Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336975 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Voor degenen die meer willen weten...
http://magazines.defensie.nl/pijler/2014/08/dbbo
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DBBO4Life

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Hallo medebewakers, zeer mooi stukje in de pijler over onze organistatie! Bedankt voor het delen. Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik kwam hier terecht via google en vind het prachtig dat ook de DBBO op dit forum vertegenwoordigd is.

Sowieso vind ik dit forum zeer nuttig, boordevol nuttige informatie die mij helpt bij het uitvoeren van zowel mijn werk als ambtenaar binnen defensie alsmede als burger. Je weet nooit wanneer je je training eens nodig zult hebben.

Met DBBO groet.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Citaat van: CMKmaat link=msg=1303312 date=1413897750
Voor degenen die meer willen weten...
http://magazines.defensie.nl/pijler/2014/08/dbbo

Op de foto's in het artikel zie ik dat DBBO'ers zijn uitgerust met een vuurwapen, wapenstok en transportboeien, maar niet met pepperspray. Klopt dat? En is daar een (bijzondere) reden voor?
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Ik spreek over anno 2012, maar toen had men inderdaad geen pepperspray. Ik had alleen vuwa, handboeien en wapenstok.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: Nick link=msg=1313248 date=1418082459
Op de foto's in het artikel zie ik dat DBBO'ers zijn uitgerust met een vuurwapen, wapenstok en transportboeien, maar niet met pepperspray. Klopt dat? En is daar een (bijzondere) reden voor?

Er zijn verschillende uitspraken over gedaan binnen de organisatie.
Deze lopen uiteen van "Volgende IBT wordt er voor opgeleid" tot aan "Aanschaf en training is te kostbaar".
Dit in combinatie met de verschillende TBB'en en de manier waarop daarbij geweld gebruikt mag/moet worden...
Wie het weet mag het zeggen maar voorlopig verwacht ik het niet.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Kimmutjuh92

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
hallo,

ik weet dat dit een hele ouwe topic is.
ik was benieuwd wie van jullie er nog bij dbbo werken.

zelf werk ik er niet, wel interesse.
dus ik probeer via deze weg de precieze informatie in te winnen om toch een open sollicitatie te sturen ( is het proberen waard )

zijn er mensen die werken op de kazerne werken in Ermelo?

ik hoop dat ik er een antwoord op kan krijgen :)


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Citaat van: Kimmutjuh92 link=msg=1334955 date=1425494175
hallo,

ik weet dat dit een hele ouwe topic is.
ik was benieuwd wie van jullie er nog bij dbbo werken.

zelf werk ik er niet, wel interesse.
dus ik probeer via deze weg de precieze informatie in te winnen om toch een open sollicitatie te sturen ( is het proberen waard )

zijn er mensen die werken op de kazerne werken in Ermelo?

ik hoop dat ik er een antwoord op kan krijgen :)

Wat zou je willen weten verder? Ik ben werkzaam als DBBO-er (wachtcommandant) in Ermelo. Evt. vragen mag ook per PM.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Eventuele belangstellenden kunnen via Twitter ook op de hoogte blijven van de laatste DBBO-nieuwtjes, o.a. over bouw nieuwe patrouilleboten.
DBBO @cdbbo
Voortgang van de #dbbo patrouilleboten. Ze worden mooi, maar vooral ook functioneel voor de beveiligings taak. https://twitter.com/CDBBO/status/570609159076519936/photo/1
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


stuart

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Wat zijn eigenlijke de rangen bij dbbo?


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Mijn mailbox stroomt vol met PB's  :o , dus maar even een korte toelichting over de huidige stand van zaken op personeelsgebied binnen DBBO. Er vind momenteel een reorganisatie / doorontwikkeling plaats, welke gepland staat om eind dit jaar af te ronden. Pas in de loop van dit jaar zal duidelijk worden wat dit eventueel voor consequenties gaat hebben voor het huidige personeel. Zoals iedereen zal begrijpen, houdt dit tegelijkertijd in dat er op dit moment geen vacatures vrijgegeven worden.  Als er de komende tijd al functies vrijgegeven zullen worden zullen deze via interne kandidaten binnen DBBO/defensie gevuld worden. Pas 2e helft van dit jaar zal er duidelijk worden of en hoeveel vacatures er eventueel overblijven. Pas als er dan niet voldoende interne kandidaten gevonden kunnen worden zal men extern gaan werven. Een open sollicitatie kan natuurlijk altijd. Adres? https://almanak.overheid.nl/94863/DEF/Divisie_Vastgoed_en_Beveiliging/Defensie_Bewakings-_en_BeveiligingsOrganisatie_(DBBO)/

Ik hoop hiermee een stukje duidelijkheid te geven voor alle belangstellenden, al is het misschien niet de boodschap die belangstellenden graag horen. Zodra er meer duidelijkheid is post ik hier een update.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!