Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336852 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

wappie1000

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Bedankt voor de reacties.

Ik weet dat ik me nog goed moet informeren over alles. maar defensie trekt me toch wel heel erg. bij de coffeshop zeiden ze dat ik het wel kon combineren omdat ze vaker beveiligers hadden gehad die ook bij dbbo werkten. En omdat het ook gewoon een legaal bedrijf is, maar ik dacht dat zal wel en kijk hier wel wat de mensen met echte ervaring er van zeggen. Aan de reactie te merken zal dbbo zo'n bijbaan dus niet goed vinden. Ik blow trouwens zelf niet maar ken wel mensen die dat wel doen. als ik moet kiezen wil ik toch bij dbbo. Coffeshop is alleen makkelijk en snel geld verdiene in de avonduren.

Groeten


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Makkelijk en snel geld verdienen in de avonduren.
Klinkt haast te mooi om waar te zijn.
En als het zo klinkt ... is het vaak ook zo ... zeker op de lange termijn.

Het is niet iets dat je op je lf 139b moet zetten.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


d.arts

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
beste DBBO'-ers..
Op dit moment ben ik onderzoek aan het doen naar het Facilitiar Bedrijf Defensie. Hierbij is het nodig dat ik ook inga op de organisatie daar achter (CDC).
Ik zie dat sommige van jullie al jarenlang bij het ministerie aan het werk zijn. Misschien weten jullie het volgende:
Toen DICO er nog was waren er plannen om de Bewakings- en Beveiligingsdiensten onder het DICO te laten vallen (1996). Dit is toen niet door gegaan. Kan iemand me hier meer over vertellen? en Waarom is dit niet doorgegaan?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
beste DBBO'-ers..
Op dit moment ben ik onderzoek aan het doen naar het Facilitiar Bedrijf Defensie. Hierbij is het nodig dat ik ook inga op de organisatie daar achter (CDC).
Ik zie dat sommige van jullie al jarenlang bij het ministerie aan het werk zijn. Misschien weten jullie het volgende:
Toen DICO er nog was waren er plannen om de Bewakings- en Beveiligingsdiensten onder het DICO te laten vallen (1996). Dit is toen niet door gegaan. Kan iemand me hier meer over vertellen? en Waarom is dit niet doorgegaan?

Met de ”decemberbrief” in 1995 in de hand en het besluit tot opschorten van de dienstplicht in 1996 hebben alle krijgsmachtonderdelen hun eigen plan getrokken.
Ieder met het eigen budget
Ieder met de eigen verantwoordelijkheid.
Ieder met de eigen beveiligingsfilosofie.
Vooral die laatste liep tegen bijna onoverkomelijke verschillen aan waardoor er te veel, te snel diende te veranderen. De investeringen waren dusdanig dat er op dat moment geen winst viel te behalen uit een “paarse” beveiligingsorganisatie.
Het plan is uiteraard nooit losgelaten. Alleen dit topic is al bewijs hiervan.

Uiteraard waren er meer zaken die mee speelden. Maar dit is in de tijd als belangrijkste reden bekend gemaakt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


d.arts

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Bedankt voor de reactie! Groet


sylvester1986

  • Gast
Binnenkort komt er inhuur van G4S op o.a. Aocs.


arnie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Binnenkort komt er inhuur van G4S op o.a. Aocs.

Aangenaam allen,

Ik hoorde het vorige week ook ja.
Wat zijn jullie bevindingen met het plannen, verschuiven enz


sylvester1986

  • Gast
Ik heb werkelijk geen idee, want ik ben sinds 31-7 niet meer werkzaam als DBBO'er.


Rimu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Nieuwe vaartuigen voor bewaking marine
DEN HELDER Het Defensie Bewakings- en Beveiligingsorganisatie
krijgt rond de jaarwisseling de beschikking over twee nieuwe
patrouillevaartuigen. De order hiervoor is gegund aan scheepswerf
TP Marine uit Wieringerwerf. Met de order is een bedrag van
750.000 euro gemoeid.
De twee aluminium vaartuigen van het
type K11 Interceptor zullen worden
ingezet voor de bewaking van de
Marinehaven Den Helder. De boten
hebben een lengte van elf meter en een
breedte van vier. Ze worden aangedreven
door waterjets en halen een
snelheid van maximaal dertig knopen.
Het ontwerp komt uit eigen keuken en
is gebaseerd op dat van snelle patrouillevaartuigen
die eerder voor een
buitenlandse marine zijn gebouwd.
Voor de scheepswerf is het de tweede
marineorder in korte tijd. Op dit
moment worden namelijk in opdracht
van de Nigeriaanse marine zes patrouillevaartuigen
gerenoveerd

In de schuttevaer toonde ze een soort gelijke boot.
http://www.tpmarine.nl/TPM-11-Crew-tender-Patrol-Boat.aspx

Nou als KNRM-schipperen en DBBO-er wil ik daar wel een weekendje overwerken :-)


sylvester1986

  • Gast
Zo'n boot dus.

Via de link te vinden.