Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338674 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Dan heb jij DBV-ers gezien, die vielen net tussen de overgang van LBK/ MBK/ KLu naar DBBO...soortgelijke kleding, maar dan met een Je'maintiendrai embleem op de baret, a la landmacht geloof ik. (DBV= Defensie (directie) beveiliging Vastgoed) Er is tijdelijk een mix geweest v.w.b. kleding...hele operatie, alles moest naar KPU, Utrecht. Jij hebt mensen gezien die middenin de overgang van alle onderdelen ri DBBO gingen.  ::)

(sorry als ik het embleem niet juist benoem, maar ik had meer met ''ons'' ankertje.  >:D

Ja, dat embleem van ik zal handhaven zat er idd op. Raar volk trouwens,die op onze kazerne rondliepen, wil ze niet allemaal over een kam scheren.
Maar zo ken ik ook nog wel een verhaal vertellen over het MBK, maar dat had je al een keer in een mail gehad van me.

Zo zie maar weer met z'n alle komen we er wel uit. O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ja, dat embleem van ik zal handhaven zat er idd op. Raar volk trouwens,die op onze kazerne rondliepen, wil ze niet allemaal over een kam scheren.
Maar zo ken ik ook nog wel een verhaal vertellen over het MBK, maar dat had je al een keer in een mail gehad van me.

Zo zie maar weer met z'n alle komen we er wel uit. O0

Hoho, zo heb ik ook nog wat boekjes over alle onderdelen, ook KMar en politie...komen we samen wel uit. Morgen ofzo.  ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Hoho, zo heb ik ook nog wat boekjes over alle onderdelen, ook KMar en politie...komen we samen wel uit. Morgen ofzo.  ;D

Dat kan toch niet, die doen niks verkeerds hoor 998765 998765

Wordt een lang verhaal morgen, als we alles moeten bespreken. De dienst duurt maar 9 uur hoor. O0


sylvester1986

  • Gast
Ik hoorde vandaag van een reservist (ex KMar) dat ze zoveel DBBO aanvragen krijgen dat ze de aanvragen bijna niet aankunnen, dus ik ben benieuwd hoe ze het dan moeten doen als ze 600 a 800 man wegbezuinigen.


KC

  • Rijksambtenaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Ik had ook niet gezegd dat het particuliere beveiligers waren.

Deze dames en heren liepen in donker blauwe gevechtspakken met zilverkleurige rangonderscheidingstekens en een donkerblauwe/zwarte baret. Ze waren bewapend met een gummiknuppel, handboeien en een Glock17.

Misschien weet CMKMaat als ouwe poep wel wie en wat ik bedoel.

zal jullie uit de brand helpen was een KL-bewaker.
De oude KL-bewaker liep vroeger in een grijze pantalon met lichtblauwe blouse,
dit pak werd later,tot aan de DBBO-tijd, alleen bestemd voor de Chef's
de werkkleding werd wat je gezien heb,
donkerblauwe blouse (lange mouw) in de winter,
lichtblauwe blouse (korte mouw) in de zomer,
wit T-shirt
Donker blauwe broek (zonder been zakken),
en kisten.
Huidige tenue is compleet donkerblauwe.
bijna gelijk aan de Kmar-gvt maar dan zonder embl.
het moet, dus het kan


Rimu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
zal jullie uit de brand helpen was een KL-bewaker.
De oude KL-bewaker liep vroeger in een grijze pantalon met lichtblauwe blouse,
dit pak werd later,tot aan de DBBO-tijd, alleen bestemd voor de Chef's
de werkkleding werd wat je gezien heb,
donkerblauwe blouse (lange mouw) in de winter,
lichtblauwe blouse (korte mouw) in de zomer,
wit T-shirt
Donker blauwe broek (zonder been zakken),
en kisten.
Huidige tenue is compleet donkerblauwe
bijna gelijk aan de Kmar-gvt maar dan zonder embl.

Klopt binnen Amersfoort, Soesterberg, Hilversum en Utrecht hete deze groep beveiligers GBB-RMCwest waar GBB voor Groep Bewaking en Beveiliging staat.

 Gr. Rimu


sylvester1986

  • Gast
Ik hoorde dat C2000 eerst weer uitgesteld is voor ons.


sylvester1986

  • Gast
Ook wij zijn nu te horen op het C2000.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ook wij zijn nu te horen op het C2000.
Ik zou zeggen, welkom en geniet er van  ;). Hebben jullie alleen defensie kanalen of zitten er ook andere
kanalen op waar julie mogelijk naar kunnen schakelen?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Ja we kunnen wat schakelen, maar dat mag niet.