Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338387 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Of nog erger..........
Dat je een keer in de 6 weken vanuit Soesterberg naar Den Haag moet voor IBT.
Wat kost dat wel niet aan dido.


sylvester1986

  • Gast
Ik mag toch hopen dat IBT straks niet alleen in Den Haag is, dan zou ik in totaal 242 km moeten rijden voor IBT als ik vanuit AOCS vertrek.
Als ik vanuit huis naar Den Haag moet, dan zou ik in totaal 373 km moeten rijden voor IBT.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Neem niet aan dat je vanaf AOCS naar Den Haag hoeft, wij gaan vanuit Ermelo al jaren naar Harskamp voor IBT. Ligt de IBT op dit moment dan helemaal stil bij jullie?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Bij ons in Soesterberg liep iemand die woonde in Friesland............
Die kon dus een keer in de 6 weken vanuit Friesland naar Den Haag voor IBT


sylvester1986

  • Gast
Neem niet aan dat je vanaf AOCS naar Den Haag hoeft, wij gaan vanuit Ermelo al jaren naar Harskamp voor IBT. Ligt de IBT op dit moment dan helemaal stil bij jullie?

Bij ons ligt het AZV zoals wij het hadden sinds medio januari stil en wanneer wij IBT gaan krijgen......geen idee ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De ''oude'' patronen zijn i.i.g. opgeknald.  ::) Ik herinner mij IBT-ochtendjes dat ik stomweg heb staan te knallen: diverse gevulde patroonhouders in de zakken en gaan met die banaan. Zelfs met 2 Glocks tegelijk. Voelde me een heuse cowboy.  ;D


sylvester1986

  • Gast
Ja, dat is apart schieten met 2 Glocks (eigen ervaring)
Raakte je wel iets dan Dinges?
Bij ons werd er ook een western deuntje afgespeeld door een grappige collega  ;D
Qua Sim schieten, dat was soms al helemaal lachen, zeker als je met een FN MAG op van alles mag schieten. (je kon zelf scenario's kiezen/aanpassen)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ja, dat is apart schieten met 2 Glocks (eigen ervaring)
Raakte je wel iets dan Dinges?

''Gangstah-style'' raak je niets. Maar om en om knallen zeer zeker wel.  O0
Heb zelfs nog een stuiver met een mooie deuk erin.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Op 25 m afstand een dubbeltje raken .... Op 50 m afstand de witte/zwarte bol nog raken ... zowel met de browning (ik weet het ... ik ben een ouwe l*l) als met het oostenrijks precisiewerkje.

En dan hebben we het nog helemaal niet over de diverse blikjes/koffiebekers e.d. >:D (die trouwens vol veel makkelijker te raken zijn dan leeg 998765)

Lang leve de westerheidebaan op het ISK.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Vanuit Nieuw Milligen gingen we altijd naar Heumersoord (Nijmegen) en heb ook wel schietweken gehad in België/Duitsland en in mijn marinetijd altijd in Den Helder.
Lekker knallen met de Glock 17, Diemaco c7/c8, FN MAG, HK69 en handgranaat gooien en in Den Helder met de FN Fal.
Vooral met de FN MAG schieten met tracers is mooi om te zien, helaas waren de Duitse brandweerlieden niet blij dat ze hun lunch moesten afbreken voor een heidebrand dat door de tracers was veroorzaakt.
Die dingen zal ik wel gaan missen.