Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)

Auteur Topic: Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)  (gelezen 140246 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955


Uploaded with ImageShack.us


CMKmaat

  • Typmiep ... op militaire lijnen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Die paaltjes zijn erg effectief. Aan de voorkand van het voertuig is bijna geen schade te zien.
(er ligt alleen wel wat vloeistof onder het voertuig :-\)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Hopelijk niet al teveel schade :-\

Is dit trouwens een nieuwe dienstauto van de KNRM? Ik ken ze alleen in de oude uitvoering.


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
ja dat klopt dit is een van de nieuwere auto's.
plv. schipper knrm wijk aan zee


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
ja dat klopt dit is een van de nieuwere auto's.

Moet gelijk aan deze discussie denken:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,36147.0.html


VW...ik rij zelf ook VW, maar kost bakken met geld, zeker nieuwe wagens. Ook in de lease.. Waar dient de VW op de foto precies voor?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Bron: Zvoort.nl » Brandweer » Brandweer en Reddingsbrigade krijgen nieuwe kazerne
--------------------------------------------------------------------------------

Brandweer en Reddingsbrigade krijgen nieuwe kazerne

Augustus 2009 is het architectenbureau Jeanne Dekkers in samenwerking met de brandweer, de Zandvoortse Reddingsbrigade en de gemeente Zandvoort begonnen met werkzaamheden om in Nieuw-Noord bij de begraafplaats, een nieuwe brandweerkazerne te ontwerpen. Dezer kazerne zal ook worden gebruikt door de Zandvoortse Reddingsbrigade. Eind 2009 was het eerste voorlopig ontwerp gereed. Het voorlopig ontwerp en het programma van eisen is vervolgens zeer kritisch onderzocht. Dit omdat uit de eerste bouwkostenanalyse bleek, dat het voorlopig ontwerp niet binnen het bouwkostenbudget kon worden gerealiseerd. In goed overleg tussen alle betrokken partijen is het plan vervolgens op diverse onderdelen aangepast. Er mag worden aangenomen dat de nieuwbouw van de brandweerkazerne binnen het eerder vastgestelde bouwkostenbudget wordt gerealiseerd. Het aangepaste voorlopig ontwerp is vervolgens gepresenteerd aan de welstandscommissie waarna het College het voorlopig ontwerp op 20 april 2010 heeft vastgesteld.
De komende maanden gaat er gewerkt worden aan het definitieve ontwerp en diverse zaken welke van groot belang zijn om de brandweerkazerne op een goede manier in te passen in de daarvoor aangewezen locatie. Zo moet de nieuwe kazerne goed worden aangesloten op de Kamerlingh Onnesstraat/Linnaeusstraat en zal een deel van de groenwal aan de oostkant van de begraafplaats verplaatst moeten worden. Het verplaatsen van de groenwal is één van de eerste werkzaamheden die dit jaar plaats gaan vinden.

De verplaatsing van de groenwal is noodzakelijk omdat op die plek de kazerne zal worden gebouwd en het van groot belang is om middels een sonderingadvies vast te kunnen stellen op welke wijze de nieuwe kazerne gefundeerd zal moeten worden. Vandaar dat met deze werkzaamheden begonnen zal worden. Dit houdt in dat er bomen en struiken gerooid moeten worden.

De aanleg van de nieuwe groenwal tussen de begraafplaats en de bouwlocatie zal dit najaar plaatsvinden. Dit heeft diverse voordelen. De grondwerkzaamheden zijn direct afgerond, er is geen tijdelijke opslag van grond noodzakelijk en een tijdelijke afscheiding van de begraafplaats is niet nodig. Verder kan de herplant van populieren, eiken, dennen en het aanbrengen van landschappelijke beplanting op de grondwal direct worden gerealiseerd, komt het totale terrein niet voor een langere periode braak te liggen en is de nieuwe beplanting sneller in staat de waarden van de verdwenen houtopstand te vervangen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
31-05-2010 – Tevredenheidscertificaat voor KNRM-bemanning (IJmuiden)



