Wel of niet on-board filmen?

Auteur Topic: Wel of niet on-board filmen?  (gelezen 6354 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2008, 08:45:08
Misschien vind 'diegene' dat hij/zij niet meer vrij kan praten in de auto omdat het geluid ook opgenomen wordt?

Nee hoor; mijn ploegleden zitten er helemaal niet mee (al letten ze er misschien net een beetje meer op wat zeggen 'onderweg', dat dan weer wel....)

Dat een brandweerlied zich er niet makkelijk bij voelt kan ik nog begrijpen.

We hebben niets te verbergen.... En mijn ploeg is er aan gewend en mee bekend; aan het begin van elke kazernedienst monteer ik immers de camera voorin.

Peen
Redacteur van


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2008, 13:57:16
Hmm, er zal vast wel iets achter zitten. Ik snap het bezwaar niet. Dat een brandweerlied zich er niet makkelijk bij voelt kan ik nog begrijpen. Echter een 'bezorgde' burger, wat kan die te klagen hebben, behalve dat diegene het misschien onzin vind?

Er is ook alleen geklaagd over de filmpjes gemaakt op voertuigen van L-V.  ::)

Ik kan mij ook alleen indenken dat men nog problemen zou hebben met het gebruiken van gemeentemiddelen voor het maken van die filmpjes.

Maar.......... de betreffende site is niet commercieel (geen winstbejag) en er zijn ook geen extra kosten aan verbonden; de brandweerwagen rijdt toch wel. Kijk je naar het commentaar van de betreffende reaguurder in de topic op GS dan lijkt het ook meer een aanval op het betreffende korps en website dan dat er echt gefundeerde argumenten worden genoemd waarom zoiets niet kan.

Alleen roepen 'flauwekul dat zoiets gebeurt en op een brakke website wordt gezet' is nog geen gefundeerde argumenten noemen. Ik noem dat meer een ongenuanceerde uithaal. Of is puur de kift dus omdat de 'eigen' website zoiets mist.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2008, 18:42:42
Vreemd genoeg is er alleen bij deze ene gemeente geklaagd en is het bij die andere gemeenten zeker geen probleem.  ::) Geeft te denken t.a.v. de motieven van de klager.

Dat zou wel eens tegen kunnen vallen. Alleen in mijn regio zijn er al 5 korpsen waar het niet meer is toegestaan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #13 Gepost op: 25 juli 2008, 12:35:09
Tja; andersom zie ik ook allerlei filmpjes van korpsen waar ik bij wijze van spreken nog nooit van gehoord had. Het wisselt een beetje, denk ik...

Peen
Redacteur van


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2008, 17:12:01
ik weet niet of deze al eens is langsgekomen op het forum, maar past in ieder geval heel goed in dit topic...  :D



http://www.youtube.com/watch?v=X-H0vkSvJZc
Samen sterk in de hulpverlening!


12748

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2008, 21:22:34
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen. Alleen in mijn regio zijn er al 5 korpsen waar het niet meer is toegestaan.

En waarom was dat als ik vragen mag? De filmpjes worden nota bene door hulpverleners zelf gemaakt! En zullen, likjt mij,  niet geplaatst worden als er al dingen in zouden voorkomen die we niet zouden mogen zien. Ik vraag me toch werkelijk af wat er op tegen is om een ritje in een brandweerauto te filmen. We kunnen hier nou niet spreken van 'gevoelige informatie' dacht ik zo.

Maar daar zal ik dan wel weer te simpel over denken.........


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2008, 23:19:28
En waarom was dat als ik vragen mag? De filmpjes worden nota bene door hulpverleners zelf gemaakt! En zullen, likjt mij,  niet geplaatst worden als er al dingen in zouden voorkomen die we niet zouden mogen zien. Ik vraag me toch werkelijk af wat er op tegen is om een ritje in een brandweerauto te filmen. We kunnen hier nou niet spreken van 'gevoelige informatie' dacht ik zo.

Maar daar zal ik dan wel weer te simpel over denken.........

Als ik kijk naar je ''nickname'' dan zou ik eens informeren bij een naburige kazerne, waarom er bij hen niet meer gefilmd mag worden op de auto. Onder andere door uitspraken van brandweerlieden (welke heel normaal waren overigens, geen scheldwoorden, geen andere narigheid).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #17 Gepost op: 24 augustus 2008, 18:25:03
Wat een gezeur om werkelijk niks. Bij het filmen vanuit voertuigen gaat er geen tijd verloren als de camera gemonteerd is zoals Peen duidelijk maakt. Het zou anders zijn als men bijvoorbeeld zou wachten op een brandweerman die nog ff z'n camera moet pakken ofso. Deze on-board filmpjes maken voor de buitenstaanders duidelijk wat de brandweer tegen komt op weg naar een incident. Veel bestuurders van automobielen zouden hier wat van kunnen leren (hoe te reageren e.d). Ook kunnen deze filmpjes prima gebruikt worden bij de opleiding tot brandweerchauffeur. Ik zie alleen maar argumenten om het filmen vanuit voertuigen te bevorderen. Argumenten tegen kan ik niet bedenken. Wel moeten de brandweerlieden een beetje opletten wat ze zeggen, maar daarmee is alles wel gezegd.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #18 Gepost op: 27 augustus 2008, 14:38:50
En waarom was dat als ik vragen mag? De filmpjes worden nota bene door hulpverleners zelf gemaakt! En zullen, likjt mij,  niet geplaatst worden als er al dingen in zouden voorkomen die we niet zouden mogen zien. Ik vraag me toch werkelijk af wat er op tegen is om een ritje in een brandweerauto te filmen. We kunnen hier nou niet spreken van 'gevoelige informatie' dacht ik zo.

Maar daar zal ik dan wel weer te simpel over denken.........

Tsja waarom niet. De ene website kan beschikken over dit soort (bij veel mensen populaire) filmpjes en de ander niet en dan zijn er door bepaalde personen altijd wel argumenten te bedenken waarom iets verboden zou moeten worden en waarom dit soort filmpjes maken ineens een kwalijke zaak is waardoor de wereld vergaat.

Dat zag je ook wel eens op de basisschool. Jongetje wil dolgraag meevoetballen maar mag niet. En dan liep deze boos weg met de woorden 'ach, ik vind het toch maar een stom spelletje.........'.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2008, 16:49:43
Als ik kijk naar je ''nickname'' dan zou ik eens informeren bij een naburige kazerne, waarom er bij hen niet meer gefilmd mag worden op de auto. Onder andere door uitspraken van brandweerlieden (welke heel normaal waren overigens, geen scheldwoorden, geen andere narigheid).

Dat wordt wel vaker als argument (lees: drogreden) gebruikt ja.  ::) Maar mijn ervaring is dat de klagers over dit sorot filmpjes nogal selectief zijn. Ze dienen een klacht in over de filmpjes op 1 bepaalde site en de talloze anders sites met dit soort filmpjes laten zij ongemoeid.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)