Gebruik veiligheidshelm in de tent

Auteur Topic: Gebruik veiligheidshelm in de tent  (gelezen 9479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:50:56
Het bovenstaande is hier dus al wel voorgekomen en dan heb je graag je helm op in de tent.
Verder geld de helm op bij opbouw en afbraak tot de teamleider aangeeft dat hij af kan.
Al zijn er altijd mensen die denken dat het niet nodig is omdat het een onding is.
Het is wel een gegeven dat bij nacht er heel snel kans is dat de tent instort omdat door de koude de druk in de boogen afneemt.
Meegemaakt bij een inzet. O0
en dat kan pijn doen dan krijg je dit in de krant hulpverlener heeft hulp nodig na instorten tent  :-X
ehbo'er plv hoofd bhv'er


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2008, 10:11:32
waar laten jullie je helmen als die afgaan? hebben jullie daar nog een regel voor?

ik doel dat ik nog wel eens helmen op de grond vind of op een wielkast van de aanhanger,

of op de rand van een tafel of brancard.

ik vind de veiligheid van het personeel het belangrijkste wat er is uiteraard,

het gebeurt namelijk met het hiervoor geschetste dat een helm valt en beschadigd,

of publiek schopt er tegen als het op de grond ligt.

ik heb  inmiddels 2 helmen die dus gescheurd zijn,

dat houdt in dat deze geen veiligheid meer bied als het personeel iets op hun hoofd krijgt.

uiteraard heb ik deze bewaard, nieuw personeel wordt hier ook meteen mee geconfronteerd tijdens de opleiding.

groet

logistiek. 8)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2008, 10:21:56
Wij hebben 2 plastic kisten waar ze in bewaard worden, gewoon van die grote blokker kisten met deksel, werkt prima.
We gebruiken ook dergelijke kisten voor het verzamelen van het materiuaal uit opengebroken ALS paketten die we dan weer voor oefeningen kunnen gebruiken.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2008, 20:45:16
De helmen worden in een hoekje van de tent bij de ingang bij elkaar gelegd zodat je als je het veld in moet snel kan beschikken hierover.
tenminste voor zover ik mee heb gemaakt.
Bianca


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2008, 20:49:39
Bij ons ook zo of in het voertuig.