te hard op motor, B ook kwijt ?

Auteur Topic: te hard op motor, B ook kwijt ?  (gelezen 8655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 30 november 2003, 13:24:29
Ik zag gisteravond bij wegmisbruikers dat een motorrijder te hard reed, en zijn rijbewijs werd toen terplekke ingevorderd.

Hij beging z'n overtreding dus op z'n motor, is ie dan alleen niet meer bevoegd om motor te rijden, en kan ie nog gewoon in de auto stappen, of ben je, als je je papiertje kwijt bent, je totale rijbevoegdheid kwijt ?




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2003, 13:30:01
Andwoord is kort maar krachtig: Ja. Eventueel kan bij een rechtzaak de politie rechter bepalen dat je het rijbewijs wel voor je werk mag gebruiken maar niet meer prive.

MVG
Mike


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 november 2003, 13:49:08
Bedankt voor 't antwoord.


Wel balen als je dan alles heb (motor, auto, bus, vrachtwagen) en je maakt met met 1 een foutje. Heb je allemaal verschillende voertuigen thuis maar mag je nergens meer in rijden.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 30 november 2003, 18:37:21

Bedankt voor 't antwoord.


Wel balen als je dan alles heb (motor, auto, bus, vrachtwagen) en je maakt met met 1 een foutje. Heb je allemaal verschillende voertuigen thuis maar mag je nergens meer in rijden.
Tjah, kun je zoiets wel een foutje noemen??? Ik vind meer dan 50 km/u te hard een grove verkeersovertreding waar hard tegen opgetreden moet worden. Dan moeten ze maar nadenken voor ze het gas intrappen.


firemanr

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 november 2003, 22:02:31
Tjah, kun je zoiets wel een foutje noemen??? Ik vind meer dan 50 km/u te hard een grove verkeersovertreding waar hard tegen opgetreden moet worden. Dan moeten ze maar nadenken voor ze het gas intrappen.


Ehhh, Gerard, het was een motor, dus DRAAI je aan je gas...... ;D
Maar verder ben ik het wel met je eens. ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2003, 12:10:34
Ehhh, Gerard, het was een motor, dus DRAAI je aan je gas...... ;D
Maar verder ben ik het wel met je eens. ;)
Dat is waar maar ik wist niet hoe ik het anders moest formuleren.  ;) Ook bedoel ik het algemeen, dus ook automobilisten.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 1 december 2003, 19:46:42
Gaskraan open draaien ???
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 december 2003, 17:38:03
Geen kraan, alleen gas.....opendraaien. ;)


miekusss

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2003, 17:46:41
Je hebt motorfietskes met een gaskraan hoor! Dan is het wel lachgasinjectie (ofzoiets).. Gaat nog harder!
Maar wat bij betreft, ook je autorijbewijs kwijt, en opnieuw examen doen!  Scheuren doe je maar op het circuit; dara kan en mag het!
*zucht*... Ik weet het.. ik ben erg streng... *zucht*
 ;)


Worf

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 5 december 2003, 18:29:10

Ik zag gisteravond bij wegmisbruikers dat een motorrijder te hard reed, en zijn rijbewijs werd toen terplekke ingevorderd.

Hij beging z'n overtreding dus op z'n motor, is ie dan alleen niet meer bevoegd om motor te rijden, en kan ie nog gewoon in de auto stappen, of ben je, als je je papiertje kwijt bent, je totale rijbevoegdheid kwijt ?

Kort maar krachtig: NEE. Ontzegging van de rijbevoegdheid houdt in dat je geen enkel mototvoertuig mag besturen.
UItzonderingen zijn mogelijk, bv een vrachtwagenchauffeur die moet rijden voor zijn werk. Kan zijn dat hij voor alle categorien muv C de rijvevoegdheid verliest. Zie hiervoor oa. art. 125 WVW