Fotograaf met optische- en geluids signalen

Auteur Topic: Fotograaf met optische- en geluids signalen  (gelezen 17755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2008, 15:47:44
Jaaaaaaaa zoiets had ik vroegah!!! Een gele. Helemaal hip!  O0 ;D
Maar ff serieus, dit is het kaliber: speelgoedje met batterijen. Ieder weldenkend mens hoort dat het speelgoed betreft. De geluiden die dat apparaatje voortbrengt, komen niet eens in de buurt van een daadwerkelijke sirene. Denk aan een speelgoedauto op batterijen.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2008, 15:54:22
Jaaaaaaaa zoiets had ik vroegah!!! Een gele. Helemaal hip!  O0 ;D
Maar ff serieus, dit is het kaliber: speelgoedje met batterijen. Ieder weldenkend mens hoort dat het speelgoed betreft. De geluiden die dat apparaatje voortbrengt, komen niet eens in de buurt van een daadwerkelijke sirene. Denk aan een speelgoedauto op batterijen.

Ik weet niet of het product dat Timmos bedoelt ook hetgene is dat meneer op z'n fiets heeft zitten. Het is in ieder geval voor fietsers en voetgangers op enkele tientallen meters luid en duidelijk te horen. In combinatie met een fiets in brandweerkleuren met blauwe verlichting en het rijgedrag, leidt het geheel echt tot verwarring.

Van mij krijgt hij geen centimeter, maar uit ervaring weet ik dat er echt mensen zijn die opzij gaan.

overigens kunnen we over de toepassing van het woord 'fotograaf' in deze context ook een hele discussie voeren, maar laat ik me daar maar niet aan wagen...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2008, 16:03:47
Bij de Action kan je voor 3,95 een 6 tonige sirene horen. Politiesirene komt er erg dicht bij in de buurt. Zag laatst een scooter met dit geluid rondrijden, en je zag alle mensen rondkijken waar het verwachte voertuig vandaan kwam, noemende politie ambulance en brandweer.

Ik had vroeger blauw tape om m'n fietslamp zitten 8)


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2008, 16:09:11
Ik had vroeger blauw tape om m'n fietslamp zitten 8)

Ja precies, vroeger! Hoe oud was je toen?  ;)
We hebben het nu over iemand van een jaar of 30 ???
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2008, 16:11:37
Het zou gaan om een sirene verkrijgbaar bij de action werkt op 12v.. 8 penlite batterijen in z'n fietskoffer.

Of auto's hem horen weet ik niet.. maar voor fietsers en voetgangers is hij een gevaar op de weg.. Hij rijd met een gemiddelde snelheid van ik gok 35 km p/u..

En idd zoals Niels al zegt.. verkeer regelen doet hij graag terwijl hij daar GEEn ervaring en opleiding voor heeft. Hier in de regio lopen ook 3 fotografen rond die in het dagelijkse leven verkeersregelaar zijn.

Maar om een of andere reden accepteert de politie dit gewoon...

owja, bij BRW Heemskerk staat hij bekend om de Dorpgek en ze zien hem liever vertrekken dan komen..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2008, 16:15:34
Owja, hij loopt ook met kleding waarop staat: Brandweerfotograaf Karnak Media / 112Noordholland.nl
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2008, 16:17:17
Er zijn dus een aantal mensen die weten van deze man cq. dit figuur. Eens melding maken bij de politie?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2008, 16:17:58
Owja, hij loopt ook met kleding waarop staat: Brandweerfotograaf Karnak Media / 112Noordholland.nl

Explains


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2008, 16:19:09
Er zijn dus een aantal mensen die weten van deze man cq. dit figuur. Eens melding maken bij de politie?

''De politie ziet hem bijna echter nooit de verkeersovertredingen maken.''

Denk dat de politie er al bekend mee is? Of zo klinkt het voor mij in ieder geval