Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338671 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Onze hondengeleiders doen al enige tijd patrouilles op andere onderdelen, vanuit AOCS Nieuw Milligen gaan ze naar 't Harde, ISK Harskamp, Stroe, Ermelo en Kamp Nieuw Milligen en ook wij van de Groene kant werken al een tijdje met de Blauwe kant.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
De hondengeleiders hebben ook nog een andere taak erbij.

en aangezien de uitzendingen gewoon verder gaan....


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Uitzendingen vallen onder de OGRV.
Hondengeleiders word straks gewoon de bewaking van defensie.. ben benieuwd wat er met de oud LB'er gebeuren..
in juli en okt weten ze meer.
waarschijnlijk dat de honden van west (Rhenen) onder noord gaat vallen. Word die taak ook weer uitgebreider.


sylvester1986

  • Gast
Zoals Falcor zegt, de uitzendingen vallen onder het OGRV en ook daar zitten nu hondengeleiders, want sinds 01-01-11 zijn 75 hondengeleiders naar het DBBO gegaan en 76 naar het OGRV.
Ook ik ben benieuwd hoe de toekomst er voor ons eruit ziet, want zoals de gang van zaken nu is, dan zullen veel mensen niet eens verder willen onder het DBBO.
Tenslotte worden we nu elke keer van het kastje naar de muur gestuurd en dat heeft helaas bepaalde invloed op ons.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Ach, de landmachtbewaking had vroeger ook hondenbewaking en die zijn er ook allemaal uitgehaald.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Onze hondengeleiders doen al enige tijd patrouilles op andere onderdelen, vanuit AOCS Nieuw Milligen gaan ze naar 't Harde, ISK Harskamp, Stroe, Ermelo en Kamp Nieuw Milligen en ook wij van de Groene kant werken al een tijdje met de Blauwe kant.
Gaan jullie uiteindelijk ook samen met het MBK van de Marine?


sylvester1986

  • Gast
DBBO is defensiebreed, dus ook uithelpen bij het MBK kan.
Alleen zullen ze ons niet aanspreken, omdat het reizen anders te lang is.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Gaan jullie uiteindelijk ook samen met het MBK van de Marine?
Sterker nog ... het MBK bestaat officieel niet meer.
Zoals in dit topic te lezen is zijn per 1-1-'11 (bijna) alle bewakings- en beveiligingsonderdelen van landmacht, luchtmacht, marine, KMar en CO samengegaan in de DBBO.
Al deze onderdelen hadden een andere manier van beveiligen (vredesbewaking) waarbij op dit moment één doctrine ontwikkeld wordt.
Zoals al eerder gesteld is in dit topic is de DBBO opgericht als een pure bezuinigingsmaatregel en de IVZ methode van de voormalige CLAS bewaking is kosteneffectief aantrekkelijk omdat er in verhouding met andere methodieken minder personeelskosten zijn.

Met de invoering van DBBO wordt regionaal gepland waardoor het kan gebeuren dat het verlof van een (voormalig) CLSK bewaker opgevangen wordt door een CLAS bewaker. Maar ja ... gezien het aantal bewakers per object is andersom eerder het geval zodat, zoals Sylvester al stelt, het regelmatig de zelfde zijn die ergens anders ingezet worden. Heeft puur met kwantiteit te maken.

Ach, de landmachtbewaking had vroeger ook hondenbewaking en die zijn er ook allemaal uitgehaald.
Dat had een hele andere oorzaak.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Heb ook gehoord dat er 600 uit moeten bij DBBO.

Sorry, hoorde vandaag op Vlb Eindhoven dat het er 900 zijn.. :'(

Bron: HPVE Bewaking


sylvester1986

  • Gast
900 van de 1800 is gewoonweg dom.
Ondertussen hoor ik van steeds meer collega's dat ze buiten defensie aan het solliciteren zijn en zal er denk ik eerder een leegloop zijn bij de KLu, want bijv de landmachtcollega's hoor ik er bijna niet over.
Op dit moment wil ik bijvoorbeeld weten wat de consequenties zijn als ik voor einde contract eruit wil, want zodra ik dat weet en op papier heb, dan wil ik toch wel graag weg. Natuurlijk wel eerst zorgen voor een andere baan.