Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336898 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
een week is 5 dagen, nachten, avonden??


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ja het rooster dat wij bij de luchtmacht hebben is gunstig.
Dat is inderdaad 1 week avond, 1 week vrij in deelbaar, omdat we dan gaan schieten, scholing hebben, AZV of andere dingen hebben, dan 1 week nachtdienst en dan 1 week dagdienst en dan dus een vrije week.
Kortom om de 4 weken heb ik een week vrij:P

En hoeveel ploegen zijn er dan om dit rooster te vullen?


sylvester1986

  • Gast
Wij zijn met 5 ploegen.
Het exacte rooster is:
week 1
van ma t/m vr avonddienst met een vrij weekend
week 2
ma vrij, di/wo Militaire vorming, do vrij, vr avonddienst met weekend dagdienst erachteraan ( 6u30-18u30)
week 3
ma t/m do nachtdienst met een vrij weekend
week 4
ma t/m do dagdienst en dan vr, za en zo weekend nachtdienst (18u30-6u30)
week 5
is dus de vrije week

dit rooster gaat zo jaren door zeg maar, alleen met de feestdagen is het altijd ff puzzelen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dat ziet er goed uit! Veel minder slopend als wat wij draaien. Minder slopend als het MBK rooster, want daar draaide je na een weekend 12-uursnachten (+ de donderdag- en vrijdagnacht ervoor), de dinsdag erop direct IBT, dus 0500 uur je mandje uit. 's Nachts geen oog dicht doen omdat je in je nachtritme zat...
Maar goed, dat rooster was zodanig ontworpen dat je de max. aan TOD ontving.

Wordt vervolgd..


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Net de adviezen gelezen van de werkgroep opleiding en Training DBBO.
Er moet op diverse gebieden nog e.e.a. rechtgetrokken worden maar het ziet er veelbelovend uit.

Zelf heb ik de opleiding bij de Landmacht nog in "oude stijl" gedaan (en daarvoor bij de KLu in nog oudere stijl) maar was bijzonder aangenaam verrast te zien hoe het er tegenwoordig aan toegaat.

Wie weet solliciteer ik wel weer naar de functie van wachtcommandant.
Tijd om met mijn luie kont uit die stoel hier te komen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Wie weet solliciteer ik wel weer naar de functie van wachtcommandant.
Tijd om met mijn luie kont uit die stoel hier te komen.

Je mist het he.... ::) O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Op een nacht zoals vannacht zit ik binnen niet verkeerd hoor ... begrijp me goed ... maar soms ... meldkamerpersoneel is niet wapendragend meer hè?

En vooral het IBT verhaal trok me wel.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Even wat anders;

Gezien de toenemende belangstelling voor een baantje bij de diverse beveiligingsonderdelen, straks de DBBO, hier een linkje waar eventuele toekomstige collega's kunnen rondsnuffelen.

http://www.defensie.nl/cdc/vastgoed/bewaking_en_beveiliging

Omdat we momenteel middenin de overgang / reorganisatie / aanloop naar het gebeuren zitten, ben ik niet meer bij machte ( en ik denk sommige collega's hier met mij (?) om sollicitanten naar de juiste contactpersonen door te verwijzen. Er komen info-aanvragen binnen voor vacatures overal in den lande. Bedenk dat alle onderdelen (DBV / MBK / RMC / LB) nog een eigen sollicitatieprocedure hanteren en het zo langzamerhand te veel tijd gaat kosten iedereen via een verkorte lijn door te verwijzen.

Dus, klik de link en zoek je weg! Desnoods laat je je 30 keer doorverbinden, uiteindelijk tref je vast de juiste persoon!  O0


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Toch wel opvallend dat de roosters en eventuele TOD wijziging het meeste leven onder de onderdelen die onder DBBO komen te vallen.

Het klopt idd dat er 4 voorstellen liggen met roosters voor verdere info PB.

Op managment nivo gaat idd het meeste veranderen zo komen op somige objecten militairen die als locatiehooftd gaan werken en andere objecten gewoon burgers.


Greetz


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Als het goed is hebben de meeste medewerkers de diverse defensie onderdelen die overgaan naar DBBO een enquête thuis ontvangen. Nou zou ik van jullie willen weten hoe deze enquête is ontvangen. (daarbij niet te veel in detail treden)