Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Beveiliging Defensie / Defensiebrede Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 338283 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Inderdaad, de Defensie verkeersvoorschriften vallen onder een oba, dat staat ook op het bordje als je het terrein oprijdt.
Of het een OBA/OTA of dienstorder is, alles kan je terugvinden op intranet, dat scheelt gelukkig al.


sylvester1986

  • Gast
Ook wij zijn nu te horen op het C2000.
Wij merken wel 1 nadeel, elke rit moeten wij de regio opnieuw instellen en dat hoeft met de portofoons niet.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Bedankt voor de tip. Dikke kans dat sommige porto's opnieuw geprogrammeerd gaan worden.

Deze opmerking is natuurlijk geen officieel standpunt 998765 ... maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die op regelmatige basis van gebruikersgroep moeten wisselen (zowel met porto als mobilofoon) "in geval van" beter met hun apparatuur overweg kunnen dan mensen waarbij hun porto-/mobilofoon gelijk in de juiste gebruikersgroep staat. ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Ik ben ook degene die het elke keer terugzet en daardoor de mobilofoon/porto leer kennen. 998765


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Dat klopt de LB schrijft geen bekeuring uit want die bestaan niet meer........
Ook wij van DBBO schrijven geen bekeuringen uit ook al zouden sommige collega's dat graag doen, die denken nog steeds dat ze halve Marechaussee'r zijn

Volgens mij schrijven DBBO op JfcHq in Brunssum gewoon tickets uit voor snelheid,verkeerd parkeren enz..paar jaar geleden deed de Mp dat. En ze rijden hier ook in in auto's met Military Police erop.


Gr


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde


Ze rijden in deze jeep,effe foto toegevoegd.

Gr


sylvester1986

  • Gast
Zie.


Dienst:                         Mp                                                                        
Roepnummer:               -                                
Merk en type:               Opel Vivaro              
Soort voertuig:              Dienstvoertuig
Standplaats:                  -
Overige bijzonderheden: Wordt meestal gebruik door de collega's van DBBO voor aflossing van posten en patrouille's

Gr  :)


wappie1000

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
hoi ik wil misschien bij dbbo gaan werken omdat ik heb gehoord dat je dan naast je baan ook kan bijverdienen bij andere bedrijven als beveiliger. Ik heb nog helemaal geen papieren en ben pas 18 maar ken wel wat mensen die me gevraagd hebben om ook als beveiliger bij een coffeeshop te staan. kan je dit erbij doen of vint dbbo dat niet goed omdat het toch iets van het leger is enzo?? coffeeshop is toch ook gewoon een bedrijf??

Groeten


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
hoi ik wil misschien bij dbbo gaan werken omdat ik heb gehoord dat je dan naast je baan ook kan bijverdienen bij andere bedrijven als beveiliger. Ik heb nog helemaal geen papieren en ben pas 18 maar ken wel wat mensen die me gevraagd hebben om ook als beveiliger bij een coffeeshop te staan. kan je dit erbij doen of vint dbbo dat niet goed omdat het toch iets van het leger is enzo?? coffeeshop is toch ook gewoon een bedrijf??

Groeten

Begin eerst eens bij de basis. Je MBO-beveiliger2. Deze opleiding is de opvolger van het oude ABM-diploma. Lees dit topic eens rustig door. Bij DBBO ligt de lat heel wat hoger dan in de gewone particuliere beveiligingswereld. Verder zul je behoorlijk worden gescreend en dan zullen nevenfuncties in coffeeshops niet echt bijdragen aan een gunstig advies t.b.v. werkzaamheden binnen Defensie.

Je hele bijdrage in ogenschouw nemende, zou ik maar ingaan op het voorstel van je vrienden en  een gewoon bedrijf als een coffeeshop gaan beveiligen.


sylvester1986

  • Gast
Ik zou ook beginnen met MBO 2, dan kijken of DBBO wat voor je is, want je moet ook de keuringen doen en dan nog de opleiding in. Dan ben je al een tijdje verder. Hoe de DBBO keuring is weet ik niet, ik deed toen de Luchtmacht keuring. Zoals Dinges zegt zul je inderdaad gescreend worden en ik denk persoonlijk ook, dat een bijbaan bij een coffeeshop, niet bijdraagt aan een goed advies. Naast dit alles moet er ook bezuinigd worden bij DBBO.