GRIP 2 Zeer grote brand (dertien woningen) Koning Willem I Laan - Hoofddorp 16-08-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (dertien woningen) Koning Willem I Laan - Hoofddorp 16-08-2008  (gelezen 40399 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
livep2000
12:04:20 17-08-08G BRAN PRIO 3 KONING WILLEM I LAAN HOOFDDORP ASSISTENTIE AAN POLITIE (OPSTARTEN VERZORGING: ja) [ 529 ]  
0108999BRW Kennemerland ( Monitorcode )
0107084BRW Haarlem-West ( Kazernetechniek )
0107081BRW Haarlem-West ( Lichtkrant Kazerne )
0107071BRW Haarlem-West ( Logistieke Dienst )
Samen sterk in de hulpverlening!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
12:04:20 17-08-08 12 G BRAN PRIO 3 KONING WILLEM I LAAN HOOFDDORP ASSISTENTIE AAN POLITIE (OPSTARTEN VERZORGING: ja) [ 529 ]  

De politie was gisteren ook erg te spreken over de voedselvoorziening door de
brandweer. Kennelijk dus voor herhaling vatbaar  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De politie was gisteren ook erg te spreken over de voedselvoorziening door de
brandweer. Kennelijk dus voor herhaling vatbaar  ;D

Als ik me niet vergis, komt dat straight uit de Zoete Inval vandaan? 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Als ik me niet vergis, komt dat straight uit de Zoete Inval vandaan? 8)

In het geval er een complete catering wordt opgezet dan komt het
inderdaad van de Zoete Inval. Die komen dan met een mobiele keuken
e.d. In het geval van de 529 verzorgingscontainer met kant en klare
lunchpakketten weet ik het niet maar je zou best gelijk kunnen hebben.
Misschien kan K3, pardon, VRK3 hier nog iets over zeggen?

Bij een middelbrand zie je vaak de 782/783. Dat is een busje met de nodige
frisdrank en snoepgoed.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

Bij een middelbrand zie je vaak de 782/783. Dat is een busje met de nodige
frisdrank en snoepgoed.


Duidelijk enne die busjes, die ken ik wel  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie:brand Hoofddorp was ongeluk

www.rtvnh.nl

HOOFDDORP De verwoestende brand in Hoofddorp is niet aangestoken. Het was een ongeluk. Dat stelt de politie na verhoor van de 17-jarige jongen die zaterdag na de brand was opgepakt.

Kaarsen
De jongen heeft kaarsen gebrand bij een foto van zijn pas overleden vader. Vervolgens is hij in slaap gevallen. Hij schrok wakker toen de woonkamer brandde, is direct de woning uitgevlucht en heeft bij buren alarm geslagen.

Gerucht
Al snel deed het gerucht de ronde dat de jongen de brand gesticht had. Dat kwam ook omdat de politie hem oppakte. Hij is zondagmiddag vrijgelaten.


Verbijstering blijft in Hoofddorp

www.rtvnh.nl

HOOFDDORP Een dag na de verwoestende brand aan de Koning Willem I Laan in Hoofddorp kunnen de getroffen bewoners nog nauwelijks beseffen wat er gebeurd is.

Burgemeester
Zondag bezocht burgemeester Theo Weterings de getroffen buurt. Ook de omwonenden en sommige van de bewoners kwamen kijken naar de restanten van de huizen.

Herplaatsing
De bewoners zijn ondergebracht in een hotel, voor zover ze niet bij vrienden of familie logeren. Woningbouwvereniging Ymere herplaatst hen met voorrang. Mogelijk is er voor enkelen van hen woensdag al een huis beschikbaar.
Samen sterk in de hulpverlening!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Ik zie dat de mannen van het TBO een aardig eind van huis aan het werk zijn geweest!  ;) Dit is ook wel een interessante case om eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik weet de uitkomst waarschijnlijk al... ;D 'Brandmuur' niet doorgetrokken boven plafond, plafond niet brandwerend.... Boeiboord een beetje los van de gevel zodat er goed lucht bij kan komen...

Ben het zelf ook al diverse keren tegen gekomen bij projecten dat de scheiding ineens ophield bij het plafond......  :-X


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
In het geval er een complete catering wordt opgezet dan komt het
inderdaad van de Zoete Inval. Die komen dan met een mobiele keuken
e.d. In het geval van de 529 verzorgingscontainer met kant en klare
lunchpakketten weet ik het niet maar je zou best gelijk kunnen hebben.
Misschien kan K3, pardon, VRK3 hier nog iets over zeggen?

Bij een middelbrand zie je vaak de 782/783. Dat is een busje met de nodige
frisdrank en snoepgoed.



Het busje wordt inderdaad voorzien van frisdrank en snoepgoed, uiteraard ook koffie.... de busjes zijn voor de eerste opvang.....


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Ik weet de uitkomst waarschijnlijk al... ;D 'Brandmuur' niet doorgetrokken boven plafond, plafond niet brandwerend.... Boeiboord een beetje los van de gevel zodat er goed lucht bij kan komen...

Ben het zelf ook al diverse keren tegen gekomen bij projecten dat de scheiding ineens ophield bij het plafond......  :-X

Het zou mij ook niet verbazen dat jouw "speculatie" ;D de waarheid benadert. Nou, misschien dat het TBO het woordje "waarschijnlijk" met enige argumenten weg kan gummen........ ;)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.