Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)

Auteur Topic: Algemeen nieuws: Reddingsbrigade, KNRM en/of Kustwacht (geen incidenten)  (gelezen 296158 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #340 Gepost op: 28 november 2016, 09:28:09
Citaat van: T4tinus link=msg=1463356 date=1480285810
Nu we het toch over slepen hebben. ;)

De Nederlandse ingenieur Auke Piek is bezig met een project om zoet water vanuit de Suriname-rivier naar de Caribische Eilanden te slepen met een boot. Als proef gebruikt hij een grote plastic zak ter grote van een olympisch zwembad (2500 kub). De eilanden hebben steeds meer last van droogte. Als de proef slaagt wil hij nog grotere zakken laten maken, van 40.000 kub.

Mijnbouwingenieur Auke Piek is onder andere directeur geweest bij Haskoning en goed ingevoerd in diplomatieke kringen.

http://www.amazoneresources.org

Het plan lijkt mij erg goed, ben wel benieuwd hoe versleepbaar zo'n waterzak is en hoe dat gaat bij slechtere weersomstandigheden!
http://dagbladdewest.com/2016/11/22/waterexport-bron-van-inkomsten-voor-suriname/
http://gcaptain.com/towing-giant-bags-water-fight-drought/
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #341 Gepost op: 28 november 2016, 10:06:56
Een bewezen transport methode met grote rubber zakken, ook wel gebruikt voor de aanvoer van brandstoffen etc.
N.B. In het verleden gingen de nieuwbouwtankers Shell met water vanuit o.a. Nederland naar Curacoa.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #343 Gepost op: 2 december 2016, 17:42:20
Citaat van: Thor link=msg=1464236 date=1480671676
Nieuwe afbakening examen Klein Vaarbewijs
https://webmail.versatel.nl/?_task=mail&_mbox=INBOX&_uid=4625&_action=show
Link werkt bij mij niet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #344 Gepost op: 2 december 2016, 19:00:03
Citaat van: Rob van Munster link=msg=1464325 date=1480696940
Link werkt bij mij niet.

Probeer dan even :
Vaarwijzer Nieuwsbrief - Beter voorbereid het water op - Vaarwinkel.nl
www.vaarwinkel.nl/shop/newsletter.asp
Nieuwsbrief. Wekelijks versturen wij onze gratis Vaarwijzer Nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief leest u relevant nieuws over de watersport en scheepvaart. Nieuws....

succes.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #345 Gepost op: 3 december 2016, 16:09:00
Citaat van: Thor link=msg=1464339 date=1480701603
Probeer dan even :
Vaarwijzer Nieuwsbrief - Beter voorbereid het water op - Vaarwinkel.nl
www.vaarwinkel.nl/shop/newsletter.asp
Nieuwsbrief. Wekelijks versturen wij onze gratis Vaarwijzer Nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief leest u relevant nieuws over de watersport en scheepvaart. Nieuws....

succes.
Met dank.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #346 Gepost op: 5 december 2016, 09:36:56
Citaat van: Thor link=msg=1464339 date=1480701603
Probeer dan even :
Vaarwijzer Nieuwsbrief - Beter voorbereid het water op - Vaarwinkel.nl
www.vaarwinkel.nl/shop/newsletter.asp
Nieuwsbrief. Wekelijks versturen wij onze gratis Vaarwijzer Nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief leest u relevant nieuws over de watersport en scheepvaart. Nieuws....

succes.

Werken bij mij helaas beide niet, moet me dan inschrijven voor een nieuwsbrief van vaarwinkel?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #347 Gepost op: 5 december 2016, 16:10:27
Citaat van: Markvniel link=msg=1464827 date=1480927016
Werken bij mij helaas beide niet, moet me dan inschrijven voor een nieuwsbrief van vaarwinkel?

