Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Leuk voor de particuliere beveiligers die in het kader van de bezuinigingen dit jaar weg zijn gestuurd.
Denk je echt dat ze zich in Den Haag druk maken om die particuliere beveiligers die nu zijn weggestuurd.
Daar wordt alleen gekeken naar cijfers.
Als het nu goedkoper is om ze weg te sturen dan doen ze dat.
Is het goedkoper om ze volgend jaar weer binnen te halen dan doen ze dat ook.
Je denkt toch niet dat ze er mee zitten dat ze nu Jan de Wit hebben moeten wegsturen en hem straks gewoon weer binnen halen.
Het enige wat telt zijn de Euries..............


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Ze zijn er in Den Haag ook achtergekomen dat een ingehuurde beveiliger van Trigion goedkoper is dan een bewapende beveiliger van DBBO.
Nu zitten er collega's van DBBO b.v. aan de poort of in een loge ( gewapend ) terwijl dat net zo goed een particulier beveiliger kan zijn.
(...)
Het is wel een gedoe zo. Op "ons" complex tijden lang burgerbewakers aan de poort gehad, soms bijna elke week een ander, kun je telkens weer uitleggen wie je bent en wat je komt doen (als ze het hek al opendoen in plaats van chagrijning voor de tv te zitten). Nu alweer een tijdje "blauwen" aan de poort, en na een week of wat heb je iedereen gehad en is het weer gewoon "goeiedag, welkom!".
Wat mij betreft mag DBBO aan de poort blijven.  O0
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Ik zie liever ook geen particuliere beveiligers aan de poort, totaal andere mentaliteit.
@ Bull-Terrier, nee ik denk niet dat Den Haag zich druk maakt.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Tsja ... zolang er landelijk aanbesteed gaat worden voor de civiele inhuur (militaire term. Iedereen weet dat er particuliere beveiliging bedoeld wordt) mag je er van uitgaan dat het bedrijf dat de laagste offerte heeft uitgebracht/de opdracht heeft gekregen er ook voor zal kiezen het goedkoopste personeel in te zetten.
En daar kunnen best hele goed gemotiveerde mensen bij zitten.

V.w.b. de euri's ... het is al eerder gezegd in dit topic.
DBBO brengt wel meer voordelen met zich mee dan alleen besparing van geld mag ik toch hopen? :)
Uiteindelijk is de DBBO met een zak(je) geld op pad gestuurd en als je nog een stuk jaar aan het eind van je geld overhoudt ... moet je ergens op bezuinigen.
Zolang je goed kan motiveren/onderbouwen waarom je in de toekomst meer geld nodig hebt ... zou daar qua begroting in principe rekening mee gehouden kunnen worden. Maar daar gaat al snel weer een poosje overheen.  

Trouwens. "Den Haag" houdt zich tegenwoordig niet meer zo bezig met de invulling van de "vredesbewaking". Tegenwoordig worden de beslissingen in Utrecht genomen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Ik denk dat veel militairen ook veel moeite zouden hebben als er *nukubu's* aan de poort zouden staan.

*is niet mijn mening, maar beetje een militaire term geworden  ;D ;D*


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Dat is voor zover mijn geheugen gaat eentje die ik 20 jaar geleden in dienst niet hoorde.
Waar staat het nukubu's voor ? ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Je hebt PM ;)




CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ik denk dat veel militairen ook veel moeite zouden hebben als er *nukubu's* aan de poort zouden staan.

*is niet mijn mening, maar beetje een militaire term geworden  ;D ;D*

Een beetje militaire term?
Die uitdrukking is al zo oud als .... uhm ... behoorlijk oud zeg maar. Één van dee eerste afkortingen die ik leerde toen ik zelf net in het groen rondliep in ... uhm ... 1989 ... behoorlijk oud zeg maar. ;D

Dat moet een Kuuk als jij toch weten?
(Kuuk is de makkelijke benaming voor kuko uit de wikilijst)

Anywayzz ... die civiele inhuur stond al jaren aan de poort bij verschillende objecten door heel nederland. Soms alleen. Soms met eigen personeel. Voordeel van eigen personeel aan de poort is dat bij een situatie op een object het eigen personeel direct beschikbaar is voor een interventie eenheid.
 ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Een beetje militaire term?
Die uitdrukking is al zo oud als .... uhm ... behoorlijk oud zeg maar. Één van dee eerste afkortingen die ik leerde toen ik zelf net in het groen rondliep in ... uhm ... 1989 ... behoorlijk oud zeg maar. ;D

Dat moet een Kuuk als jij toch weten?
(Kuuk is de makkelijke benaming voor kuko uit de wikilijst)

Anywayzz ... die civiele inhuur stond al jaren aan de poort bij verschillende objecten door heel nederland. Soms alleen. Soms met eigen personeel. Voordeel van eigen personeel aan de poort is dat bij een situatie op een object het eigen personeel direct beschikbaar is voor een interventie eenheid.
 ;)

Als we dan toch over oud hebben dan kennen jullie ook nog de tekst:

Mipapo in liboza of te wel voor de niet militairen Militair paspoort in linkerbovenzak.