Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Nog 3 weken en dan ben ik klaar met mij opleiding bij Defensie. Wij zijn de 1ste groep (testfase) die de nieuwe opleiding voor de DBBO volgen.  :D
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Kijk de uitzending, KMarbiker.  ??? De tipgever (noem hem liever anders, zie eerdere posting) komt onherkenbaar in beeld. Mijns inziens heeft de beveiliging geen steekjes laten vallen, gezien de alert-state. Wie echter verantwoordelijk is geweest voor de klapdeur naast de zwaar-beveiligde tourniquet in de hangar, zal nog moeten blijken. Dit is een cruciale steek, wie die heeft laten vallen.....is i.i.g. te laat om deze weer op te rapen!  :D

Ik heb vandaag voor het eerst het forum ontdekt en als (toekomstig) DBBOér kwam ik al snel hier terrecht.
De inmiddels beruchte deur van naast het tourniquet... van gebouw 96(?) op VLB Woensdrecht.

Zoals boven al gezegd is zijn er bij Defensie een aantal "alert states". Afhankelijk van de dreiging die wordt aangegeven door "de diensten" worden deze hoger (A t/m D. A is huidige status. D is alleen bij het Pentagon publiekelijk bekend gesteld tijdens de aanval op "9-11")

Als het dreigingsniveau en de alert state naar boven toe aangepast wordt ... worden ook aanvullende veiligheidsmaatregelen genomen.
Ik had geloof ik al gezegd dat we in één van de laagste alert states zitten ... Do the math ...


Net als alles in de uitzending is het spannend in beeld gebracht en heeft Nederland naar een uitzending gebakken lucht zitten kijken.
Stegeman kon zo bij Chinooks en F16 vliegtuigen komen ... die niet operationeel en zeker niet vliegklaar waren. De betreffende F16 had de cockpit afgeplakt en als je goed kijkt zie je dat er zelfs geen motor in zat.
Op het militair luchtvaart Museum in soesterberg kan je zelfs in een F16 zitten en die kist is net zo operationeel. (niet dus)

Ik had Stegeman wel eens in de buurt (of in) een beveiligde ruimte willen zien op TV.
Ongecontrleerd de poort uit??? Dat is opgelegd beleid.

2 kilometer voor de kazerne fluisterend in een kofferbak stappen van iemand die een bezoekerspas gaat halen (geregistreerd is) en een daadwerkelijke afspraak op de kazerne met een voorlichter heeft ... gebakken lucht met een sensatiesausje.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
2 kilometer voor de kazerne fluisterend in een kofferbak stappen van iemand die een bezoekerspas gaat halen (geregistreerd is) en een daadwerkelijke afspraak op de kazerne met een voorlichter heeft ... gebakken lucht met een sensatiesausje.


Amen! En, welkom hier!  ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Dank u.

Iemand nog iets nieuws te melden over de DBBO?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Het schijnt dat militairen die een contract hebben die uit kunnen zitten en als die verloopt, over kunnen stappen als BOT'er.
Verder hoorde ik dat er regio's zouden komen, wat mij overigens leuk lijkt.
Ben benieuwd of er dan ook 1 soort voertuig komt en niet 3 verschillende zoals er nu zijn, al hoewel wij van de luchtmacht nu wel mooie vito busjes hebben.
Zoals het nu gepland is, gaan we medio juli over in het DBBO.
Dit is wat onze sergeant dan zei.


sylvester1986

  • Gast
Laatste nieuws omtrend het DBBO verhaal is:
 - DBBO wordt verdeelt in 3 sectoren, namelijk Sector Noord, sector West en Sector Zuid.
 - Voor militairen in de rang soldaat/ Korporaal zal er weinig veranderen en zullen die de voorwaarden houden zoals in hun contract staat.
 - Er zullen functies veranderen/verdwijnen, maar dat zal meer te vinden zijn bij leidinggevende functies.
 - Zoals ik weet komt komt het hoofdkantoor sector noord van DBBO in Zwolle.
 - Medio juli zullen we overgaan, maar dat kunnen ze nog zo veranderen.
 Verder willen ze mogelijk hondegeleiders bij het OGRV plaatsen, maar dit is een gerucht tot zover ik weet/


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik neem aan dat iedereen (die het aangaat) de ''communicatiebulletins'' onder ogen krijgt? Of dringt dat bulletin (nog) niet door tot alle uithoeken des lands?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Nog 3 weken en dan ben ik klaar met mij opleiding bij Defensie. Wij zijn de 1ste groep (testfase) die de nieuwe opleiding voor de DBBO volgen.  :D

Heb je de opleiding in het Haagse gevolgt, of zoals ik in de wandelgangen hoor, in Soesterberg?

22.55 uur; heb ff topic terug gelezen, maar daar kan ik uit afleiden dat je in het Haagse de opleiding hebt gehad.  :)


sylvester1986

  • Gast
Ik neem aan dat iedereen (die het aangaat) de ''communicatiebulletins'' onder ogen krijgt? Of dringt dat bulletin (nog) niet door tot alle uithoeken des lands?  ::)

Ik neem aan van wel, maar wij vragen ook over de gang van zaken als we weer iets horen. Zoals mijn laatste bericht was, datgene was zeker. Ik zal volgende week weer eens vragen over het DBBO, omdat ze deze week nog een vergadering zouden hebben met o.a. lui uit de hogere kringen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik neem aan van wel, maar wij vragen ook over de gang van zaken als we weer iets horen.

Welke regio zit jij? Ben je nu toevallig nog KLu?