burnshield

Auteur Topic: burnshield  (gelezen 8923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #20 Gepost op: 5 december 2003, 23:43:28
Dat ben ik dus niet met je eens Jeroen!
Burnshields hebben zeker een pijnstillend effect! Heb het onlangs nog met een klein kindje meegemaakt dat stopte met panisch krijsen nadat de burnshields aangebracht waren. Ook tijdens het hele Volendam gebeuren heb ik de s.o. die ik vervoerd heb, geen analgetica hoeven toe te dienen. De pijn was volgens heb allen uit te houden. En ik ben echt niet terughoudend met het toedienen van analgetica.

Burnshields gebruik je ten alle tijde nadat je gekoeld hebt met water, het is dus geen vervanging. Je hebt wel gelijk, als je geen water voorhanden hebt is het een alternatief. (onder het motto, "roeien met de riemen die je hebt")

Wat bedoel je precies met : Na 20 minuten koelen is de schade irreversibel.

Ga je nu Burnshields gebruiken dan kan je het beter gelijk in de vuilnisbak gooien.


Zeg je nu, als je al 20 minuten hebt gekoeld met water dat je ze dan niet meer hoeft te gebruiken?  Ben ik dus ook niet met je eens. Heb er uit ervaring te veel goede ervaringen mee gehad.


Ben nieuwsgierig wat je nu precies bedoeld met deze opmerking.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 6 december 2003, 13:34:49
In de eerste fase na een brandwond heeft koelen met water het meest optimale effect. Indien je waterjel of burshield hebt, zou ik na 10 minuten overgaan naar het koelen met Waterjel of Burnshield (in acute fase)..

Als je alleen water uit de Tank autospuit hebt van ongeveer 4 graden zou ik maar heel kort koelen minder dat 5 minuten en daarna direct naar Waterjel of Brunshield.

Van Waterjel is nu ook duits onderzoek bekend dat in de acute fase veel minder pijnstillers nodig zijn dan dat je geen waterjel gebruikt..

Verder heeft Waterjel (meer dan in burnshield) absoluut voordelen dat het direct desinfecterend werkt en de brandwonden erg goed meerdere malen presenteerbaar blijven..

Het onderkoelingsverhaal van Burnshield (en waterjel) is inmiddels naar het fabeltjesland verwezen. Hiervoor  zijn onvoldoende bewijzen gepresenteerd.. In de gevallen in Groningen, kan je duidelijk zeggen dat de ondertempartuur door andere oorzaken in gekomen..

Ik zal van bovenstaande even de bronnen opzoeken en hier weergeven.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #22 Gepost op: 6 december 2003, 22:38:23
Bedankt Peter