Gele driehoekjes wijzen Biltse brandweer de weg

Auteur Topic: Gele driehoekjes wijzen Biltse brandweer de weg  (gelezen 6982 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 3 september 2008, 20:14:07
Wilt u aub niet op onze driehoekjes gaan staan.....  ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-X

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/195799

woensdag 3 september 2008 08:05 uur
Gele driehoekjes De Bilt zijn voor brandweer
DE BILT - De brandweer in De Bilt roept inwoners op om geen auto's te parkeren op gele driehoekjes die op de straat zijn geplakt.

Aan de driekhoekjes kan de brandweer zien dat er een water-aansluiting in de buurt is. Om die punten beter te markeren, worden gele driehoeken op de weg geplakt. Zo heeft de brandweer altijd snel beschikking over extra water.

Volgend jaar moeten alle 1400 driehoekjes op straat zijn aangebracht door de brandweer.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #11 Gepost op: 3 september 2008, 22:07:55
wat ik hier regelmatig zie zijn rode bordjes bij brandkranen... valt altijd op!

Dan moet je ook niet gaan schilderen maar "plakken". Hier in de regio gebruiken een groot aantal gemeenten nu speciale driehoeken i.p.v. de snel slijtende verf. Het zijn een soort harde plakken die met behulp van een gasbrander op het asfalt worden gesmolten. Het is trouwens ook slim om even te kijken waar je de driehoek op het asfalt plaatst. Als je hem in de wielsporen plakt dan slijten ze ook wel wat sneller.

De driehoeken die ik hierboven noem bevatten glaspareltjes die in de nacht voor een retroreflectie zorgen.
dit kan je ook oplossen door het zelfde materiaal te gebruiken wat gebruikt wordt voor wegbelijning maar dan in een andere kleur.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #12 Gepost op: 3 september 2008, 23:25:57
wat ik hier regelmatig zie zijn rode bordjes bij brandkranen... valt altijd op!
dit kan je ook oplossen door het zelfde materiaal te gebruiken wat gebruikt wordt voor wegbelijning maar dan in een andere kleur.

De driehoeken die ik bedoel zijn ook van hetzelfde materiaal gemaakt als de belijning op de wegen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.