Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
En dat stoort mij inderdaad ook het meeste. In mijn ogen ben je een soort van verrader, een ander woord kan ik even zo gauw niet vinden... :(
Eens!

Ik heb inderdaad ook weleens gaten in de beveiliging geconstateerd, maar na een terugkoppeling is dat iig op de MKAD snel aangepast...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Eens!

Ik heb inderdaad ook weleens gaten in de beveiliging geconstateerd, maar na een terugkoppeling is dat iig op de MKAD snel aangepast...

En zo hoort het inderdaad ook.. Of het nou om een verdacht pakketje, een onbevoegde, of een brandgerucht gaat, van al het personeel wordt verwacht dat men juist handelt . En zeker van een militair mag je dat verwachten! Dus de dienstdoende wacht in kennis stelt. MKAD is trouwens ook al eens aan de beurt geweest, in het verleden..Maar goed, wat dat betreft heb ik nog commentaar zat te leveren, echter om tactische redenen hou ik me maar een beetje afzijdig. Of beter gezegd; daar teken je als MinDef medewerker voor.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En dat stoort mij inderdaad ook het meeste. In mijn ogen ben je een soort van verrader, een ander woord kan ik even zo gauw niet vinden... :(

Maar dan alsnog vallen er enkele (opmerkelijke) zaken op:

Komt er iemand in de kofferbak van een auto zo maar een defensie terrein op en zonder dat er ook maar 1 haan naar kraait is het mogelijk om een legertruck van het terrein af te rijden (die vervolgens 1 week (!!) onopgemerkt op een burgerparkeerplaats staat).

Is het mogelijk dat iemand zonder enige belemmering via een defensiebus, het terrein op komt en zo, in een legerpakje rondwandeld op een kazerne terrein (tussen de F16's en Chinook's ...)


 ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Maar dan alsnog vallen er enkele (opmerkelijke) zaken op:

Komt er iemand in de kofferbak van een auto zo maar een defensie terrein op en zonder dat er ook maar 1 haan naar kraait is het mogelijk om een legertruck van het terrein af te rijden (die vervolgens 1 week (!!) onopgemerkt op een burgerparkeerplaats staat).

Is het mogelijk dat iemand zonder enige belemmering via een defensiebus, het terrein op komt en zo, in een legerpakje rondwandeld op een kazerne terrein (tussen de F16's en Chinook's ...)


 ???

En die legertruck stond op een officiersparkeerplaats, daar heeft hij 'm neergezet, op een kazerne even verderop gelegen. (tuurlijk denkt iedereen: zal wel een reden hebben, welke afdeling gaat nu weer verhuizen?)

Dat ie rondwandelt in een militair tenue is kwalijk, meer omdat ie door een ''eigen'' (ex) werknemer is verstrekt. Zelfs de sleuteltjes en slaapverblijf is door hem geregeld. Tussen 2000 groene pakjes, valt er eentje meer of minder dan op?

Wel eens op een kazerne geweest met zulke afmetingen? Dat is net een stadje.
Bepaalde vragen wil ik best PM beantwoorden, aan mij heb je hier verder i.i.g. niets!  O0


KMarbiker

  • Gast
Ik heb de uitzending zelf niet gezien, zal hem eerdaags wel eens terugkijken. Ik kan dus inhoudelijk niet echt oordelen, heb de onderwerpen alleen van horen zeggen.

Ik ben wel benieuwd wat de "melding" aan de KMar inhoud. De KMar gaat niet over kazernebeveiliging, en heeft er mi ook niet mee te maken in dit geval. Ik weet niet of hij is geholpen door personeel van binnenuit, aangezien ik de uitzending nog niet heb gezien. Als dit zo is dan is dat een zeer kwalijke zaak, en moet dit uiteraard onderzocht worden. Ik weet niet of ze in beeld zijn geweest, als ze slim zijn niet, maar als ze weten wie het is kan er aangifte bij de KMar gedaan worden. Zijn ze niet in beeld geweest, dan zal Stegeman toch niet prijsgeven wie het zijn, en lijkt het me ook lastig om dit te onderzoeken. De enige melding bij de KMar lijkt me een aangifte tegen meewerkende personen van binnenuit, verder zou ik niet weten wat ze zouden moeten melden. Een gat in de beveiliging lijkt me onderzoekswaardig voor de beveilingsafdeling van de defensiestaf, maar lijkt me geen KMar zaak.

Als hij in de buurt is geweest van tanks, helicopters of F16's is dit ronduit kwalijk. Van zulke technische hoogstandjes mag je verwachten dat de beveiliging beter geregeld is.

