Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 337020 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Al aan het oefenen om PANG te roepen...?  0098 0098 0098 Misschien wat geluiden van het A-Team opnemen op je mobiele telefoon?  0098 0098 0098


[img width=331 height=495]http://media.nu.nl/m/m1azpbkaqqsg.jpg


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Al aan het oefenen om PANG te roepen...?  

Beetje off-topic natuurlijk maar de hele bezuiniging begint nu wel een beetje verontrustende vormen aan te nemen.
We hebben nu eindelijk een redelijk niveau bij Defensie en nu alle mogelijkheden tot oefeningen gaan vervallen zul je zien dat we over een paar jaar weer helemaal bij nul kunnen beginnen. Bijzonder treurig.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Definieer even redelijk niveau.

Twee derde van onze F-16's staan aan de grond en als er niks gebeurt komt de geoefendheid van de pantserinfanterie in het gedrang wegens gebrek aan resp. Onderdelen en munitie.

Dat wil ik toch niet betitelen als een redelijk niveau.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Definieer even redelijk niveau.

Twee derde van onze F-16's staan aan de grond en als er niks gebeurt komt de geoefendheid van de pantserinfanterie in het gedrang wegens gebrek aan resp. Onderdelen en munitie.

Dat wil ik toch niet betitelen als een redelijk niveau.

Ik doelde op de getraindheid van onze krijgsmacht. Juist door de missie Uruzgan is het niveau van onze militairen nu redelijk goed.
Nu dus het materieel niet gebruikt kan worden en er dus niet voldoende geoefend kan worden zal het niveau dus weer gaan afnemen. Dat bedoelde ik te zeggen.
Ik heb het over personeel en niet over materieel.


sylvester1986

  • Gast
Het is inderdaad treurig, maar is dat niet een trend tegenwoordig in Nederland?
Overal wordt bezuinigd, maar we mogen wel overal meer voor gaan dokken en krijg er minder voor terug.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik doelde op de getraindheid van onze krijgsmacht. Juist door de missie Uruzgan is het niveau van onze militairen nu redelijk goed.
Nu dus het materieel niet gebruikt kan worden en er dus niet voldoende geoefend kan worden zal het niveau dus weer gaan afnemen. Dat bedoelde ik te zeggen.
Ik heb het over personeel en niet over materieel.

Met alle respect voor het pak dat je draagt (en dat meen ik!):

Wat wou het personeel doen zonder juist materieel? De stembanden oefenen door "Wien Neerlands Bloed door d' Ad'ren vloeit" in te studeren en de vijand toe zingen of zo...?

Zonder goodies is een leger een clubje gezellige vrienden voor het leven die niks klaar maakt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Zonder goodies is een leger een clubje gezellige vrienden voor het leven die niks klaar maakt.

Zo ken ik wel meer clubjes! En diensten, en korpsen, en... :D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
* checked goodies van clubje *

Nope... no worries on my end...  0098


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
* checked goodies van clubje *

Nope... no worries on my end...  0098

checking ... checking ... No worries here either.

Op zich is de hele DBBO methodiek een bezuinigingsmaatregel ... in zoverre horen de opmerkingen over bezuinigingen bij defensie in dit topic thuis.
Laten we ons richten (beperken zo u wilt) tot die bezuiniging? (DBBO dus)

Ondanks dat de DBBO een buizinigingsmaatregel is, is het binnen de krijgsmacht één van de weinige onderdelen die 24/7 operationeel is.
Laten we afwachten hoe de vertaalslag van het kabinet voor DBBO uitpakt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Met alle respect voor het pak dat je draagt (en dat meen ik!):

Wat wou het personeel doen zonder juist materieel? De stembanden oefenen door "Wien Neerlands Bloed door d' Ad'ren vloeit" in te studeren en de vijand toe zingen of zo...?

Nouja dan zijn we het eens toch.
Voor dit vak is oefening een must.