AIVD weigert korpschef Zeeland verklaring van geen bezwaar - 01-08-2008

Auteur Topic: AIVD weigert korpschef Zeeland verklaring van geen bezwaar - 01-08-2008  (gelezen 12334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:12:06
Dus als iemand in een onbevredigende relatie zit en hij wordt verliefd op iemand anders kan hij jaren later plotseling zijn werk niet meer uitoefenen.....geldt dit alleen voor korpschefs of ook voor de trut achter de kassa van de Albert Heijn? Hier is volgens mij sprake van een uit zijn verband gerukte daad die als kapstok wordt misbruikt om iemand kapot te maken

Alles kan. Kan ook dat hij kleine jongetjes prefereert. Of de hond van de buren, of z'n dochter.  :-X
Als je dan een hoge positie bekleedt, kom je niet echt geloofwaardig over. Zeker als je een voorbeeldfunctie hebt!
Maar nogmaals, we weten het naadje van de kous niet en dat zal wel geheim blijven.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:46:28
Alles kan. Kan ook dat hij kleine jongetjes prefereert. Of de hond van de buren, of z'n dochter.  :-X
Als je dan een hoge positie bekleedt, kom je niet echt geloofwaardig over. Zeker als je een voorbeeldfunctie hebt!
Maar nogmaals, we weten het naadje van de kous niet en dat zal wel geheim blijven.


Jij haalt zaken aan welke in de Nederlandse wet verboden zijn en strafbaar zijn gesteld(sex met minderjarigen en eigen kinderen of dieren)......vreemdgaan (hoe verdorven dat ook is) is niet strafbaar.
Je zit hier met een situatie van een persoon die zwaar gestraft wordt voor iets dat niet eens in de Wet strafbaar is gesteld en dat géén enkele invloed heeft op zijn functioneren.
En als je die bovenstaande lange epistels zou lezen, haal je daaruit precies zijn verklaringen hierover. Als zelfs de korpsbeheerder (burgemeester) hem onvoorwaardelijk blijft steunen, geeft dat dus aan dat hier teveel op alle slakken zout wordt gelegd.

Heb jij zelf niet in het verleden eens een domme streek uitgehaald waar je misschien spijt van hebt nu, en dan moet je jaren later hiervoor rekenschap afleggen......lijkt de middeleeuwen wel: verzuipen die heks ook al is er geen bewijs.

Ben ik nou de enige hier wiens rechtvaardigheidsgevoel hiervan gaat steigeren????


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:52:21
Ik kan me gedeeltelijk vinden in je mening. Maar de AIVD heeft blijkbaar een keer niet stilgezeten en hebben iets gevonden wat deze meneer chantabel maakt. En dat zal echt niet zomaar een slippertje zijn geweest, want dat is doorgaans geen belemmering werkzaamheden bij de overheid te verrichten. Bij ons komen ook gescreende lui binnen, ik ben zelf ook gescreend door MIVD. En je moet toch echt wel wat op je kerfstok hebben, wil men een negatief advies geven.
En dat die burgermeester hem blijft steunen..kent hij de bevindingen van de AIVD? Heeft hij het rapport mogen inzien?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:00:45
Ik kan me gedeeltelijk vinden in je mening. Maar de AIVD heeft blijkbaar een keer niet stilgezeten en hebben iets gevonden wat deze meneer chantabel maakt. En dat zal echt niet zomaar een slippertje zijn geweest, want dat is doorgaans geen belemmering werkzaamheden bij de overheid te verrichten. Bij ons komen ook gescreende lui binnen, ik ben zelf ook gescreend door MIVD. En je moet toch echt wel wat op je kerfstok hebben, wil men een negatief advies geven.
En dat die burgermeester hem blijft steunen..kent hij de bevindingen van de AIVD? Heeft hij het rapport mogen inzien?

Je wilt mij dus wijsmaken dat deze man zijn hele loopbaan bij de politie niet gescreend is geworden, hoe zit het dan met het antecedentenonderzoek bij je sollicitatie........en dan de maatregel om hem te ontslaan hierom, geef hem dan een andere leidinggevende functie binnen de politie als hij geen korpschef mag zijn.....laat zo'n kerel toch niet voor de nederlandse politieorganisatie verloren gaan om zo'n futiliteit


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:07:53
Je wilt mij dus wijsmaken dat deze man zijn hele loopbaan bij de politie niet gescreend is geworden, hoe zit het dan met het antecedentenonderzoek bij je sollicitatie........en dan de maatregel om hem te ontslaan hierom, geef hem dan een andere leidinggevende functie binnen de politie als hij geen korpschef mag zijn.....laat zo'n kerel toch niet voor de nederlandse politieorganisatie verloren gaan om zo'n futiliteit