IJMUIDEN – Maandag 31 mei is door KNRM vice-voorzitter Peter van den Brandhof een tevredenheidscertificaat uitgereikt aan de bemanning van de IJmuider reddingboot Koos van Messel. Dit vanwege de succesvolle reanimatie van een bemanningslid van de Duitse tanker Hornisse op 20 april jongstleden. Om half twee vertrok de Koos van Messel nadat deze van de Kustwacht te horen had gekregen dat een 42 jarig bemanningslid van de Hornisse pijn op de borst had. De Koos van Messel heeft zelf geen AED aan boord maar voor de zekerheid had de bemanning de AED van het hoofdkantoor meegenomen. Op het moment dat opstapper Bauke Bakker, van beroep ambulancechauffeur en zijn collega overstappen op de tanker krijgen ze te horen dat het slachtoffer in elkaar in gezakt. Direct zijn nog twee opstappers naar boven gegaan met medeneming van de AED en zuurstof. De reanimatie is succesvol maar Bakker vraagt wel met spoed om een helikopter met een arts. Een half uur later worden Bakker en de patiënt snel opgehesen waarna de helikopter naar het VU-Ziekenhuis in Amsterdam vertrekt. ’s Nachts is het slachtoffer geopereerd en later via het Havenziekenhuis in Rotterdam terug gekeerd naar de Oekraïne waar hij oorspronkelijk vandaan komt. Voor die tijd kon hij al weer lopen en hij heeft geen neurologische uitval overgehouden aan zijn hartstilstand. Van den Brandhof benadrukte dat alle inspanningen tot gevolg hebben dat een vrouw en haar kinderen in de Oekraïne nog steeds een echtgenoot en vader hebben.

En de rest op www.incidentnet.nl


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Zaterdag 03 juli 2010 is de doop van de nieuwe reddingsboot van KNRMstation Elburg. De nieuwe NW klasse boot komt in plaats van de Orca.  De naam van de nieuwe boot is: Evert Floor

De nieuwe KNRM boot is 8,75 meter lang; 3,30 meter breed; diepgang 0,60 meter; motor: Volvo D6  435 pk  dmv jetaandrijving; snelheid: 35 knopen.

Zo gauw er foto's zijn worden ze geplaatst.

Voor Tas-226:  Op de open dag van de KNRM was de nieuwe surveillanceboot van de politie nog niet overgedragen. :'( Hij stond wel vlakbij bij de leverancier op  het terrein. De politiesurveillanceboot kan een hogere snelheid bereiken dan 35 knopen :D


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Onder kunnen ze de redders niet aanpakken ;D O0


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Dan ga ik ook even kijken bij die nieuwe boot van de KNRM! Kan ik ook wel foto plaatsen hier!

De boot van de politie is inmiddels overgedragen, ik weet niet of je dit al mee gekregen had?
voor foto's en film kijken dan op: http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/2890/politie-neemt-nieuwe-boot-in-ontvangst

Foto's zijn van TAS en van mij en film is van TAS

We mochten zelfs even een rondje mee @ politieboot, was heel interessant!



Zaterdag 03 juli 2010 is de doop van de nieuwe reddingsboot van KNRMstation Elburg. De nieuwe NW klasse boot komt in plaats van de Orca.  De naam van de nieuwe boot is: Evert Floor

De nieuwe KNRM boot is 8,75 meter lang; 3,30 meter breed; diepgang 0,60 meter; motor: Volvo D6  435 pk  dmv jetaandrijving; snelheid: 35 knopen.

Zo gauw er foto's zijn worden ze geplaatst.

Voor Tas-226:  Op de open dag van de KNRM was de nieuwe surveillanceboot van de politie nog niet overgedragen. :'( Hij stond wel vlakbij bij de leverancier op  het terrein. De politiesurveillanceboot kan een hogere snelheid bereiken dan 35 knopen :D
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar