Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338684 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Object Grond Verdediging ....dacht ik. MinDef-mensen, corrigeer mij indien ik er naast zit...?

Ik kan je alleen maar een plus punt geven Dinges  O0 ,deze afkorting had ik eerder op deze pagina al gegeven (2 januari 2010)  :P

@ hanjoaz wat voor uniform gaat het worden?


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Ik kan je alleen maar een plus punt geven Dinges  O0 ,deze afkorting had ik eerder op deze pagina al gegeven (2 januari 2010)  :P

@ hanjoaz wat voor uniform gaat het worden?


Het uniform wat nu gedragen word door RMC en DBV.


sylvester1986

  • Gast
Dit is zoals het nu de gang van zaken is:
- 3 regio's
  - Regio Noord
  - Regio West
  - Regio Zuid
Soldaten/korporaals blijven eerst militair contract houden en kunnen dan eventueel burger worden, de arbeidsplaatsen waar nu de soldaten/korporaals op zitten worden na einde contract automatisch burger plaatsen.
Voor de hondegeleiders van de KLu is de verandering groter, want van de 151 gaan 75 naar het OGRV en 76 voor ondersteuning van het DBBO.
Was de hondengeleider van de KLu op de 1e plaats hondengeleider, dan word je na de nieuwe organisatie onder leiding van de KLu op de 1e plaats OGRV'er en als neventaak hondengeleider.
Het OGRV zal dus groter worden met in totaal 5 pelotons verdeelt over 2 velden, namelijk Gilze-rijen en Leeuwarden.
Onderofficieren zullen militair blijven.
Dit zijn tot nog toe de plannen die ik weet, maar zolang niet iedereen blij is, dan zal het nog best even kunnen duren.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Regiocommandanten zijn benoemd, vakbonden hebben de synchronisatie met de andere reoganisaties los gelaten....zouden we het dan toch dit jaar nog gaan meemaken?

Zijn alle regiocommandanten benoemd?
Ik kreeg namelijk laatst nog een mail waarin bekend werdt gemaakt dat Commandant beveiligingsgebied Den Haag Centrum(Majoor) niet gevuld kon worden omdat er geen geschikte beschikbare (militaire) kandidaten zijn. de functie is hierdoor opengesteld voor burgers (schaal 10).
Gezien de sluitdatum (3-mei) denk ik dat het nog even duurt voor we ook die stap afgesloten hebben.

Maar goed ... na de zomervakantie weten we meer.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Ja, de 3 regiocommandanten (Noord/Midden/Zuid) zijn benoemd, alle 3 overste, keurig verdeeld over de 3 grootste krijgmachtdelen. De commandanten bewakingsgebied zijn (voor zover mijn informatie strekt) nog nergens benoemd, sollicitatieprocedures lopen nog.

De structuur ziet er volgens mij ongeveer zo uit:

Directeur DBBO i.o. -> Regiocommandant (benoemd)->Commandant bewakingsgebied(sollicitatieprocedure loopt nog)-> Lokale beveiligingsmanager->(Hoofd)Beveiligers
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Zijn alle regiocommandanten benoemd?
Ik kreeg namelijk laatst nog een mail waarin bekend werdt gemaakt dat Commandant beveiligingsgebied Den Haag Centrum(Majoor) niet gevuld kon worden omdat er geen geschikte beschikbare (militaire) kandidaten zijn. de functie is hierdoor opengesteld voor burgers (schaal 10).
Gezien de sluitdatum (3-mei) denk ik dat het nog even duurt voor we ook die stap afgesloten hebben.

Maar goed ... na de zomervakantie weten we meer.


Je weet hoe het gaat  bij defensie. Zeg ik iets nieuws als deze vacature voor de show gepubliceerd word.  :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Je weet hoe het gaat  bij defensie. Zeg ik iets nieuws als deze vacature voor de show gepubliceerd word.  :-X

Dan weet jij meer.... >:D


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
In Twente heb ik jullie op verschillende tijden zien rijden op een terrein rond Almelo/Aadorp. Terrein had al lang dicht moeten zijn. Maar blijft toch steeds open.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
In Twente heb ik jullie op verschillende tijden zien rijden op een terrein rond Almelo/Aadorp. Terrein had al lang dicht moeten zijn. Maar blijft toch steeds open.

Terrein zal ook niet dichtgaan. Er is geen vliegverkeer meer, maar nog wel Defensie-activiteit.  O0


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Terrein zal ook niet dichtgaan. Er is geen vliegverkeer meer, maar nog wel Defensie-activiteit.  O0

Bedoelde eigenlijk de POMS-site

En op de voormalige vliegbasis. Doet RJ security de beveiliging ook.