Ik maak je niets wijs. Ik ken de bevindingen van de AIVD niet, alleen de rechter en de AIVD zelf.
Mocht het verhaaltje zo in elkaar steken als jij zegt/ denkt, dan ben ik het roerend met je eens en moeten ze die man gewoon met rust laten!  O0
Waarom heeft de OR haar vertrouwen opgezegd? Verder zie ik ook termen als machtsmisbruik, intimidatie... Daarom ben ik gewoon voorzichtig met te snel oordelen. Voor zover oordelen mogelijk is als buitenstaander.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:12:15
Je wilt mij dus wijsmaken dat deze man zijn hele loopbaan bij de politie niet gescreend is geworden, hoe zit het dan met het antecedentenonderzoek bij je sollicitatie........en dan de maatregel om hem te ontslaan hierom, geef hem dan een andere leidinggevende functie binnen de politie als hij geen korpschef mag zijn.....laat zo'n kerel toch niet voor de nederlandse politieorganisatie verloren gaan om zo'n futiliteit

Misschien moet je je eens verdiepen in het type onderzoek wat er nu gedaan is...  ;) Het ging nu om een A onderzoek. Waarschijnlijk is dit de eerste keer dat deze persoon zo'n type onderzoek gehad heeft...  ;)

Als je buiten echtelijke affaires hebt die je verborgen houd voor je echtgenoot / kinderen / familie / (werkgever /) enz ben je gewoon chantabel. Daarnaast is alleen de buitenechtelijke affaire naar buiten gekomen, het is niet bekend gemaakt wat er in de rest van het rapport staat....

We spreken hier wel over mensen die toegang hebben tot de meest geheime stukken van ons land. Als die uitlekken kunnen criminelen / terroristen daar grote voordelen bij hebben...  ;) :-X
Misschien kunnen de politie agenten op dit forum daar antwoord op geven maar volgens mij heb je al een groot probleem als je als gewone agent voor 'iemand' een kenteken na trekt...  ;)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #16 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:17:26
Misschien moet je je eens verdiepen in het type onderzoek wat er nu gedaan is...  ;) Het ging nu om een A onderzoek. Waarschijnlijk is dit de eerste keer dat deze persoon zo'n type onderzoek gehad heeft...  ;)

Als je buiten echtelijke affaires hebt die je verborgen houd voor je echtgenoot / kinderen / familie / (werkgever /) enz ben je gewoon chantabel. Daarnaast is alleen de buitenechtelijke affaire naar buiten gekomen, het is niet bekend gemaakt wat er in de rest van het rapport staat....

We spreken hier wel over mensen die toegang hebben tot de meest geheime stukken van ons land. Als die uitlekken kunnen criminelen / terroristen daar grote voordelen bij hebben...  ;) :-X
Misschien kunnen de politie agenten op dit forum daar antwoord op geven maar volgens mij heb je al een groot probleem als je als gewone agent voor 'iemand' een kenteken na trekt...  ;)


Ik kan niet geloven dat je het tot koprschef kunt schoppen zonder dat dit ooit eens ergens bekend is geweest/uit is gekomen, daarvoor wordt er in iedere organisatie teveel over iedereen geluld.
Deze discussie is aan het verzanden net zo als die over de dronken brandweerchauffeur, ik hoop van harte dat er een rechter hier eens serieus naar kijkt


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2008, 11:22:00
Hoe bekender je wordt, hoe meer men over je gaat uitpluizen / vinden(?). Kijk naar politieke figuren. Zelfs zeer recent nog..
En die figuren staan nog hoger in aanzien als een korpschef.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2008, 22:09:32
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1684297/__Vissers_interim-korpschef_Zeeland__.html

wo 13 aug 2008, 21:56
Vissers interim-korpschef Zeeland

AMSTERDAM -  Commissaris Hans Vissers, de plaatsvervangend korpschef in de regio Rotterdam-Rijnmond, is voorgedragen als interim-korpschef in Zeeland. Hij volgt Fup Gousdswaard op, die niet door een keuring van de veiligheidsdienst AIVD kwam.

Vissers heeft woensdag de eerste oriënterende gesprekken gevoerd met onder anderen de korpsbeheerder, de hoofdofficier van justitie en leden van de ondernemingsraad, meldt omroep Zeeland.

De definitieve aanstelling van de interim-korpschef wordt binnen een paar weken verwacht.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2008, 17:47:41
Zeeuwse politie zegt vertrouwen op in korpsbeheerder
Uitgegeven: 24 augustus 2008 17:02
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2008 17:27

MIDDELBURG - De ondernemingsraad van de politie in Zeeland heeft het vertrouwen in korpsbeheerder Koos Schouwenaar opgezegd. Dat heeft de ondernemingsraad zondag bevestigd. Schouwenaar is burgemeester van Middelburg.
 
Een paar weken geleden al werd het vertrouwen in de korpsleiding opgezegd. De raad heeft er geen vertrouwen in dat Schouwenaar onbevooroordeeld in dat conflict kan bemiddelen.

De vertrouwensbreuk is per brief kenbaar gemaakt aan het regionaal college, waarin alle Zeeuwse burgemeesters zitten, en aan minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken.  

De OR wil verder geen mededelingen over de zaak doen. De politievakbonden ACP en NPB steunen de actie.


www.nu.nl