Ambulance kleding

Auteur Topic: Ambulance kleding  (gelezen 21095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LC

  • Gast
Gepost op: 11 augustus 2008, 14:54:20
In hoeverre is ambulance kleding beschermd. je mag als je geen politie agent bent niet met een politie pak lopen.
Hoe zit dit met ambulance kleding, mag iedere jan ...... hier gewoon mee lopen.
Dit weekend liep ik op een feestje waar de eerste hulp verzorgt werd door een bedrijfje, deze medewerkers liepen met ambulance kleding, met hun bedrijfsnaam erop.
Dit schept toch verwarring als er ook een ambulance ter plaatse komt.
Ik wist trouwens ook niet dat die kleding ook in die maten verkrijgbaar is.




Joost -VIG-

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2008, 15:30:33
Ambulance kleding kan je gewoon overal kopen(diverse internet winkels). Voor zover ik weet is dit ook niet beschermd. Er zijn al diverse discussies over gevoerd. Zo waren/zijn er ook dieren ambulances die met dezelfde kleur samenstellingen rond lopen. Het effect is inderdaad dat men dingen van jou verwacht die je niet kan waarmaken. Geel-rood waren ook erg populair. Het mooiste vind ik persoonlijk het rode kruis pak omdat dat zich echt afscheid van de rest en prima herkenbaar. Maar over het algemeen zie je bij veel EHBO verenigingen ook keurige geel-blauw of geel groene pakken. Een andere tint groen/blauw dan die van de ambu wel te verstaan ;D.

Maargoed ik heb hier geen omkijken naar want ik loop gewoon netjes in het wit als ik werk, hoog en droog;).


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:48:15
zolang er EHBO/ EHV/ BHV/ of de bedrijfsnaam van de vereniging of het bedrijf op staat, en geen AMBULANCE, ambulance, mmt, MMT, of vergelijkbaars is er volgensmij weinig mis mee..  makkelijkste manier om iemands functie, nivo te bepalen is, is er naar te vragen.. kleine moeite


Joost -VIG-

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2008, 18:53:33
Ja, dat weet jij en dat weet ik. Maar de gemiddelde nederlander ziet dat allemaal uit een iets andere ooghoek. Die zien gewoon iemand staan in die kleuren en die verwachten daar gewoon wat van. Die gaan echt niet kijken of er ambulance, MMT of iets dergelijks opstaat. Ik denk dat het gros van de bevolking nieteens weet wat een MMT inhoud. Op een of andere manier ( heb ik mede in mn werk gemerkt ) worden sommige mensen ook pasiever wanneer er hulpverleners in het geding komen die denken dat je alles ziet en alles ruikt. Die zijn dan niet geneigt al gauw iets aan je te vragen.

Tevens maatschappelijk gezien in het hulpverleningswereldje zal het ook niet echt in dank af worden genomen omdat men toch in de richting denkt van enige wannabee gedrag. Dat heeft dan weer zn gevolgen op de onderlingen waardering en samenwerking.

Alle rede dus dat een ieder gewoon zn eigen huisstijl neemt. Anders kon het SIGMA net zo goed in ambu kleuren namens de GHOR en dat heeft men ook anders gedaan. Waarom is dat denk je ? O0


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:09:55

Alle rede dus dat een ieder gewoon zn eigen huisstijl neemt. Anders kon het SIGMA net zo goed in ambu kleuren namens de GHOR en dat heeft men ook anders gedaan. Waarom is dat denk je ? O0



Daarom zijn er ook weer verschillende soorten SIGMA-kleding  ;D ;D ;D


Joost -VIG-

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:15:58
Tja, dat is ook weer minder handig. En dan zit er nog een landelijke overkoepelende organisatie op ook ! Kan je nagaan  :P


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2008, 21:33:35
tja er zijn niet al te veel geschikte kleurcombinaties welke wou je kiezen dan??. bovendien, ehbo-ers zijn nog net slim genoeg om in te schatten wanneer zij ALS of ambulance nodig hebben, en zullen dit ook inschakelen mag ik van uit gaan.. en of, iedereen nou in geel/groen, of paars/blauw loopt maakt niets uit want ALS hulp komt toch, en is soms ook al aanwezig op het evenement. en zeker in het laatste geval ik zie het probleem niet zo..

als je het hebt over dat publiek het verschil niet ziet,  ze presteren het ook om mij aan te spreken als politieman om aangifte op te laten nemen terwijl ik nog nooit politie in rood/grijse rodekruis pakken heb zien lopen.. ook vee arts heeft men mij al proberen aan te smeren.. gewoon niets van aantrekken dus, een gemiddelde hulpverlener is slim genoeg om teksten op werkpakken en uniformen te lezen ::) ::)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2008, 22:42:19
Tja, dat is ook weer minder handig. En dan zit er nog een landelijke overkoepelende organisatie op ook ! Kan je nagaan  :P
En 25 autonome veiligheidsregios ........


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2010, 19:00:02
Goedendag,

1 Februari begint mijn stage bij de ambulancedienst. Maar aangezien ik een vrij grote maat kleding heb, en het nog niet zeker is of de stageplaats deze maat kan bieden., ben ik dus op zoek naar bedrijven die grotere maten ambulancekleding hebben.

ben op zoek naar kleding vanaf 3 xl en die ik prive kan kopen.
Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen

gr martien


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416