Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 336990 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
(...)
Zijn die [DBBO, toevoeging mijzelf] eerder tp als een KMar eenheid in het algemeen??
Dat is nogal afhankelijk van de regio en de KMar bezetting in die regio. Als ik naar mijn "regio" kijk, dan rijdt er (volgens mijn laatste intel) een enkele KMar noodhulp auto op een gebied dat 2 à 3 veiligheidsregio's beslaat. Als je dus pech hebt zit je met een gevalletje openbare orde op kazerneterrein dus een drie kwartier opgescheept. Zou toch te gek zijn als de DBBO er bij moet gaan staan kijken...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Inderdaad, een burger in dienst van defensie mag gewapend zijn maar een particulier beveiliger niet............

Ik had ook niet gezegd dat het particuliere beveiligers waren.

Deze dames en heren liepen in donker blauwe gevechtspakken met zilverkleurige rangonderscheidingstekens en een donkerblauwe/zwarte baret. Ze waren bewapend met een gummiknuppel, handboeien en een Glock17.

Misschien weet CMKMaat als ouwe poep wel wie en wat ik bedoel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Deze dames en heren liepen in donker blauwe gevechtspakken met zilverkleurige rangonderscheidingstekens en een donkerblauwe/zwarte baret. Ze waren bewapend met een gummiknuppel, handboeien en een Glock17.

Klinkt als MBK.


sylvester1986

  • Gast
Dat dacht ik ook al.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Klinkt als MBK.

Ja, maar niet op een KMar kazerne in Apeldoorn. Dus dan klinkt het weer ongeloofwaardig.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ja, maar niet op een KMar kazerne in Apeldoorn. Dus dan klinkt het weer ongeloofwaardig.

Tja, ik heb ook wel eens een aantal weken op de Bea gestaan in Den Haag, niets is wat dat betreft onmogelijk. Er waren wat akkefietjes die de gehele KMar-capaciteit opslokten, dus... ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Tja, ik heb ook wel eens een aantal weken op de Bea gestaan in Den Haag, niets is wat dat betreft onmogelijk. Er waren wat akkefietjes die de gehele KMar-capaciteit opslokten, dus... ;)

Maar wat voor een embleem hadden jullie op je baret????


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Maar wat voor een embleem hadden jullie op je baret????

Zwarte baret, donkerblauwe ondergrond, zilveren ankertje.

Incl. zilver-kleurige uitmonsteringen. Weekend-en nacht in gevechtspak, uitzonderlijk met verhoogde alert-states (dan altijd gevechts)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Zwarte baret, donkerblauwe ondergrond, zilveren ankertje.

Incl. zilver-kleurige uitmonsteringen. Weekend-en nacht in gevechtspak, uitzonderlijk met verhoogde alert-states (dan altijd gevechts)

Ja, dan denk ik toch dat het iets anders was als het MBK maar wat het wel was?? Deze dames en heren hadden geen anker op hun baret en liepen nooit in een pantalon met overhemd of kabeltrui. Hadden alleen gevechtspak aan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ja, dan denk ik toch dat het iets anders was als het MBK maar wat het wel was?? Deze dames en heren hadden geen anker op hun baret en liepen nooit in een pantalon met overhemd of kabeltrui. Hadden alleen gevechtspak aan.

Dan heb jij DBV-ers gezien, die vielen net tussen de overgang van LMB/ MBK/ KLu naar DBBO...soortgelijke kleding, maar dan met een Je'maintiendrai embleem op de baret, a la landmacht geloof ik. (DBV= Defensie (directie) beveiliging Vastgoed) Er is tijdelijk een mix geweest v.w.b. kleding...hele operatie, alles moest naar KPU, Utrecht. Jij hebt mensen gezien die middenin de overgang van alle onderdelen ri DBBO gingen.  ::)

(sorry als ik het embleem niet juist benoem, maar ik had meer met ''ons'' ankertje.  >:D