Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336864 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Citaat van: Bozo link=msg=1335177 date=1425562828
Eventuele belangstellenden kunnen via Twitter ook op de hoogte blijven van de laatste DBBO-nieuwtjes, o.a. over bouw nieuwe patrouilleboten.
DBBO @cdbbo
Voortgang van de #dbbo patrouilleboten. Ze worden mooi, maar vooral ook functioneel voor de beveiligings taak. https://twitter.com/CDBBO/status/570609159076519936/photo/1

Komt er nu wel een mogelijkheid om drenkelingen aan boord te nemen zoals een jason cradle o.i.d?


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Ik heb geen flauw idee over dit soort technische details. Hou het Twitter-account in de gaten, misschien komen er nog andere foto's voorbij. Staan al wel meerdere foto's op, misschien is daar wat te zien, maar ik heb zelf de ballen verstand van boten.  ;)
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Op intranet staan er op dit moment wel vacatures "open" voor diverse patrouille gebieden. Echter worden deze vrij gehouden voor eigen persooneel omdat er dit en volgend jaar nog objecten gesloten gaan worden en personeel dus moet verschuiven zoals Bozo bovenstaand al heeft aangegeven.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Ik vind het wel raar dat er een DBBO is en dat er op de Luchtmachtbasis Eindhoven G4S bij de poort staat  :-\ . En dan bedoel ik de poort van de basis zelf en niet de poort van het civiele eindhoven airport (waar dan weer wel de Marechaussee rondloopt.

Ik zie op de vliegbasis wel militaire (honden)bewaking, maar waarom er dan aan de poort een civiele bewaker staat is mij een raadsel, iemand hier die dat kan (en/of mag) verhelderen.

(Ben zelf burger met toegang tot het terrein en vraag me dit al af sinds dat die G4S bij de poort staat, een jaar of misschien zelfs meer nu al.)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: DaMook link=msg=1338387 date=1426880373
Ik vind het wel raar dat er een DBBO is en dat er op de Luchtmachtbasis Eindhoven G4S bij de poort staat  :-\ . En dan bedoel ik de poort van de basis zelf en niet de poort van het civiele eindhoven airport (waar dan weer wel de Marechaussee rondloopt.

Ik zie op de vliegbasis wel militaire (honden)bewaking, maar waarom er dan aan de poort een civiele bewaker staat is mij een raadsel, iemand hier die dat kan (en/of mag) verhelderen.

(Ben zelf burger met toegang tot het terrein en vraag me dit al af sinds dat die G4S bij de poort staat, een jaar of misschien zelfs meer nu al.)

Citaat van: Bozo link=msg=1336523 date=1426095260
Mijn mailbox stroomt vol met PB's  :o , dus maar even een korte toelichting over de huidige stand van zaken op personeelsgebied binnen DBBO. Er vind momenteel een reorganisatie / doorontwikkeling plaats, welke gepland staat om eind dit jaar af te ronden. Pas in de loop van dit jaar zal duidelijk worden wat dit eventueel voor consequenties gaat hebben voor het huidige personeel. Zoals iedereen zal begrijpen, houdt dit tegelijkertijd in dat er op dit moment geen vacatures vrijgegeven worden.  Als er de komende tijd al functies vrijgegeven zullen worden zullen deze via interne kandidaten binnen DBBO/defensie gevuld worden. Pas 2e helft van dit jaar zal er duidelijk worden of en hoeveel vacatures er eventueel overblijven. Pas als er dan niet voldoende interne kandidaten gevonden kunnen worden zal men extern gaan werven. Een open sollicitatie kan natuurlijk altijd. Adres? https://almanak.overheid.nl/94863/DEF/Divisie_Vastgoed_en_Beveiliging/Defensie_Bewakings-_en_BeveiligingsOrganisatie_(DBBO)/

Ik hoop hiermee een stukje duidelijkheid te geven voor alle belangstellenden, al is het misschien niet de boodschap die belangstellenden graag horen. Zodra er meer duidelijkheid is post ik hier een update.

Citaat van: blauwblauw link=msg=1338277 date=1426848654
Op intranet staan er op dit moment wel vacatures "open" voor diverse patrouille gebieden. Echter worden deze vrij gehouden voor eigen persooneel omdat er dit en volgend jaar nog objecten gesloten gaan worden en personeel dus moet verschuiven zoals Bozo bovenstaand al heeft aangegeven.

Op zich redelijk makkelijk verklaard.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: CMKmaat link=msg=1338411 date=1426884591
Op zich redelijk makkelijk verklaard.

Dit is dus iets tijdelijks, dat maak ik hieruit op.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Zoals Bozo al zei. Er staat een grote reorganisatie in de uitrol. Maar dan is slechts de eerste stap. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de steun door inhuur personeel op een andere manier tot een minimum beperkt word.

Of inhuur ooit helemaal weg zal gaan  ... daar heb ik mijn twijfels over.
Het zal echter altijd beperkt blijven tot ondersteunende taken. En op dit moment is de ondersteuning nog bij diverse toegangspartijen nodig.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: CMKmaat link=msg=1338499 date=1426927637
Er staat een grote reorganisatie in de uitrol.
Alweer of nog steeds?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: CMKmaat link=msg=1338499 date=1426927637
Zoals Bozo al zei. Er staat een grote reorganisatie in de uitrol. Maar dan is slechts de eerste stap. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de steun door inhuur personeel op een andere manier tot een minimum beperkt word.

Of inhuur ooit helemaal weg zal gaan  ... daar heb ik mijn twijfels over.
Het zal echter altijd beperkt blijven tot ondersteunende taken. En op dit moment is de ondersteuning nog bij diverse toegangspartijen nodig.

Duidelijk!
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: Sylvester link=msg=1338505 date=1426929688
Alweer of nog steeds?
Alweer.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.