Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 339053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gisteren het BCO formulier, waarin je voorkeuren voor het DBBO aan kan geven, ingevuld.
Mijn voorkeur gaat naar DBBO noord.
18 november een feest om de overgang naar het DBBO te vieren, dus er komt schot in :) :)
Verder is er nog niks bekend qua roosters :(


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Afgelopen week het overzicht gezien met de diverse bewakingsgebieden ... 19 stuks met in totaal zo'n 1600 collega's.
Wat me dan wel weer opvalt is dat CARIB wel onder DBBO valt maar bij voorbeeld objecten in duitsland niet.
(terwijl sommige incidenten van die duitse objecten wel vanuit Nederland door DBBO personeel aangestuurd worden)

Per 1 november gaan de eerste eenheden officieel over ... de laatste zullen per 1-1-'11 over zijn.
Het gaat nu hard inderdaad.

P.S.
sylvester .... feesje op 18-11 ... waar?
Ben altijd wel in voor een feesje 998765 O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Welke bewakingsgebieden zijn dat?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ik weet nog niet in hoeverre het bekend gesteld is en uit mijn hoofd weet ik ze ook niet allemaal.
(zondag pas weer (nacht)dienst dus dan kan ik je wel een PM doen)

Wat wel bekend is gesteld, is dat er voorlopig geen wijzigingen zijn qua roosters.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Als het rooster niet veranderd, dan ben ik al heel blij :D


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Het rooster veranderd voorlopig niet, net zo als de voertuigen, werkwijze en uniformen voorlopig niet veranderen. Op termijn is het de bedoeling dat dit over het hele land allemaal hetzelfde gaat worden.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Laten we wel wezen ... het is een bezuinigingsmaatregel. Iets als voertuigen en dergelijke wordt pas aangepast als het leasecontract afgelopen is.
De nieuwe voertuigen komen dan weer in rijkshuisstijl terug.

Aanpassing werkwijze zal aanzienlijk eerder zijn. Bij ons is de werkwijze al enigzins aangepast en zal op 1 november uitgevoerd gaan worden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Wat me dan wel weer opvalt is dat CARIB wel onder DBBO valt maar bij voorbeeld objecten in duitsland niet.

Kleine toevoeging (wetenswaadigheidje) erbij;
Er is altijd veel animo voor ''de West'' (Antillen) geweest, onder het MBK-personeel. Nadeel is dat je direct voor 3 jaar moest tekenen. Beetje lang.. maar wel leuk!  0098


sylvester1986

  • Gast
Nou, ik zou best onder het DBBO naar 'De West' willen, dat wilde ik in mijn Marine tijd ook al 123chill 123chill


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
En met jou vele anderen ... Maar het aantal beschikbare plaatsen is ... klein.
Als ik mijn vrouw (en drie kids)  ee kon krijgen ... maar ja ... zoals gezegd.
Kleine kans.
Heel klein.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.