Waakzaam & Dienstbaar slogan

Auteur Topic: Waakzaam & Dienstbaar slogan  (gelezen 17862 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2008, 17:57:36
In principe heeft ieder voertuig een 'vaste taak en bemanning'. De noodhulpvoertuigen worden sowieso nauwelijks voor andere taken gebruikt, behalve de met ANPR of PAGIS uitgeruste voertuigen. Deze behouden echter altijd het roepnummer wat op de bus staat. De bemanning dient zich dan ook 'op' het voertuig aan te melden, dwz gebruik te maken van het roepnummer van het voertuig. In principe is dit ook het geval bij de voertuigen van de wijkteams, RVO e.d. Hier wordt echter om praktische redenen nog wel eens vanaf geweken.



Dus het maakt niet uit of er een student of een hoofdagent mee rijd? Dat verschil word dan (telefonisch) doorgegeven aan de meldkamer oid?

Of is het zo dat er op de porto's andere roepnummers gebruikt worden dan met de mobi's?

Wijkagent 12.01 rijd in de 21.01 bijvoorbeeld?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2008, 18:44:20
Wij ons staan er inderdaad geen roepnummers op omdat die wisselen. ALVS hebben wij niet, bij ons heet het UVI (waar het voor staat weet ik niet) en het is een onhandig (maar wel betrouwbaar) systeem waarbij de voertuigen op CityGIS te zien zijn.

Anyhoe, ik zal even het << waakzaam en dienstbaar >> logo op http://www.brandsoftheworld.com/ zetten, dan kan men 'm daar als Vector vanaf halen :)

http://www.brandsoftheworld.com/download/brand/200509.html


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2008, 19:01:52
Wij ons staan er inderdaad geen roepnummers op omdat die wisselen. ALVS hebben wij niet, bij ons heet het UVI (waar het voor staat weet ik niet) en het is een onhandig (maar wel betrouwbaar) systeem waarbij de voertuigen op CityGIS te zien zijn.

Anyhoe, ik zal even het << waakzaam en dienstbaar >> logo op http://www.brandsoftheworld.com/ zetten, dan kan men 'm daar als Vector vanaf halen :)

http://www.brandsoftheworld.com/download/brand/200509.html

Volgens mij staat ie er nog niet..... ik zal hem anders even uitprinten en op mijn motor plakken, is Ger@rd ook weer tevreden ;D
'Toevallig' vandaag naast een Golfje gestaan uit Amsterdam-Amstelland en ook daar zat de slogan al op (achterportier, onder het raam). Overigens zag ik het ook staan op de naamplaatjes.....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2008, 20:24:15
Dus het maakt niet uit of er een student of een hoofdagent mee rijd? Dat verschil word dan (telefonisch) doorgegeven aan de meldkamer oid?

Of is het zo dat er op de porto's andere roepnummers gebruikt worden dan met de mobi's?

Wijkagent 12.01 rijd in de 21.01 bijvoorbeeld?

Nee, het maakt niet uit of een student of iemand met een andere rang van het voertuig gebruikt maakt. Voertuig 01.01 wordt dan ook 2 porto's op 01.01

Voor de wijkagenten wijkt dat soms af om praktische redenen, al is het in beginsel de bedoeling dat zij zich aanmelden 'op' een voertuig. Het gebeurt dus wel eens dat wijkagent met roepnummer 23.12 in voertuig 2.12 rijdt maar zich daar niet op aanmeldt.
Studenten hebben bij ons eigen roepnummers tenzij zij noodhulpdiensten meedraaien. Dan dienen zij zich dus op het voertuig aan te melden.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2008, 20:39:47
Op de Noodhulp voertuigen in Zaanstreek-Waterland staat geen roepnummer, en ook het nieuwe waakzaam-dienstbaar logo nog niet gezien op de nieuwe touran.
Bij ons staat er op de Noodhulpvoertuigen wel het wijkteam waar de auto van is, mag dat ook?  ;D

Zie hier als voorbeeld:


Grt. Jeroen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2008, 20:45:53
Nee, het maakt niet uit of een student of iemand met een andere rang van het voertuig gebruikt maakt. Voertuig 01.01 wordt dan ook 2 porto's op 01.01

Voor de wijkagenten wijkt dat soms af om praktische redenen, al is het in beginsel de bedoeling dat zij zich aanmelden 'op' een voertuig. Het gebeurt dus wel eens dat wijkagent met roepnummer 23.12 in voertuig 2.12 rijdt maar zich daar niet op aanmeldt.
Studenten hebben bij ons eigen roepnummers tenzij zij noodhulpdiensten meedraaien. Dan dienen zij zich dus op het voertuig aan te melden.

Duidelijk! ;)

Dat over die naamplaatjes, daar zijn ook nog alle korpsen eenduidig over  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2008, 13:32:32
Nieuw korpsbrevet politie Nederland

24 september 2008 - 12:35 - RTV NH

AMSTERDAM Alle agenten in Nederland dragen vanaf 11 oktober een nieuw zogeheten korpsbrevet, een politieembleem met de woorden waakzaam en dienstbaar.
Dit motto werd al langere tijd door de politie Amsterdam-Amstelland naar buiten gedragen. "De basis voor ons werk", aldus korpschef Bernard Welten.
De tekst waakzaam en dienstbaar komt uit de koker van het hoofdstedelijke korps. Op naambordjes van agenten stond het motto al twee jaar;later verscheen het op drukwerk, vlaggen en dienstauto's.
Samen sterk in de hulpverlening!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2008, 21:36:56
Alle agenten in Nederland dragen vanaf 11 oktober een nieuw zogeheten korpsbrevet, een politieembleem met de woorden waakzaam en dienstbaar.

Ohjah? Dan mogen ze wel opschieten met de levering ervan.  >:D


Glenn2

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2008, 15:53:17
Ter info: de eerste auto's van Zaanstreek Waterland rijden inmiddels met Waakzaam & Dienstbaar.


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 november 2008, 19:53:02
De rest van Nederland ook. (uitzonderingen daar gelaten)