Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: CMKmaat link=msg=1118206 date=1358629298
En die jaarwisseling is ook voorbij. Zonder nieuwe boten.
Het zal inderdaad nog wel even duren. :-\

Inmiddels zijn we bijna toe aan de volgende jaarwisseling. De boten zouden elders afgebouwd worden begreep ik, nadat TP Marine failliet was gegaan. Iemand hier die weet hoe het ervoor staat? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: Maarten link=msg=1228602 date=1387056524
Inmiddels zijn we bijna toe aan de volgende jaarwisseling. De boten zouden elders afgebouwd worden begreep ik, nadat TP Marine failliet was gegaan. Iemand hier die weet hoe het ervoor staat? :)
Voor zover mijn informatie reikt ...
Citaat van: end2end link=msg=1097450 date=1353611921
Kon nog wel is even gaan duren met die boten.
En dat zal nog wel even zo blijven.
Waar ik wel wat over weet ... Voor de mensen die zich er voor interesseren is er een leuk stukje proza gepubliceerd over de DBBO
je vindt meer info hier

Hoewel minder vaak dan een jaar of dertig geleden, waren er ook in het recente verleden nog berichten over mensen die ongevraagd een kazerne of militaire basis binnendringen. Van vredesactivisten tot onderzoeksjournalisten. Klaarblijkelijk schoot Defensie met name in het verleden tekort waar het ging om de beveiliging van haar eigen terreinen. Mede daarom werden de beveiligingsorganisaties van de verschillende krijgsmachtdelen voortdurend gereorganiseerd, met als voorlopig eindpunt de kickoff van de Defensie Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO) op 1 oktober 2013. De DBBO geeft onder het motto 'Succesvol en beheerst' Defensiebreed invulling aan de bewakings- en beveiligingstaak.
In het boek Succesvol en beheerst? De geschiedenis van de militaire beveiliging 1945 - 2013 beschrijft Jan Schoeman de ontstaansgeschiedenis van de DBBO en meer algemeen hoe er binnen Defensie sinds 1945 werd bewaakt en beveiligd. De boeiend geschreven historie en hedendaagse ontwikkelingen op dit gebeid, worden afgewisseld met interviews met militairen die werken en gewerkt hebben in de militaire beveiliging en bewaking. Het boek is voorzien van een voorwoord van Commandant der Strijdkrachten, generaal Tom Middendorp en een nawoord van commandant DBBO, kolonel Niels ten Anscher.



Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


nemo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Ik heb even een vraag betreft het DBBO. Ik heb het grote topic doorgelezen maar voor mij is nu niet duidelijk wat voor organisatie het op DIT moment is. Ben een beetje sceptisch want P&O is nou ook niet echt vlot en makkelijk te bereiken. Zou graag wat ervaringen horen van mensen die er op dit moment werkzaam zijn of het 1 en ander ervan weten want ik weet niet echt wat ik er van moet verwachten .
Gr


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Even voor de duidelijkheid: Uit je voorstelrondje maak ik op dat je nu aan het solliciteren bent, eventueel naar een job bij de DBBO. Klopt dat?


nemo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Positief


nemo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Sterker nog, ik heb al een baan aangeboden gekregen door dbbo. Maar heb nog sollicitaties lopen bij de kmar. Weet niet wat m'n kansen zijn. Ben sld 1 maar wel uitgebreid cv betreft beveiligingstaken etc.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: nemo link=msg=1242999 date=1391806767
Sterker nog, ik heb al een baan aangeboden gekregen door dbbo. Maar heb nog sollicitaties lopen bij de kmar. Weet niet wat m'n kansen zijn. Ben sld 1 maar wel uitgebreid cv betreft beveiligingstaken etc.
Tsja .... je hebt gesolliciteerd en je hebt (eventueel) te horen gekregen dat je bent aangenomen.
Dat is wat anders dan dat de DBBO lukraak mensen banen aanbied is mijn ervaring.

Wat is je specifieke vraag dan over wat voor organisatie het op DIT moment is?
DBBO zorgt dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden. Hoe specifiek moet het antwoord zijn?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


nemo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Ik ben gebeld en gezien m'n cv wouden ze me gelijk een baan aanbieden. Datum van opleiding heb ik al doorgekregen. Hoefde alleen maar ja te zeggen. Hoef dus niet die hele selectieronde te doen. Mijn vraag was gewoon of dbbo een goede organisatie is betreft regelgeving, goed georganiseerd etc etc. Goede arbeidsvoorwaarden enzovoorts. Ik heb nu overal al gelezen wat voor werkzaamheden ze hebben en daar ben ik zelf bekend mee. Maar ik lees hier weer op het forum dat het soms een zooitje kon/kan zijn. Mijn vraag was dan ook (nogmaals) hoe de situatie nu is.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
DBBO is een nog, relatief, jonge organisatie. Een aantal zaken zijn al goed op de rit, sommige zaken kunnen nog verbeterd worden. Eenduidige regelgeving komt er steeds meer. Qua arbeidsvoorwaarden val je als militaire werknemer van DBBO onder het AMAR, als burgerambtenaar onder het BARD. Op het gebied van arbeidsvoorwaarden is DBBO grotendeels het zelfde als elk ander defensie-onderdeel.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


end2end

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
De boten voor Den Helder, dat gaat niet zolang meer duren.
Gr. Jan