Hier staan alle nieuwsbriefberichten van Vaarwinkel/Vaarwijzer in een blog: http://www.vaarwijzer.info/

Ik ben geabonneerd op die nieuwsbrief, ik kan het je aanbevelen Mark!!
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #348 Gepost op: 5 december 2016, 16:11:47
Directeur Reddingsbrigade draagt na 9 jaar roer over
bron: Reddingsbrigade Nederland - https://www.reddingsbrigade.nl/nieuws/directeur-reddingsbrigade-draagt-na-9-jaar-roer-over.html
05 december 2016

Directeur Raymond van Mourik van Reddingsbrigade Nederland gaat de organisatie na bijna 9 jaar verlaten. Hij draagt deze week zijn taken over aan Luc Dietz, die al enige tijd als programmadirecteur werkzaam is bij de Reddingsbrigade. Luc Dietz heeft een lange historie binnen de Reddingsbrigade. Hij zal de komst van een nieuwe directeur voorbereiden en ondertussen de transitie naar een nieuw managementmodel in de organisatie begeleiden.

Van Mourik kreeg in 2008 de leiding over Reddingsbrigade Nederland, voluit de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen (KNBRD). Bij de organisatie zijn 166 reddingsbrigades en 23.000 leden in heel Nederland aangesloten. Jaarlijks verricht de organisatie zo’n 9.000 hulpverleningen, waarbij ruim 300 mensen uit een levensbedreigende situatie worden gered. In de afgelopen jaren is de Reddingsbrigade sterk geprofessionaliseerd, het materiaal vernieuwd en de hulpverlening en adviesfunctie verbeterd. Daarnaast is de organisatie uitgegroeid tot een van de bekendste en meest gewaardeerde goede doelen van Nederland.

‘Raymond heeft de Reddingsbrigade en het reddingswerk verder op de kaart gezet’, stelt voorzitter Jan Rijpstra. ‘Zowel in de media als op de politiek-bestuurlijke agenda is het reddingswerk en ook de zwemcultuur in Nederland een serieus onderwerp geworden waar veel aandacht voor is. Als boegbeeld van de organisatie heeft hij de boodschap weten over te brengen dat het werk van onze vrijwilligers hard nodig en niet vanzelfsprekend is en dat waterland Nederland gebaat is bij goede reddingsorganisaties zoals de onze.’

Van Mourik kijkt met plezier en genoegen terug op zijn tijd bij de Reddingsbrigade. ‘Mensen die vrijwillig hun leven wagen om dat van een ander te redden én daar ook nog contributie voor betalen. Dat vind ik uniek en daar heb ik steeds enorm veel motivatie uit gehaald. Het was een eer om voor en met zulke mensen te mogen werken.’

Hij kijkt met extra genoegen terug op het Wereldkampioenschap Lifesaving, de topsportvorm van het reddingswerk, dat onlangs in september voor het eerst in Nederland werd gehouden. ‘Een absolute kers op de taart’ voor hem als directeur. Het evenement met zo’n 4.000 sporters uit 40 landen kreeg wereldwijd veel waardering en liet volgens Van Mourik zien dat ‘het redden van mensen ook echt topsport is’.

 Komend jaar bestaat de organisatie 100 jaar en dat is voor van Mourik aanleiding om het roer over te dragen. ‘Het reddingswerk moet fris aan de start staan van de volgende eeuw, met nieuwe uitdagingen op het gebied van waterhulpverlening en dreiging van overstromingen. Dan is het goed om daar na 9 jaar tijdig ruimte voor te maken.’

Van Mourik blijft op verzoek van de organisatie nog enige tijd verbonden aan de Reddingsbrigade en zal zich ondertussen oriënteren op de volgende stap in zijn loopbaan.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #349 Gepost op: 6 december 2016, 17:46:23
https://www.youtube.com/watch?v=7gmeqxeCYP8
KNRM Harlingen neemt nieuwe reddingsboot Chios in gebruik
GPTV
Gepubliceerd op 6 dec. 2016
Citaat
De nieuwe reddingboot Chios van de KNRM is aangekomen in Harlingen. De boot van het type Atlantic werd aangekocht bij de Britse zusterorganisatie van de KNRM, de RNLI. Het type reddingboot zoals de Chios is een beproefd model waarvan de KNRM al eerder 24 reddingboten in de vaart nam.
Samen sterk in de hulpverlening!