Aangezien ik regelmatig op kazernes kom is het beveiligingsniveau mij niet vreemd. Dat je zo makkelijk kan binnenkomen is niks nieuws wat mij betreft. Wil je het zo goed mogelijk hebben dan moet je op elke paar meter langs het hek, en bij elk gebouw een beveiliger neerzetten. In dat geval hebben we straks meer beveiligers dan militairen, dus dat is ook niet haalbaar. 100% waterdicht krijg je het nooit. Je kan altijd ergens over een hek klimmen ofzo. Met name op de grote kazernes valt een extra man meer of minder echt niet op, iedereen loopt in een groen pak in de rondte.

Ook staan er op de gemiddelde kazerne grote getalen aan voertuigen, met name viertonners en MB's. Lang niet al deze voertuigen worden dagelijks gebruikt, dus eentje meer of minder valt echt niet direct op, en zal niet meteen gemist worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Kijk de uitzending, KMarbiker.  ??? De tipgever (noem hem liever anders, zie eerdere posting) komt onherkenbaar in beeld. Mijns inziens heeft de beveiliging geen steekjes laten vallen, gezien de alert-state. Wie echter verantwoordelijk is geweest voor de klapdeur naast de zwaar-beveiligde tourniquet in de hangar, zal nog moeten blijken. Dit is een cruciale steek, wie die heeft laten vallen.....is i.i.g. te laat om deze weer op te rapen!  :D


KMarbiker

  • Gast
Dat zal ik ook zeker nog even doen. Vandaar dat ik er ook even bijmeld dat ik hem nog niet heb gezien, om niemand te beschuldigen. De beveiliging beschuldig ik in deze ook zeker niet. Dat kan zeker niet zonder de uitzending te hebben gezien, maar over het algemeen ben ik op de hoogte dat de gaten in beveiliging niet de schuld van de beveiligers persoonlijk is.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De enige melding bij de KMar lijkt me een aangifte tegen meewerkende personen van binnenuit, verder zou ik niet weten wat ze zouden moeten melden. Een gat in de beveiliging lijkt me onderzoekswaardig voor de beveilingsafdeling van de defensiestaf, maar lijkt me geen KMar zaak.

Er is toch ook nog zoiets als het verbod op fotograveren en filmen op de militaire complexen?
Hoe je het ook went of keert,hij heeft gefilmt.En het lijkt me niet wenselijk dat er zomaar beelden van die hangars met die F16 naar buitenkomen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

En die legertruck stond op een officiersparkeerplaats, daar heeft hij 'm neergezet, op een kazerne even verderop gelegen. (tuurlijk denkt iedereen: zal wel een reden hebben, welke afdeling gaat nu weer verhuizen?)

Dat ie rondwandelt in een militair tenue is kwalijk, meer omdat ie door een ''eigen'' (ex) werknemer is verstrekt. Zelfs de sleuteltjes en slaapverblijf is door hem geregeld. Tussen 2000 groene pakjes, valt er eentje meer of minder dan op?

Wel eens op een kazerne geweest met zulke afmetingen? Dat is net een stadje.
Bepaalde vragen wil ik best PM beantwoorden, aan mij heb je hier verder i.i.g. niets!  O0


Tsja, zo praat je elke banaan recht .... Ik begrijp ook dat je verder niet op de zaak in wilt / kunt gaan.

Die kleding verkoopt MinDef zelf ook per opbod bij de Domeinen ... dus daar kun je ook op die wijze aan komen. Idem geld voor de ex legertrucks (met sleutels!!)

Dat die legertruck zonder toestemming / controle een terrein verlaat en vervolgens een week op een andere parkeerplaats staat (niet bestemd voor dat soort voertuigen) moet volgens mij ook niet kunnen. Misschien is dat de werkwijze bij MinDef, maar dan vind ik iets niet kloppen  ???

Wat als het nou wel een terrorist had geweest, met een (aantal) explosieven, welke hij had geplaatst bij de slaapverblijven cq. samenkomst plaatsen? Had er dan ook niets mis geweest?


P.s geen persoonlijke aanval jouw kant op, maar het eenvoudige afschuiven wat er momenteel gebeurd bij MinDef.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En dan? Dan is er 1 van de paar duizend 4-tonnertjes weg. Lijkt me gemakkelijk op te sporen? Schade: nihil. Welkom bij MinDef!  ;)

V.w.b. die bommetjes verwijs ik je door naar Defensie Voorlichting.  >:D