Afwijkende ambulance?

Auteur Topic: Afwijkende ambulance?  (gelezen 22474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2023, 15:16:11
Ach, 112spotter93 doet allerlei beweringen maar geeft niet thuis als er vragen komen. Hij zal zelf wel bij het clubje horen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2023, 20:53:26
goedenavond allemaal,  ;D

ik heb zojuist ook deze Bus een paar keer gezien, deze Bus rijd vaak rond in regio ZHZ omgeving Zwijndrecht.
hoe ik dit weet ik woon zelf in Zwijndrecht. En zie deze bus vaak langskomen bij de Lidl op de Karel Doormanlaan.

ik weet ook niet of deze persoon/personen die ermee rond rijden, een bewijs ervoor hebben om hier mee rond te rijden aangezien hij geel is en idd op een afwijkende ambulance lijkt met battenburg striping. En mogelijk een dual colour balk met blauw/amber heeft. ik heb het ook gevraagd aan de politie daar wat zij ervan vinden, die vinden het zelf best vreemd en raar en houden een oogje uit het zeil.  :-\
verder zag ik op de bus staan dat er (Medisch Team - Evenementenhulpverlening) staat, van een bedrijf genaamd (Event Emergency Response Team) op dat gevestigd na onderzoek de medische hulpverlening brengt op kermissen/festivals. en naar verder onderzoek gevestigd zit in Hendrik-Ido-Ambacht.

wat mij wel zorgen maakt is dat deze auto bij diverse meldingen vaak! staat en daar denkt de medische zorg aan de persoon op dat moment te leveren... terwijl er een persoon uitkomt die niet eens gekleed is als evenementen hulpverlener o.a medische dienst. (en ik op dat moment me meer zorgen maakt of die persoon wel medisch opgeleid is!!)  ???

in ieder geval vraag ik me ook zeker af welke grond & richtlijn het is, na tekst hierboven  ???

in ieder geval wil ik iedereen een fijne avond wensen!  098uo

Keek net even op hun website, lijkt zo uit 1998 te komen.


ketlof

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2023, 21:53:27
Ik heb deze bus (Peugeot VDX-38-V) ook meerdere keren gezien  maar nooit met Blauwe signalering. Marc Schippers heeft een EHBO bedrijfje en werkt als HAP chauffeur. Wat ik weet is dat de bus vaak bij het Franciscus Vlietland staat en dat de persoon die ermee rijdt als huisartschauffeur werkt daar. 1+1 = 2. Ik geloof nooit dat de Batenburg striping icm de tekst medisch team is toegestaan volgens de nieuwe veldnorm en al helemaal niet icm blauwe signalering. verder is er een filmpje waarin deze beste jongen met een Fabia met blauw zwaailicht aan komt rijden bij het tragische ongeval met de vrachtauto in Nieuw Beijerland van vorig jaar augustus. Alleen om er vervolgens een beetje ramptoerist uit te hangen. Dan ben je enig uniform, zelfs dat van HAP chauffeur of EHBO-er niet waard.

op seconde 5 is hij te zien.

Ondanks de nieuwe veldnorm van de EHBO blijven dit soort cowboys dus gewoon bestaan. Als politie meeleest, please laat dit stoppen!