Hoofdstukindeling EH boek van het Nederlandse Rode Kruis

Auteur Topic: Hoofdstukindeling EH boek van het Nederlandse Rode Kruis  (gelezen 14007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:28:26
Waar op de roderkuis site kan ik wat info vinden over dit boek?
En is het de bedoeling dat in de toekomst alle afdelingen hieruit gaan werken ofniet?

Met vriendelijke groet,
B.A.

Via intranet.rodekruis.nl, dan 'activiteiten nationaal'en vervolgens '1ste hulp' in het menu links op je scherm.

Hoe de afdelingen hier mee gaan werken is op lager niveau nog niet bekend volgens mij, het LB is wat ik begreep druk bezig met alles op te zetten. Hopelijk nemen ze er goed de tijd voor en komend ze met een product dat staat als een huis  (en dan geen huis in Gouda, want die verzakken na een aantal jaren  :P)  ;)

gr. Michel


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2008, 10:34:13
En laten we dan ook niet vergeten dat zelfs het beste huis onderhoud nodig heeft en af en toe een verbouwing, zoals een extra kinderkamer (lees: als de eisen veranderen).
CN NRK


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2008, 13:10:24
hm ik moet het eerst nog even zien ziet er erg mooi uit, als het maar geen kaartenhuisje is


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #23 Gepost op: 6 augustus 2008, 13:47:51
Is het niet makkelijker om beide organisaties NRK en het OK les gaan geven uit 1 boek.(lees uniformitijd)
dan zijn we gelijk af vandat de 1 zich beter vind dan de andere
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #24 Gepost op: 6 augustus 2008, 13:58:45
Is het niet makkelijker om beide organisaties NRK en het OK les gaan geven uit 1 boek.(lees uniformitijd)
dan zijn we gelijk af vandat de 1 zich beter vind dan de andere

Het NRK en het OK zojn kleine spelers op de europees nivo, dus is het niet handig om een eilandje te vormen in europa.
en ik zie in de diverse EH boeken steeds meer overeenkomsten in doelstellingen en aanpak.
er is een tijd geweest dat het OK mee deed bij de ontwikkeling van het NRK boek, maar om mij onbekende reden is dat gestopt.
Formeel omdat het OK geen deel uit maakt van van het IRK.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2008, 14:02:58
Het NRK en het OK zojn kleine spelers op de europees nivo, dus is het niet handig om een eilandje te vormen in europa.

Het NRK is geen 'kleine speler'; zij willen weer hét kennisinstituut op het gebied van Eerste hulp worden in NL. De basis van lesstof die wordt uitgegeven is ooit opgesteld door het Belgische RK en is Europees goedgekeurd en gaat volgens mij ook bij de Rode Kruizen inde verschillende lidstaten worden gebruikt. Dus in dit opzicht is het NRK geen kleine speler maar onderdeel van Europa's (misschien wel) grootste speler  :)

but correct me if I'm wrong ;-)

gr. Michel


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2008, 20:36:26
Ik zal uit gaan kijken naar dit boek. Het is alleen jammer dat ik nog lang uit het oranje kruis geleerd zal krijgen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #27 Gepost op: 6 augustus 2008, 23:01:09
Ik heb het boek vandaag binnengekregen, zal het morgen eens uitgebreid bekijken en mijn bevindingen hier delen.

Wat ik wel al weet, is dat de vaardigheid voor de mayo tube, niet beschreven wordt, er wordt alleen uitgelegd dat deze door proffesionele hulpverleners kan worden gebruikt.

De bloeddruk meting wordt wel in stappen uiteengezet, met op het einde de zin dat de hulpverlener hem mag meten in opdracht van een arts of verpleegkundige en er zelf geen conclusies aan mag verbinden.
voor meer info moeten jullie nog even gedult hebben.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 7 augustus 2008, 00:30:25
Het NRK is geen 'kleine speler'; zij willen weer hét kennisinstituut op het gebied van Eerste hulp worden in NL. De basis van lesstof die wordt uitgegeven is ooit opgesteld door het Belgische RK en is Europees goedgekeurd en gaat volgens mij ook bij de Rode Kruizen inde verschillende lidstaten worden gebruikt. Dus in dit opzicht is het NRK geen kleine speler maar onderdeel van Europa's (misschien wel) grootste speler  :)

but correct me if I'm wrong ;-)

gr. Michel

Ik verbeter je niet, omdat je gelijk hebt.

"Het NRK en het OK zojn kleine spelers op de europees nivo, dus is het niet handig om een eilandje te vormen in europa"
m.a.w. het NRK heeft gekozen voor de europese samenwerkingsverbanden.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2008, 12:13:37

Wat ik wel al weet, is dat de vaardigheid voor de mayo tube, niet beschreven wordt, er wordt alleen uitgelegd dat deze door proffesionele hulpverleners kan worden gebruikt.


Hm, vind ik dat de de hele mayo tube dan ook niet in het boekjebehandeld hoeft te worden, omdat de ehv-er het toch niet mag gebruiken, en de uitleg hiervan ook geen enkele meerwaarde heeft voor hulpverlening door ehv-ers.