Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338228 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Maar ik geloof niet dat dit zo'n vaart gaat lopen, want heel veel maken niet de overstap van de KLu naar DBBO. Dus houd je weer plaatsen open.

Ik moet terugkomen op wat ik zei in de quote.
Wanneer het contract als Klu bewaking erop zit, denk bijna niemand erover om over te stappen naar DBBO.
(dat is wat er nu gezegd word op VLB EH)

En heel eerlijk gezegd.... ik kan daar alle begrip voor opbrengen. :'(


sylvester1986

  • Gast
Wanneer het contract als Klu bewaking erop zit, denk bijna niemand erover om over te stappen naar DBBO.
Dat kan aardig kloppen ja.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Wanneer het contract als Klu bewaking erop zit, denk bijna niemand erover om over te stappen naar DBBO.

Ik hoop wel dat de mensen een juiste afweging maken, want bij het geboden zijn van ander werk heb je bij weigering nergens meer recht op.
Niet op wachtgeld, ww of een uitkering in eerste instantie. Dit geld ook voor het sociaal plan, dat gooi je op dat moment zelf in de prullenbak.

Ik snap wel dat velen het teveel reizen vinden maar op dit moment kun je hier maar beter werk hebben dan thuis te zitten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
De reden waarom men niet kiest voor het DBBO is omdat men niet eens weet of DBBO de KLu mensen wil overnemen.
Daarom is het vertrouwen in het DBBO er bijna niet. De laatste keer vroeg een collega dat ook en toen zeiden ze dat dat een paar weken voor einde contract duidelijk zou zijn. Mensen gaan dus niet wachten tot op het laatste moment.
Veel collega's gaan nu solliciteren en mochten ze afgewezen worden, dan kiezen ze pas voor het DBBO als er geen andere optie meer is.
Dit solliciteren doen ze terwijl ze nog een contract hebben.


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Lekker voor contract verkorting kiezen  
met behoud van premie en alles   ^-^
DBBO heeft ook niet door dat ze binnen 8 weken een schriftelijke antwoord moeten geven op een rekest.
DBBO heeft ook niet door hoe ze een verlof moeten goedkeuren want dat duurt weken.
DBBO heeft zelfs niet door... ach laat ook maar.

Klu had lekker Klu moeten blijven. Soesterberg had nooit dicht moeten gaan. BCO´s hadden ze naar moeten kijken ect ect.
Door die hele reorganisatie loopt het personeel weg.

Stammie... Dat de honden van de landmacht weg zijn lag niet aan Defensie.. Maar de hondengeleiders zelf hebben het een beetje verpest..

DBBO gaat de honden niet weg doen. Te goedkoop. De hondengeleiders lopen vanzelf wel weg..


De burgermaatschappij  ^-^ zoveel kansen  098uo

hahaha  


Denk dat iedereen even af moet wachten. Er gaan vast heuul veel plaatsen weg.. de vraag is alleen waar de klappen gaan vallen..

Defensie: laat je verrassen 998765  98uiye


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De laatste keer vroeg een collega dat ook en toen zeiden ze dat dat een paar weken voor einde contract duidelijk zou zijn. Mensen gaan dus niet wachten tot op het laatste moment.

En wie is ze precies, in dit geval? Klinkt i.i.g. als een tactiek, om alvast zoveel mogelijk mensen uit zichzelf te laten vertrekken..

Stammie... Dat de honden van de landmacht weg zijn lag niet aan Defensie.. Maar de hondengeleiders zelf hebben het een beetje verpest..
DBBO gaat de honden niet weg doen. Te goedkoop. De hondengeleiders lopen vanzelf wel weg..

Toen LBK en MBK samengingen onder DBV, de voorloper van DBBO, waren er al vrijwel geen honden meer in dienst. (die echte dan he, die trouwe viervoeters)  ;)
Hier en daar een enkeling bij de Landmacht nog, maar toen zat al in de planning dat deze uiteindelijk allemaal zouden verdwijnen. Aldus mijn info-bronnen, op dat moment.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Hondengeleiders bij de landmachtbewaking?

Das iets uit het vorige millenium.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Hondengeleiders bij de landmachtbewaking?

Das iets uit het vorige millenium.

En CMK ondersteunt mijn bronnen.  ;D


sylvester1986

  • Gast
En wie is ze precies, in dit geval? Klinkt i.i.g. als een tactiek, om alvast zoveel mogelijk mensen uit zichzelf te laten vertrekken..
Ze zijn de hogere mensen binnen het DBBO, in dit geval beveiligingsgebied Ermelo.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ze zijn de hogere mensen binnen het DBBO, in dit geval beveiligingsgebied Ermelo.

Je kan gerust er van uitgaan ... dat ze het zelf ook nog niet precies weten.
Er zijn aanname's, verwarmingsbuizen, wandelgangen, tam-tam's ... feit is dat er een bepaald budget is om rondt te komen en D-DBBO geen ruimte meer heeft om te bezuinigen op zaklampen, voertuigen of ander materieel. Dat zal dus uit het personeelsbestand moeten komen. Maar hoe dat er uit komt te zien?

Je kan er gerust van uitgaan ...
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.