bewaakt wordt.

9910001
9910001