Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus

Auteur Topic: Influenza / Griep / H3N2 virus / Mexicaanse Griep / H1N1 virus  (gelezen 224858 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #100 Gepost op: 29 april 2009, 12:54:30
http://www.nu.nl/algemeen/1956611/eerste-varkensgriepdode-buiten-mexico-in-vs.html

Eerste varkensgriepdode buiten Mexico in VS
Uitgegeven: 29 april 2009 12:39
Laatst gewijzigd: 29 april 2009 12:45

WASHINGTON - In de Verenigde Staten is een bijna twee jaar oud kind overleden aan de gevolgen van varkensgriep.
 
Dat meldde een Amerikaanse overheidsfunctionaris woensdag. Het is het eerste sterfgeval door deze ziekte buiten Mexico.

Woensdag werden al drie gevallen van varkensgriep bevestigd in Duitsland. Ook een 28-jarige vrouw uit Oostenrijk lijdt "zeer waarschijnlijk" aan varkensgriep.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #101 Gepost op: 29 april 2009, 13:15:14
Als we Koninginnenach en de daaropvolgende dag met tal van festiviteiten nog maar doorgaat.. Er hoeft tussen die duizenden feestgangers maar 1 persoon te lopen met dat griepje.  ::)
Ik denk dat ik mijn veldmasker maar uit de kast ga halen, ik draai morgen een 10-18 met de ambu in de binnenstad.... ;D ;D ;D. heb trouwens tot nu nog niets gehoord van mijn baas, dus maak ik me nog nergens druk om ;) O0
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #102 Gepost op: 29 april 2009, 13:32:04
Ik denk dat ik mijn veldmasker maar uit de kast ga halen, ik draai morgen een 10-18 met de ambu in de binnenstad.... ;D ;D ;D. heb trouwens tot nu nog niets gehoord van mijn baas, dus maak ik me nog nergens druk om ;) O0

De kans dat je een optater oploopt ergens in de binnenstad is nog steeds vele malen groter dan het oplopen van een varkensblafje.
 ;D

Ennuh, dat masker, dat heb je niet ingeleverd? Voor gevallen als deze he.... ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #103 Gepost op: 29 april 2009, 13:40:15
Mexico: minder varkensgriepdoden
woensdag 29 april 2009 | 05:29 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 april 2009 | 08:53

MEXICO-STAD (ANP) - In Mexico zijn zeven mensen zeker overleden aan de varkensgriep. Dat heeft de Mexicaanse minister van Gezondheid José Angel Córdova dinsdagavond (plaatselijke tijd) gezegd. Eerder gingen de autoriteiten in Mexico nog uit van twintig bevestigde doden.

Behalve de zeven bevestigde varkensgriepslachtoffers wordt bij 152 sterfgevallen rekening gehouden met varkensgriep als doodsoorzaak. Het vermoedelijke aantal besmettingen in Mexico staat volgens de minister op bijna 2500.

bron: http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbuitenland/varkensgriep/4892490/Mexico-minder-varkensgriepdoden.ece

Zolang ze niet met 100 per dag te gelijk dood vallen, ga ik morgen op Koninginnedag..... *checked agenda*

(shit)

vrolijk me nest in na nachtdienst te hebben gedraaid! O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #104 Gepost op: 29 april 2009, 14:11:13
Vrolijk me nest in na de konninginnenach ... ik weet er alles van.
Maar ja ... dan zijn we weer een nachie verder.
Kijken of we het dit jaar weer rustig houden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #105 Gepost op: 29 april 2009, 16:39:03
op de plaatste lijke radio van bergrijk werd er vanmiuddag geroepen dat daar ook iemand is met het varkensgriep viris.
kan alleen op internet niets vinden
flappus  niet elke verandering is een verbetering




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #107 Gepost op: 29 april 2009, 17:44:23
op de plaatste lijke radio van bergrijk werd er vanmiuddag geroepen dat daar ook iemand is met het varkensgriep viris.
kan alleen op internet niets vinden

Idd nog niets van bekend...


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #108 Gepost op: 29 april 2009, 22:30:46
WHO verhoogt alarmfase naar 5

GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft woensdagavond de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Er is nu sprake van alarmfase 5, de laatste fase voordat gesproken kan worden over een pandemie. Dat maakte de voorzitter van de WHO bekend.

Het verhogen van de alarmfase is vooral een signaal aan overheden en de farmaceutische industrie. Volgens de WHO moeten alle landen ter wereld zich klaarmaken voor de uitbraak van een pandemie.

Nederland

Alarmfase 5 voor de Mexicaanse griep geldt ook voor Nederland, al gebeurt er voorlopig in ons land nog niets. Dat meldde een woordvoerder van het RIVM woensdag. Bij alarmfase 5 mogen de autoriteiten onder andere beginnen met het verspreiden van medicijnen naar bijvoorbeeld apothekers. Omdat in Nederland nog geen besmettingsgevallen zijn, komen de autoriteiten vooralsnog niet in actie. Nederland is wel klaar voor een eventuele pandemie of uitbraak van de Mexicaanse griep.

© ANP


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #109 Gepost op: 29 april 2009, 22:34:34
RIVM hanteert term Mexicaanse griep


BILTHOVEN -  Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) hanteert vanaf woensdag de term Mexicaanse griep in plaats van varkensgriep. Dat heeft een woordvoerder laten weten.

De verandering is ingegeven door een beslissing van het zogeheten Outbreak Management Team, een groep van deskundigen die woensdag over de griep vergaderde. Het RIVM is lid van deze adviesgroep.

De term Mexicaanse griep past volgens de zegsman beter in het rijtje namen van eerdere griepsoorten als Hong Kong griep en Spaanse griep.

Varkensgriep was al geen adequate term, omdat het gaat om een menselijk griepvirus, dat bestaat uit een mengsel van het 'gewone' griepvirus, het vogelgriepvirus en het varkensgriepvirus.
 http://www.telegraaf.nl/binnenland/3815413/__RIVM__term_is_Mexicaanse_griep__.html?cid=rss

Hoera hoera, de valse beschuldiging aan het adres van de varkens is ingetrokken. Vanaf heden is het Mexicaanse griep!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter