Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338213 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
En ook geen verschil in persoonlijke uitrusting zeker? *maakt DD weer wakker* En volgens mij legt CMKmaat het in PM wel verder uit ;D

Een actief reservist hoort dezelfde spullen te hebben. Bij de KL (Korps Natres) is dat goed geregeld, bij de KLu (lange tijd) niet.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Een actief reservist hoort dezelfde spullen te hebben. Bij de KL (Korps Natres) is dat goed geregeld, bij de KLu (lange tijd) niet.
Zoals u zegt: een reservist hoort dezelfde spullen te hebben als zijn beroepscollega. Ik kan u uit persoonlijke ervaring vertellen dat dit bij de Natres absoluut niet het geval is! (GLR weet ik niet)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Ik heb nog geen GLR'er gehoord die klaagt over zijn uitrusting en soms hebben wij zoiets als: "hé waarom hebben wij dat niet en hun wel".
Ik denk dus dat het voor de GLR niet gek geregeld is.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
http://www.blikop112.nl/bericht/10679/actievoerders_aangehouden_bij_betoging_volkel.html
Actievoerders aangehouden bij betoging Volkel
Geplaatst door NielsBerkhout op zaterdag 3 april 2010 17:34
Volkel - Vandaag wordt in Nederland, België, Frankrijk, Turkije, Groot
Brittanni eën Duitsland (4 april), actie gevoerd bij elke NAVO kernwapenbasis. In Nederland is de actiedag georganiseerd bij basis Volkel in Noord Brabant. Het is een publiek geheim dat op de basis in West-Brabant kernwapens liggen.

'Wij willen een wereld zonder militarisme, een wereld waar conflicten op een geweldloze manier opgelost of beheerst worden. In zo'n wereld is geen plaats voor kernwapens', zo zette Mikkie Venema namens het organiserende 'Ontwapen!' het doel van de actie uiteen. Zij deed dit bij de basis in Volkel tegenover zo'n 100 belangstellenden die regen en wind trotseerden. Onder de aanwezigen was ook de burgemeester van de gemeente Uden, op wiens grondgebied de vliegbasis ligt.

Na dit startsein spraken verschillende andere sprekers, afgewisseld door muzikanten, zich uit over de noodzaak om te komen tot afschaffing van kernwapens. Men beperkte zich hierbij niet tot Europa, maar betrok ook de Israëlische kernwapens en de vermeende nucleaire ambities van Iran hierbij.

'Het is mijn overtuiging dat 'de veiligheid van Israël en de vrede in het Midden Oosten' baat zouden hebben bij toetreding tot van Israël tot het Non-Proliferatieverdrag', zo zei José van Leeuwen namens Een Ander Joods Geluid, 'in plaats van de confrontatiepolitiek jegens Iran waarin Israël de wereld mee wil slepen - Amerika voorop - door het voor te stellen alsof Iran ons allen bedreigt'.

Aan het einde van de manifestatie bij de kernwapenbasis werden de deelnemers opgeroepen om de basis te betreden en
metterdaad te beginnen met de zo noodzakelijke opruiming van de daar gestationeerde kernwapens. Hier werd door velen
gehoor aan gegeven door over het hek te klimmen of zich via gaten in het hek toegang te verschaffen.

Op de basis werden de actievoerders echter door de marechaussee tegengehouden en van de basis verwijderd. Hierbij werden zo rond de 30 arrestaties verricht voor het betreden van verboden terrein. De marechaussee verwacht dat de meesten, mist ze zich kunnen identificeren, snel met een proces-verbaal op zak naar huis kunnen.
Volgens de politie verliep de betoging verder rustig.

http://www.blikop112.nl/bericht/10682/demonstranten_aangehouden_op_vliegbasis_volkel.html
Demonstranten aangehouden op Vliegbasis Volkel
Geplaatst door Bartje op zaterdag 3 april 2010 23:02
Tientallen demonstranten die Vliegbasis Volkel hadden betreden, zijn zaterdag op de vliegbasisbasis aangehouden. De demonstranten waren bezig met een vredesdemonstratie.

Op diverse plaatsen knipten demonstranten gaten in het hek en betraden ze de vliegbasis. Personeel van het militaire veld trad in samenwerking met een politiehelikopter adequaat op. Ze hielden de demonstranten aan en droegen hen over aan de Koninklijke Marechaussee. De schade die is toegebracht aan het hekwerk is inmiddels hersteld.

Bovenstaande melding lijkt wel wat op

http://www.defensie.nl/luchtmacht/actueel/nieuws/2010/04/03/46153641/Demonstranten_aangehouden
Demonstranten aangehouden
3 april 2010, 20.56 uur

Tientallen demonstranten die Vliegbasis Volkel hadden betreden, zijn vandaag op die basis aangehouden. De demonstranten waren vanaf vanmorgen bezig met een vredesdemonstratie.
Op diverse plaatsen knipten demonstranten gaten in het hek en betraden ze de vliegbasis. Personeel van het militaire veld trad in samenwerking met een politiehelikopter adequaat op. Ze hielden de demonstranten aan en droegen hen over aan de Koninklijke Marechaussee. De schade die is toegebracht aan het hekwerk is inmiddels hersteld.



Kortom ... de paasactie van dit jaar was nogal ... teleurstellend.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Niemand is een groot voorstander van kernwapens volgens mij, maar naar mijn mening is de wereld nog steeds niet stabiel genoeg (denk aan Noord-Korea en Iran) om deze weg te halen.
Leuke paasgedachte hoor van deze jongens en meiden maar zoals wel vaker bij deze groep personen niet echt reeël.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Regiocommandanten zijn benoemd, vakbonden hebben de synchronisatie met de andere reoganisaties los gelaten....zouden we het dan toch dit jaar nog gaan meemaken?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Het zou tijd worden, want ze zijn al een x aantal jaar bezig.
Het laatste wat ik hoorde, was dat de hondensectie van KLu 75/76 wordt, dus 75 man DBBO en 76 man OGRV.
Verder worden soldaten en korporaals burger, maar met de militaire voordelen.
Qua uniform en uitrusting heb ik nog niks gehoord.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Het zou tijd worden, want ze zijn al een x aantal jaar bezig.
Het laatste wat ik hoorde, was dat de hondensectie van KLu 75/76 wordt, dus 75 man DBBO en 76 man OGRV.
Verder worden soldaten en korporaals burger, maar met de militaire voordelen.
Qua uniform en uitrusting heb ik nog niks gehoord.

OGRV?

Ik kom in jargon over het algemeen een aardig eind mee, maar deze ken ik niet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Object Grond Verdediging ....dacht ik. MinDef-mensen, corrigeer mij indien ik er naast zit...?


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Regiocommandanten zijn benoemd, vakbonden hebben de synchronisatie met de andere reoganisaties los gelaten....zouden we het dan toch dit jaar nog gaan meemaken?

Plus dat de TRMC nog een positief advies moet geven.

Het zou tijd worden, want ze zijn al een x aantal jaar bezig.
Het laatste wat ik hoorde, was dat de hondensectie van KLu 75/76 wordt, dus 75 man DBBO en 76 man OGRV.
Verder worden soldaten en korporaals burger, maar met de militaire voordelen.
Qua uniform en uitrusting heb ik nog niks gehoord.

Uniform is al bekend gemaakt in de nieuwsbrieven van DBBO. De verhouding Klu klopt aardig.