Fotograaf met optische- en geluids signalen

Auteur Topic: Fotograaf met optische- en geluids signalen  (gelezen 17748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs Hiemstra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • MH Produkties.nl
Reactie #30 Gepost op: 29 juli 2008, 17:17:19
Ik ben een van die 3 bevoegde verkeersregelaars en inderdaad rijd hij door rood en midden op de weg.

Ik was een keer naar een melding onderweg voor een binnenbrand en reed die gek voor de auto op de weg midden over een drukke kruising DOOR ROOD!! met een snelheid van ongeveer 50 km/u.

Met de tijd word ik ook bevoegd landelijk BOA en dan gaan we eens kijken wat ik aan die fiets kan doen...
Fotograaf/Webdesigner - http://www.mhprodukties.nl


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #31 Gepost op: 29 juli 2008, 18:23:03
Ik ben een van die 3 bevoegde verkeersregelaars en inderdaad rijd hij door rood en midden op de weg.

Ik was een keer naar een melding onderweg voor een binnenbrand en reed die gek voor de auto op de weg midden over een drukke kruising DOOR ROOD!! met een snelheid van ongeveer 50 km/u.

Met de tijd word ik ook bevoegd landelijk BOA en dan gaan we eens kijken wat ik aan die fiets kan doen...

Je bedoeld dat je je BOA-functie wilt misbruiken om je foto-concurrent uit te
schakelen? Volgens mij is is dat misbruik van functie.....


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #32 Gepost op: 29 juli 2008, 18:27:21
Je bedoeld dat je je BOA-functie wilt misbruiken om je foto-concurrent uit te
schakelen? Volgens mij is is dat misbruik van functie.....



Waar staat dat de fotograaf uitgeschakeld wordt? Zou hij het mentaal niet meer aan kunnen als z'n zwaailicht en sirene weg is en daarom voor een trein springt?


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2008, 19:36:46
Leuk weetje nog..

Blijkbaar gebruikt hij ook z'n zwaailicht en sirene als hij vlak voor sluitingstijd nog even boodschappen moet doen..

Opmerking over een trein verwijderd, een beetje normaal moet kunnen volgens mij  ::)
Moderator. Jerommeke88
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2008, 19:47:57
Je bedoeld dat je je BOA-functie wilt misbruiken om je foto-concurrent uit te
schakelen?

Nou, om eerlijk te zijn, het woord 'concurrent' is hier niet van toepassing hoor ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2008, 19:49:33
Gewoon een fulltime baan zoeken lijkt me een oplossing O0


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #36 Gepost op: 29 juli 2008, 19:50:10
Er moet idd wat gebeuren aan het feit dat hij misbruikt maar van zijn OGS.. Maar in hoeverre steunt de Nederlandse wetgeving ons?

Er staat nergens namelijk dat het niet mag op een fiets..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #37 Gepost op: 29 juli 2008, 20:00:19
SOrry niels, je heb gelijk.

Er moet idd wat gebeuren aan het feit dat hij misbruikt maar van zijn OGS.. Maar in hoeverre steunt de Nederlandse wetgeving ons?

Er staat nergens namelijk dat het niet mag op een fiets..

En dat laatste heeft hij zelf ook wel 'ns beweert... Maar wat Jerommeke al aangaf; door rood rijden, verkeerde plaats op de rijbaan, onjuiste verlichting, dat zijn wel zaken waarvoor hij bestraft zou kunnen worden. Het enige punt is dat hij vervolgens gewoon door kan gaan...(en de overtreding moet nog wel geconstateerd worden)

We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat hij op deze manier zichzelf en anderen in gevaar brengt. Regelgeving heeft volgens mij tot doel om het verkeer zo veilig mogelijk te houden en mensen die zichzelf en anderen in het verkeer in gevaar brengen, door middel van straf, te bewegen zich aan de regels te houden.
Hoewel er (voor zover ik begrijp) geen specifieke regelgeving is die dit gedrag verbiedt, moet het toch mogelijk zijn om dit op basis van de grondbeginselen van het rechtssysteem/verkeersregels (jezelf en anderen niet in gevaar brengen) aan te pakken?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #38 Gepost op: 29 juli 2008, 20:05:53
De wegenverkeerswet geeft de politie alle mogelijkheden om dit soort gedrag aan te pakken.

De enige die van OGS gebruik mogen maken in het verkeer zijn hulpdiensten of door de Minister aangewezen personen cq wagens.

bron: http://www.st-ab.nl/wettennr04/0352-075_Regeling_optische_en_geluidssignalen.htm

Voor zover ik weet is een fotograaf van Karnemelk Media geen hulpdienst en ook niet een door de Minister aangewezen instantie.

Dus zou je hem bijv kunnen pakken op Art. 5 van de WVW.. het in gevaar brengen van overige medeweggebruikers.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #39 Gepost op: 29 juli 2008, 21:08:07
1) kan iemand hem een lidmaatschap van een wielrenclub geven? Hij haalt zo te zien snelheden die ik niet haal op de fiets (35 km/h en zelfs 50 km/h volgens de getuigen)...

2) lijkt me bij uitstek een klusje voor de wijkagent, om eens een goed gesprek met meneer (en eventuele ouders/verzorgers) te hebben. Misschien dat dat meer uithaalt (en voorkomt!) dan hopen dat ie een keer op heterdaad wordt betrapt door een eenheid die tijd en zin heeft om daar wat mee te doen op dat moment.
greetz,  Enrique