ambulance moet meer geluid op de wagen

Auteur Topic: ambulance moet meer geluid op de wagen  (gelezen 4132 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2003, 21:15:05
tegenwoordig zijn de mensen te makkelijk en te lui...
lekker hard de radio aan en de spiegels worden in het algemeen gebruikt om te kijken of je haar wel goed zit of om lippestift op te doen :-\
ik durf bijna wel te wedden dat de helft van de automobilisten de spiegels niet eens goed hebben staan...
maar dat een ambulance achter je stil staat met ogs..
daar letten we niet op....of ze denken..''ze wachten maar even''
Soms denk ik:ik hoop dat ze zelf een keer een ambu nodig hebben...(die na 20 min eens komt..als het imprensipe te laat is...)

ik heb zelf de oplossing die ik bij mijn auto ook gebruik...
het kost haast geen moeite,,,
als ik in de stad rij doe ik mijn raam op een kier en de radio zacht...

m.v.g. gerrie


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 28 november 2003, 23:04:54
De automobilisten moeten de radio maar eens wat minder hard zetten en de spiegels beter afstellen, en er natuurlijk ook geregeld in kijken ;-)

Nog meer geluid helpt niet, zeker niet als men de radio chronisch te luid heeft staan, een maximum aantal decibel geproduceerd door de autoradio is misschien een optie. En een lesje ''hoe te reageren op voertuigen met OGS'' is natuurlijk nooit weg.... , misschien iets voor het rijlesformum??  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2003, 16:34:35
natuurlijk staat het stoer als we nog meer herrie maken, en dus ook zelf meer gehoorbeschadigingen krijgen, maar het probleem ligt hem ook in de combinatie van bestaande middelen. daarbij wordt de acceleratie van de voertuigen steeds beter en moeten mensen ook de tijd hebben om te reageren op onze signalen. met de snellere auto's ben je al bij de mensen voordat ze beseffen dat je eraan komt. daarmee moet je ook rekening houden,