gebiedskennis telefonist(e) 112??

Auteur Topic: gebiedskennis telefonist(e) 112??  (gelezen 9914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 20 december 2003, 14:25:53
Had een gelijksoortige ervaring met 0900-8844 (meldkamer Middelburg) poosje terug. Heb APRS draaien in de auto en had een paar ontsnapte koeien en een stier op een vrij lange binnenweg zonder verdere aanduiding, dus dacht handig te doen door behalve de straatnaam het coördinaat erbij te geven (in WGS84). Blijkt dat de dame achter de telefoon hier niets mee kon maar het wel aan de centralist zou doorgeven die een auto die richting op zou dirigeren.
Ben eigenlijk wel benieuwd of men in alle meldkamers iets met een melding met geografische coördinaten kan.

Kees


Corné

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 21 december 2003, 15:45:43
Dit heb ik ook een keer meegemaakt.

Ik belde 112(mobiel) voor een oliespoor. (wist zeker dat brandweer nodig was uit ervaring). Ik kreeg driebergen aan de lijn. Ik vertelde dat ik de brandweer nodig had van 's Gravenmoer. Zij had dus werkelijk geen idee waar dat was en kreeg het ook niet gevonden. Toen maar gezegd dat dit in Noord-Brabant lag en gemeente Dongen was. Toen kreeg ze het nog niet gevonden. Ik haar maar uigelegd dat ze me met ac Tilburg door moest verbinden en dat het dan wel goed zou komen. Zo gezegd zo gedaan. Nu wist ik dat ik ac Tilburg moes hebben en dit was dan niet zo acuut geval maar als dit nou wel eens zou zjn...


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #22 Gepost op: 21 december 2003, 16:41:38
Volgens mij is wegdek reinigen voor de wegbeheerder en niet voor de brandweer
aan het strand is iedereen directeur


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 21 december 2003, 17:05:25
Volgens mij is wegdek reinigen voor de wegbeheerder en niet voor de brandweer

1 daar gaat het niet om
2 in de meeste plaatsen reinigt de brandweer het wegdek. Gisteren zijn ze bij ons bijna de hele dag bezig geweest. Een Bus van connexion verloor olie.
3 Er zijn legio plaatsbepalingprogramma's, maar alles kost geld.

Henk


Corné

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 december 2003, 20:43:17
Dit gebeurd bij ons vooral door de brandweer(zij roepen soms wel hulp in van gemeente). Tevens werden er bij deze inzet 3 korpsen ingezet(dongen, 's gravenmoer en Oosterhout) dus ik had het aardig goed ingeschat


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 22 december 2003, 17:45:53
Waar moet je het anders melden? Bij de gemeente? Daar zegt een vriendelijke mevrouw (die niks terug zegt als je haar vermanend toespreekt ;)) dat je beter na het weekend terug kan bellen. ;D

Christian


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 31 december 2003, 07:54:57
Zoals beloofd wat aanvulling t.a.v GIS systemen.
KLPD Driebergen werkt met GMS, kan helemaal niets t.a.v. coördinaat systemen.
Overigens worden e.v.t. coördinaten t.b.v. inzet van luchtsteun wel doorgegeven.
Ook meldkamers RAC en politie Zeeland en Douane regio ZW kunnen niets met geografische coördinaten.
Bij RAC Zeeland kon men wel iets met benamingen van duinovergangen, bij de hiervoor genoemde KLPD was dit niet het geval.
Politie Rotterdam kan geen coördinaten ingeven in het GIS (tensing) maar ziet wel RD coördinaten die aan de cursor zijn gekoppeld.
Verdere info m.b.t. C2000 en GIS bij het KWC volgt.
zoals door Peter al gesteld komen alle 112 telefoontjes met de GSM nog steeds in Driebergen terecht.
Met 0900-8844 komt men al wel in de regio terecht.

Nog een tip, heeft men een melding m.b.t. de grote open wateren bel dan rechtstreeks naar het KWC 0900-0111

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 31 december 2003, 09:34:18
Dat moeten niet te veel mensen gaan doen, ze hebben maar 9 lijnen en in het weekend maar 6 operators, die ook nog voor de rest van de communicatie moeten zorgen.  Bij een stevige storm zullen ze overbelast kunnen raken. Vraag ze om een "dienstnummer" daarmee heb je altijd rechtstreeks kontakt.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 31 december 2003, 14:28:30
Om je gerust te stellen, wij hebben onderling als beroepsdiensten wel meer contact Henk.

Kees


twan

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2004, 15:16:56
Volgens de Europese E-112 Location Enhanced Emergency Services-richtlijn moeten sinds afgelopen zomer alle mobiele telecommaatschappijen naar beste vermogen lokatiedata beschikbaar stellen aan alarmcentrales. Waarom werkt dat nog niet in NL? Geven de cellco's geen data door, of kunnen de alarmcentrales daar niks mee doen?

Twan

(ik probeer de ontwikkelingen in Location Based Services te volgen)